Zelfbouwcontest?

Best goedkope manier om mijn source code af te trogellen.
Niemand die iets van jou wil aftroggelen. Bij een contest kun je verwachten dat er voorwaarden zijn, in dit draadje komt duidelijk naar voren dat openheid bij zo'n contest wenselijk is en daarom is de kans groot dat dit een voorwaarde zal worden. Zoals gezegd, het is een vrije keuze of iemand mee wil doen of niet. En nogmaals, als je dit project van jou voor jezelf wilt houden, waarom niet iets anders bedenken waarbij jouw bezwaren niet van toepassing zijn?
 
Nee doe gewoon extra punten voor source code.
Het is geen Eurovisiesongcontest met een puntensysteem, het stemmen gaat waarschijnlijk zoals bij de trackcontest. Niks is op dit moment in beton gegoten, maar ik denk dat de kans groot is dat openheid inderdaad een voorwaarde zal worden. Het is dan, nogmaals, een vrije keuze om mee te doen of niet.
 
Wat betreft de bovenstaande discussie, ik denk niet dat het zinvol is om het daar nog verder over te hebben.

Aan iedereen, heb je nog opmerkingen of toevoegingen over zo'n contest, laat het hier even weten. :)
 
Lijkt me dat we het gewoon moeten doen.
Klaar halverwege december, budget toch maar 75 euro max?, volledig open, zowel hardware als software.
Go m*therf*ckers, GO!
 
Lijkt me dat we het gewoon moeten doen.
Klaar halverwege december, budget toch maar 75 euro max?, volledig open, zowel hardware als software.
Go m*therf*ckers, GO!
Kijk, dat is nog 'ns duidelijke taal! :D
Ik denk eigenlijk ook dat het nu op de belangrijkste punten wel duidelijk is waar het naar toe moet. Of het kan samenvallen met de periode dat de trackcontest gaande is, dat is nog even een puntje. Maar inderdaad, een budget van 75 euro, openheid van de inzendingen, zowel hardware als sofware of een combinatie mag. En het mag, naast elektronica, ook akoestische/mechanische elementen bevatten.

Het team van beheerders/moderators moet hier natuurlijk nog iets van vinden, ik hoop dat we binnenkort iets van hen horen en dat het positief is! :okdan:
 
Voor het grootste deel is het duidelijk hoe het eruit moet zien, ik heb toch nog een punt dat ik naar voren wil brengen. Wat betreft het budget, hoe om te gaan met spullen die bv. tweedehands en daardoor goedkoper zijn gekocht? Je kunt zo besparen en meer doen met minder geld, maar is dit wenselijk? Er kan zo een zekere ongelijkheid ontstaan tussen de mogelijkheden die verschillende deelnemers hebben om iets leuks te bouwen.

Een mogelijkheid is om voor alles wat je gebruikt, ook als het tweedehands of anderszins tot je beschikking is gekomen, een redelijke nieuwprijs te berekenen. Als later iemand iets zou willen nabouwen, dan kan die ervan uitgaan dat de prijs inderdaad ook maximaal 75 euro is. En niet voor een onaangename verrassing komt te staan dat het toch veel duurder uitpakt omdat degenen die het wil nabouwen niet de gelegenheid heeft spullen bv. tweedehands te kopen en alles nieuw moet aanschaffen. Dit is een puntje om nog even over na te denken.
 
Een mogelijkheid is om voor alles wat je gebruikt, ook als het tweedehands of anderszins tot je beschikking is gekomen, een redelijke nieuwprijs te berekenen.

Da's wel een lastig iets.
Je ziet op yt bijv mensen die zelf een delay hebben gemaakt met zo'n oud cassettedeckje wat nu geen stuiver meer waard is maar indertijd nieuw een paar honderd gulden kostte.
Terwijl ik juist het wel leuk vind als ik zie dat iemand op die manier met een oud apparaat opnieuw er iets leuks van maakt.

Zoiets als dit is toch geinig;

 
Zelf scharrel ik ook nogal, dus ik zou zeggen doe iets van een ingeschatte waarde of wat je ervoor hebt betaald.
 
Da's wel een lastig iets.
Je ziet op yt bijv mensen die zelf een delay hebben gemaakt met zo'n oud cassettedeckje wat nu geen stuiver meer waard is maar indertijd nieuw een paar honderd gulden kostte.
Terwijl ik juist het wel leuk vind als ik zie dat iemand op die manier met een oud apparaat opnieuw er iets leuks van maakt.

Zoiets als dit is toch geinig;
Ja, dat is inderdaad leuk gedaan. In zulke gevallen is het ook niet een groot probleem, zo'n oude cassettedeck is nog wel te vinden. Als iemand dat zou willen repliceren, dan zal dat waarschijnlijk wel lukken voor ongeveer dezelfde prijs. Het is wel een probleem als je iets gebruikt dat praktisch uniek is en voor anderen haast onmogelijk is om eraan te komen. Maar hoe vaak zou dat gebeuren? Het valt in de praktijk misschien wel mee.

Zelf scharrel ik ook nogal, dus ik zou zeggen doe iets van een ingeschatte waarde of wat je ervoor hebt betaald.
Ja, en in het geval dat je weet dat je iets voor weinig in handen hebt gekregen, dan zou je kunnen vermelden dat bij replicatie het wat duurder kan uitpakken en als het kan met een prijsindicatie. Dan voorkom je in elk geval verrassingen naderhand voor iemand die het wil nabouwen.

Mooi, al met al lijkt me dat we een goede basis hebben om deze contest te beginnen. :)
 
Bij tweedehandsspullen gewoon een gangbare prijs. Dus als jij je DX7 voor 50 hebt gescoord is dat leuk, maar die ligt op de markt toch eerder op 250 euro. Anders wordt het wel erg oneerlijk. "ik heb een CS80 uit een erfenis en heb er een galmpje ingebouwd, win."
 
een contest gaat toch over:
wie maakt,
de mooiste
de leukste
de meest originele
de meest maffe
enz?

wat doet er toe hoeveel geld er aan besteed is?
iemand met een saai half kant en klaar, DIY bouwkit van 3000 euro, of een
0,0001 % modificatie/aanpassing van een bestaand apparaat ,,,
verliest het toch meteen van iemand die er op komt om 30 goedkope oortelefoontjes
van de Action in een bal te plakken met een microfoon er in met een opamp versterkertje,
om zo een oneindig universum van galm te creëren ! (onkosten 10 euro)

en dan maakt het ook niet echt uit of het hard of software is , klein of groot,, een klankbron of klank-modifier,,

ik doe daarom ook zeker niet mee, ik bouw op dit moment dingen die heel nuttig zijn maar niet zo speciaal :-)
 
Ik doe zoiezo niet mee nu helemaal niet meer.
Online al genoeg mensen die kinderspeelgoed of iets ombouwen.

Nee, het gaat hier niet om het ombouwen van bestaande apparaten an sich, inzendingen moet iets nieuws laten zien dat substantieel is.

Bij tweedehandsspullen gewoon een gangbare prijs. Dus als jij je DX7 voor 50 hebt gescoord is dat leuk, maar die ligt op de markt toch eerder op 250 euro. Anders wordt het wel erg oneerlijk. "ik heb een CS80 uit een erfenis en heb er een galmpje ingebouwd, win."
Inderdaad een gangbare prijs rekenen. Of de CS80 met een toegevoegde galm zou winnen is zeer de vraag. Eerder in deze draad is al aangeven dat een deelnemer met een inzending die je in combinatie met andere apparaten gebruikt duidelijk moet maken in de demo wat z'n inzending precies doet. Dus laten horen zonder de toegevoegde galm, en vervolgens met. Zo kun je beoordelen waar het om gaat, in dit geval wat de galm doet en niet om het geluid van de CS80, om dit even als voorbeeld te gebruiken.

een contest gaat toch over:
wie maakt,
de mooiste
de leukste
de meest originele
de meest maffe
enz?
Ja, in essentie gaat het daarover.

wat doet er toe hoeveel geld er aan besteed is?
iemand met een saai half kant en klaar, DIY bouwkit van 3000 euro, of een
0,0001 % modificatie/aanpassing van een bestaand apparaat ,,,
verliest het toch meteen van iemand die er op komt om 30 goedkope oortelefoontjes
van de Action in een bal te plakken met een microfoon er in met een opamp versterkertje,
om zo een oneindig universum van galm te creëren ! (onkosten 10 euro)
Daarmee ga je naar uitersten. Een bouwkit of minimale aanpassing van een bestaand appararaat moet niet winnen, en dat is om duidelijke redenen. Een goed idee dat niet veel kost zou best kunnen winnen (ik laat even in het midden of dat het geval is voor het gepresenteerde idee). Maar in het algemeen creëert meer geld vaak ook meer mogelijkheden en daar moet je rekening mee houden. Om iedereen qua budget dezelfde kansen te bieden is een maximum aan het te besteden budget een goed idee. Je mag het besteden, maar als je een goed idee hebt dat voor minder geld is te realiseren, dan hoef je het niet uit te geven. Dit is al eerder ter sprake gekomen, overigens.

ik doe daarom ook zeker niet mee, ik bouw op dit moment dingen die heel nuttig zijn maar niet zo speciaal :-)
Och, denk er toch 'ns over na. Wie weet dat je nog een heel leuk idee krijgt. :)
 
Het lijkt er nu op dat we op het punt zijn aangekomen dat we een beetje in herhaling vallen over sommige onderwerpen. Zoals ook al eerder is aangegeven, ik denk dat het nu wel duidelijk is in hoofdlijnen hoe je deze contest vorm kunt geven.

Misschien daarom het moment voor beheerders en moderatoren om hierop in te springen. :) Ik zeg, gaan met die banaan! :okdan:
 
Wellicht eerst een poll houden om te checken voor animo. Momenteel hebben er wellicht 5 mensen aangegeven om mee te willen doen of erover na te denken. Lijkt me zonde van tijd en moeite om iets te organiseren waar uiteindelijk maar paar inzendingen op binnenkomen. Zelf vind ik knutselen heel leuk maar ben totaal niet competitief ingesteld en heb nog nooit aan iets van een prijsvraag/contest meegedaan (Staatsloterij uitgezonderd).
[edit] ik vind het overigens wel een leuk initiatief!
 
Laatst gewijzigd:
Wellicht eerst een poll houden om te checken voor animo.
Dat lijkt me best een goed idee, dan weet je ongeveer hoeveel mensen mee willen doen. Hoeveel deelnemers zou je moeten hebben om het door te laten gaan?

ik vind het overigens wel een leuk initiatief!
Als de contest er komt, dan hoop ik dat je ook meedoet! :)
 
Back
Top