Behringer Eurorack

Laatst gewijzigd:
Ook in eurorackland gaat de boel op de schop en dat zal hier en daar denk ik pijn gaan doen.
Ik las dat in eerste instantie het de bedoeling is om clones te bouwen van vintage stuff.
Dat betekent dat er voor kleinere spelers die specifieke modules op de markt brengen er genoeg ruimte blijft zo lijkt het.
Aangezien Midas en Klark tot hun concern behoort hebben ze wel de know how om wat leuke filters en effectunits uit te brengen verwacht ik.
Voor mensen die willen beginnen is het een mooie manier om voor een relatief laag bedrag een entree te maken in eurorack.
En de Neutron past er ook al in dus da's een mooi beginnetje en van daaruit wat modules erbij plaatsen.
 
Laatst gewijzigd:
Niet erg verrassend aangezien de model D ook al 3U met minijacks was.
 
Ik vind 50 euro per module alsnog duur, je hebt minimaal 10 of 20 nodig.
Ook al lijkt het goedkoop, je bent alsnog al je geld kwijt.

Als ze betaalbare lege systemen met voeding zouden leveren word het interesanter.

Ik vind het wel een realistiesere prijs dan die overpriced rijkeluishobby prijzen, waarom zou het duurder moeten zijn ?
 
Ik vind 50 euro per module alsnog duur, je hebt minimaal 10 of 20 nodig.
Ook al lijkt het goedkoop, je bent alsnog al je geld kwijt. [...] Ik vind het wel een realistiesere prijs dan die overpriced rijkeluishobby prijzen, waarom zou het duurder moeten zijn ?
Mij lijkt het me helemaal niet zo duur, afhankelijk van wat de module doet, natuurlijk. Maar zelfs een vrij eenvoudige schakeling verpakt als Eurorack-module kun je hoogstwaarschijnlijk niet voor veel minder dan dat bedrag aan de consument verkopen, als kleine fabrikant. Alle kosten moeten worden gedekt, de marge van de fabrikant komt erbij en vaak ook nog die van een tussenhandelaar. Behringer wil er veel van verkopen, dan kan de prijs lager worden. Die kleine fabrikant kan daar niet tegenop en zijn module valt daardoor duurder uit. En er zijn veel van dat soort kleine fabrikanten in de Eurorack-wereld.

Als ze betaalbare lege systemen met voeding zouden leveren word het interesanter.
Ik denk dat je daar wel een punt hebt. Voor het geld krijg je meestal maar een krap bemeten voeding, om het bij de elektronica te houden, dus nog afgezien van de behuizing.
 
Als iemand hierdoor goedkoop van zijn of haar System 100m af wil.... 😂
 
Leuk businessmodel... eerst schaamteloos apparatuur van grote bedrijven kopiëren, en als je daardoor zelf een grote speler bent geworden, de markt voor de kleinere bedrijven kapot concurreren.
 
Concurrentie stimuleert innovatie, kwaliteit en/of lagere prijzen. Uiteindelijk prima voor de consument. Het verbaast me dat het überhaupt zo lang geduurd heeft voordat een grotere partij serieus in deze markt is gestapt.
 
Top! Die eerste Renders zien er lekker uit. Beetje systeem
100 achtig. Echt vet. Kom maar door. Ik vul graag 2x 6u rackbrute met vanalles
 
Leuk businessmodel... eerst schaamteloos apparatuur van grote bedrijven kopiëren, en als je daardoor zelf een grote speler bent geworden, de markt voor de kleinere bedrijven kapot concurreren.

Eurorack is momenteel een nichemarkt, omdat de kleine bedrijven de modules veel te duur verkopen (omdat de markt een nichemarkt is etc etc). Ik snap dat kleine bedrijven niet het volume hebben om fabricage efficiënt te doen, maar zelfs de diy kitjes die 0 fabricage vereisen zijn verbazend duur.

Behringer legt de drempel een stuk lager en opent daarmee een hele nieuwe markt, die ook aangesproken kan worden door deze kleinere bedrijven. Ze zullen wellicht de prijzen wat bij moeten stellen maar uiteindelijk lijkt mij het een win win situatie.
 
Concurrentie stimuleert innovatie, kwaliteit en/of lagere prijzen. Uiteindelijk prima voor de consument.

Niets persoonlijks, maar dit is een neo-liberaal mantra en ik vraag me af of het daadwerkelijk zo werkt. Het blijkt namelijk dat concurrentie ook leidt tot kwaliteitsverslechtering, omdat fabrikanten zo goedkoop mogelijk gaan produceren, een gebrek aan innovatie, omdat fabrikanten op veilig spelen en beproefde oplossingen vaak goedkoper zijn dan het zoeken van nieuwe, minder aandacht voor aspecten zoals mensenrechten, milieu, leefomgeving enzovoort... waar de consument uiteindelijk ook niet bij gebaat is. Maar goed, dat is een ingewikkelde discussie die misschien niet op SF thuishoort.

Ik persoonlijk hou niet van de insteek van - bedrijven zoals - Behringer en koop hun producten daarom niet - maar misschien ben ik gewoon een oude idealist. :)
 
Concurrentie stimuleert innovatie, kwaliteit en/of lagere prijzen. Uiteindelijk prima voor de consument. Het verbaast me dat het überhaupt zo lang geduurd heeft voordat een grotere partij serieus in deze markt is gestapt.


Volgens mij gaat het er in de modulaire wereld om, om nieuwe geluiden te creeren, en niet met standaard geluiden aan te komen zetten zoals behhh nu weer doet. Kan het mis hebben....

Dat alle losse modules vreselijk duur zijn. Absoluut. Als je van alle losse modules, één complete synth zou maken, zou die een stuk goedkoper zijn.
 
Concurrentie stimuleert innovatie, kwaliteit en/of lagere prijzen. Uiteindelijk prima voor de consument. (...)
Niets persoonlijks, maar dit is een neo-liberaal mantra en ik vraag me af of het daadwerkelijk zo werkt. Het blijkt namelijk dat concurrentie ook leidt tot kwaliteitsverslechtering, omdat fabrikanten zo goedkoop mogelijk gaan produceren, een gebrek aan innovatie, (...)
Aangezien Behringer kennelijk van plan is om vintage clones te bouwen is er geen sprake van innovatie. Over de kwaliteit valt een op zichzelf staande discussie te voeren. Dan blijft alleen nog de lagere prijs over. En dat kost ook wat, want:
(...) aspecten zoals mensenrechten, milieu, leefomgeving enzovoort...
Hier een recent artikel over de protesten van werkers die gezondheidsklachten hebben, dit gaat over de fabriek van Music Group (Behringer) in Zhongshan, China. Het lijkt me dat deathspell hier een punt heeft. Ome Uli mag eerst 'ns zorgen dat hier een oplossing voor komt en dan pas aan iets nieuws begint.
Behringer legt de drempel een stuk lager en opent daarmee een hele nieuwe markt, die ook aangesproken kan worden door deze kleinere bedrijven.
Als Behringer hopelijk straks z'n zaakjes beter voor elkaar heeft en met meer ethisch besef qua productie deze markt kan vergroten, dan zou dat inderdaad kunnen.
 
Laatst gewijzigd:
De hogere kwaliteit en innovatie hoeft niet per se bij Behringer vandaan te komen. Wat ik bedoel te zeggen is dat een grote partij die voor veel lagere prijzen 'standaard' modules (of clones van klassiekers) in de markt gaat zetten, indirect zorgt dat de partijen die NU op die markt actief zijn goed moeten kijken wat hun onderscheidend vermogen en dus op de langere termijn hun bestaansrecht is. Als Behringer de partij is die het meeste kan doen met de prijs door volume (door het uitpompen van grote hoeveelheden redelijk generieke modules), dan kunnen deze partijen zich bijvoorbeeld verder onderscheiden op kwaliteit en/of innovatie. Dit staat verder los van politiek/idealisme.
 
@Von Naphoven: alleen blijft het punt bestaan dat Behringer dit uitpompen van grote hoeveelheden generieke modules doet op een manier die weinig fraai is. De vraag is dan ook, kan Behringer het op een andere manier, of is dit in het algemeen een donkere kant van het mechanisme van de marktwerking? Ik denk dat dit deels het punt van deathspell is. Maar we zullen zien of Uli z'n leven gaat beteren.

Ik denk dat je argument over partijen die nu op deze markt actief zijn en goed moeten nadenken wat hun onderscheidend vermogen is en door innovatie/kwaliteit zich verder moeten onderscheiden, wel klopt. Maar dan ook in de praktijk graag op een nette manier. :)
 
gaan ze de strijd aan met Doepfer ? moeilijk.
Of gaan ze alle open source modules verpatsen
 
Back
Top