Behringer Eurorack

Laatst gewijzigd:
Dat kan bij bedrijven die wel aandeelhouders hebben ook hoor, de businesscase moet goed zijn. En ik denk niet dat d'n Uli zo maar projecten doet omdat ie ze leuk vindt en er geen geld mee kan verdienen, meestal wordt je daar als bedrijf niet groot van (maar wel heel arm :) ).
 
Dat kan bij bedrijven die wel aandeelhouders hebben ook hoor, de businesscase moet goed zijn. En ik denk niet dat d'n Uli zo maar projecten doet omdat ie ze leuk vindt en er geen geld mee kan verdienen, meestal wordt je daar als bedrijf niet groot van (maar wel heel arm :) ).
Does this make any commercial sense?
Every company has to earn money in order to survive, and so do we. However, since we are privately owned, we don’t really care about the next quarter’s result or "shareholder value" since it is our philosophy to reinvest everything we earn.
This gives us the tremendous freedom to work on projects that can only be described as “labor of love” as they might not yield any financial gains. This is why we embark on these synth projects; some of them might not sell in high quantities and frankly to us it doesn’t really matter.
Many of our competitors spend all of their effort on marketing to make you believe in analog synth emulation simply because it’s much easier and cheaper to assemble a DSP chip on a PCB board rather than building products with thousands of analog components and deal with the manufacturing complexity plus expensive manual calibration processes.

However we at Behringer and Midas believe in the passion to revive these analog jewels and the fun these projects create for our team - which to us is worth everything.
Source: https://www.gearslutz.com/board/ele...sic-production/1196469-ub-xa-synthesizer.html
 
Ik denk dat Uli de grens trekt bij break-even; labour-of-love is leuk maar hij zal er nog wel (qua businessplan althans) enigszins mee uit de kosten willen komen.

Maar natuurlijk zijn er ook uitzonderingen; hij kan er ook af en toe iets bij nemen dat heel prestigieus is maar niet echt terugverdient op zichzelf; neem je er dan echter de reclamewaarde bij... Net zoals automerken die een "halo model" maken of in een autosport meedoen zonder dat dit rechtstreeks winstgevend is.

En ja, soms doet iemand zelfs iemand dat alleen maar geld kost. Omdat zijn job en hobby hetzelfde zijn en het bedrijf als geheel winstgevend is. Leuk voor iedereen. :)
 
Ik denk dat Uli de grens trekt bij break-even; labour-of-love is leuk maar hij zal er nog wel (qua businessplan althans) enigszins mee uit de kosten willen komen.

Maar natuurlijk zijn er ook uitzonderingen; hij kan er ook af en toe iets bij nemen dat heel prestigieus is maar niet echt terugverdient op zichzelf; neem je er dan echter de reclamewaarde bij... Net zoals automerken die een "halo model" maken of in een autosport meedoen zonder dat dit rechtstreeks winstgevend is.

En ja, soms doet iemand zelfs iemand dat alleen maar geld kost. Omdat zijn job en hobby hetzelfde zijn en het bedrijf als geheel winstgevend is. Leuk voor iedereen.

Natuurlijk zullen ze gewoon brood op de plank moeten hebben en is een verantwoorde boekhouding onderdeel van de bedrijfsvoering.
Maar hij kan natuurlijk wel potjes reserveren om af en toe 'ns wat uit te proberen.
Hij heeft toch al de filosofie om eerst te teasen en te kijken hoe de reakties zijn dus kan ie daarna ook een inschatting maken of het de investering waard is om iets uit te werken en op de markt te brengen.

Hij vertelde nog op GS dat de vraag van de model D alle verwachtingen overtroffen had en dat ze nu 10000 stuks hadden afgeleverd terwijl er nog 15000 op de wachtlijst staan terwijl de vraag nog steeds groeiende is.
En wat de Neutron betreft heb ik zo maar het idee dat die nog harder gaat lopen dus tot nu toe gaat de synthdivisie erg goed heb ik 't idee.
Dan lijkt het me dat er ook ruimte is voor een experimentje.
 
Dat is een heel mooi idee, alleen vraag ik me af hoe dit uitpakt met een gehaaide zakenman als Uli Beheringer. Een "percentage of the revenue", hmm, hoeveel zou dat in de praktijk worden..?

Ik denk meer dan dat je zelf zou kunnen verdienen, ALS je uberhaubt je module al geproduceerd krijgt. Ik vind, zoals hij het nu presenteert, het een interessant plan. Behringer komt met wat betaalbare (gekloonde) modules in een panklaar goedkoop case-je. Daarnaast met een wat duurdere (denk ik) speciale 'community' lijn. Ik hoop het niet (:duivels:), maar hij zou me straks zo eens over kunnen halen om ook eens in de eurorack wereld te stappen, zeker als ik een render als deze zie.
 
Leuk businessmodel... eerst schaamteloos apparatuur van grote bedrijven kopiëren, en als je daardoor zelf een grote speler bent geworden, de markt voor de kleinere bedrijven kapot concurreren.

Amen
 
Super mooi zeg,helaas heeft de 100M een heel beperkt karakter kwa sound.

Andere modules in 100M look zou wel heel gaaf zijn dan,indien ze dat niet doen is het weggegooid geld..

Ze gaan er veel van verkopen aan jonge lui omwille van het vintage aspect maar er zullen er massa's terug te koop aangeboden worden omwille van de minder als basic functies en sound.
 
Ik kan zelf echt niet wachten op goedkope case, kabels en standaard modules. Als je dan de basis hebt kun je het aanvullen met duurdere modules van MI, Intellijel etc.

Wat me nu tegen houdt is dat het gods gruwelijk door is voordat er ook maar geluid uit komt (ja 2de hands of Doepfer, maar die modules vind ik dan weer te lelijk om in een case te proppen...)
 
Ik kan je helemaal volgen Mick, ik zit met hetzelfde gedacht.
Eurorack is sowieso niet voor mensen met een kleine budget maar behringer gaat hier nu verandering in brengen.
Ik zou het wel eens willen proberen maar ben er expres van weggebleven door de kostprijs.
Volgens mij komt daar helemaal geen eind aan als je begint aan eurocrack.

Vraag me ook altijd af of het wel makkelijk te bedienen is. Sommige modules heb echt wel kleine knoppen en pots en dan gooien ze er nog wat kabelspaghetti eroverheen... .
 
Ik zou het wel eens willen proberen maar ben er expres van weggebleven door de kostprijs.

Het is ook duur.
Ik denk dat je heel leuk kan beginnen als je een eurorack met een Neutron erin koopt en dan uitbreiden met een paar nieuwe modules of speciale maar dan wel tweedehands van het forum bijv.
Dan kan je voor een nog redelijk bedrag toch leuk proberen en als je na een jaartje denkt dat het toch niets voor je is dan verkoop je je rack en die paar modules en de Neutron zet je weer tussen de rest.
 

Attachments

  • original_squared_richard-devine.jpg
    original_squared_richard-devine.jpg
    62,9 KB · Bekeken: 95
Back
Top