Behringer Eurorack

Laatst gewijzigd:
En Eurorack zal altijd een niche blijven als de prijzen te hoog blijven. Voor meer omzet / winst zullen de prijzen dus omlaag moeten. En ik denk inderdaad met ca. 25%...

En als het waar is dat er nu al nauwelijks droog brood (*) met Eurorack te verdienen is verdwijnen er vanzelf wel een aantal van het toneel. Jammer, maar ook niet heel erg denk ik. Kwaliteit producten blijven dan over (hoop ik).
* Wat ik niet geloof....
 
Of het dan alsnog duur is hangt natuurlijk helemaal af van wat het voor een module is. Een 10HP Warps (bijv.) - die vrij populair is - kost nu (gem.) 220 EUR en die zou wat mij betreft qua prijs wel mogen zakken naar 175 EUR. Of is dat nog te duur?
Een Uli target prijs van 49-99 USD gaat het voor een Warps module denk ik nooit worden.
Er zijn overigens al veel (Doepfer) basic modules die qua prijs binnen die target prijsrange van Uli vallen.

De huidige prijzen van de Eurorack modules met ca. 25% omlaag? Of is dat te veel / te weinig óf (iets) te kort door de bocht?
Het gaat er uiteraard ook om wát de module kan voor de prijs. Als het iets unieks is dan is het ook makkelijker om wellicht wat meer te vragen. Warps kan iets wat niet veel modules kunnen, zoals meer van de MI modules. Zeker in de basis modules is er al zoveel aanbod dat het lastig is om je te onderscheiden. Daarom raken veel starters de weg al kwijt voordat ze ook nog maar 1 module gekocht hebben.
Ik denk inderdaad dat het te kort door bocht is om te zeggen "er moet x% vanaf". Als je het te duur vindt, koop je het niet. Zelfde als met alles in de wereld. Maar misschien mis je dan wel net die ene module die je sound compleet maakt... ;)
 
En Eurorack zal altijd een niche blijven als de prijzen te hoog blijven. Voor meer omzet / winst zullen de prijzen dus omlaag moeten. En ik denk inderdaad met ca. 25%...
Omzet en winst hoeven niet persé hand in hand te gaan. Je kunt ook prima winst maken door iets minder te verkopen tegen een iets hogere prijs. Eurorack bouwers zijn niet allemaal kiloknallers.

En als het waar is dat er nu al nauwelijks droog brood (*) met Eurorack te verdienen is verdwijnen er vanzelf wel een aantal van het toneel. Jammer, maar ook niet heel erg denk ik. Kwaliteit producten blijven dan over (hoop ik).
* Wat ik niet geloof....
Er zijn er niet veel die er echt een bedrijf op hebben kunnen bouwen. Kijk maar eens hoe erg Ginko Synthese het te halen heeft om zijn nieuwe Sample Slicer te kunnen maken. Dat is een bouwer die maar een paar modules in zijn portefeuille heeft. Om dan te zeggen: "leuk, die module van je maar je moet toch echt 25% van de prijs afhalen", tja... Ik vind het persoonlijk niet erg om soms wat meer te betalen zodat mensen die wat leuks ontwikkelen er wat aan verdienen. Het is toch anders dan wanneer je iets van Roland, Korg of Behringer koopt.
 
@SmartBits: Ik kan me deels wel in je betoog vinden. Maar voor de ene module zal dit opgaan, terwijl dit voor een andere niet zo is. Dus inderdaad was ik wel iets te kort door de bocht met dat van alle modules er 25% van de prijs af zou moeten. :) Misschien moet er zelfs wel 30% vanaf :D ;)

Daarom raken veel starters de weg al kwijt voordat ze ook nog maar 1 module gekocht hebben.
Ja, of ze hebben al vele modules gekocht die ze eigenlijk niet hadden moeten kopen. :stupid Die moet je dan weer (met verlies) verkopen. :( Zo wordt modulair er natuurlijk niet goedkoper op. :halleluja

Als je het te duur vindt, koop je het niet.
Klopt, maar als vrijwel iedereen dit vindt wordt er ook vrijwel niets verkocht. En dat lijkt me niet de bedoeling als je ná lang zwoegen eindelijk een mooi product op de markt gezet hebt. =(
Iets kan ook gewoon te duur zijn (en heel soms ook te goedkoop).
Maar als het uniek / speciaal is vind ik het ook makkelijker om er (iets) meer voor te betalen. :okdan:

Er zijn er niet veel die er echt een bedrijf op hebben kunnen bouwen. Kijk maar eens hoe erg Ginko Synthese het te halen heeft om zijn nieuwe Sample Slicer te kunnen maken. Dat is een bouwer die maar een paar modules in zijn portefeuille heeft. Om dan te zeggen: "leuk, die module van je maar je moet toch echt 25% van de prijs afhalen"
Een eigen bedrijf (met succes!) opbouwen is ook vaak niet makkelijk. En soms / vaak moet je eerst (fors) investeren alvorens je een cent verdiend hebt. En niet iedereen heeft daar voldoende (spaar)geld voor om dit te kunnen overleven. Dus gaan er vele starters het eerste jaar al failliet. =(
Ik ken de Sample Slicer niet, maar ik zie net op de website dat het een DIY kit van € 175 is. DIY (solderen) is niet voor iedereen weggelegd, maar dit even terzijde. Maar als het iets unieks is (en van goede kwaliteit!) wat mensen (heel) graag willen hebben kan het misschien een succes worden. Maar ik ken de Sample Slicer (nog) niet en ik kan daar dan uiteraard ook geen zinvolle uitspraak over doen. Ik weet ook (nog) niet of de prijs van € 175 redelijk is en of je bij Ginko Synthese goed zit met garantie / aftersales. Misschien dat dit op de website staat, maar ik heb daar (nog) niet naar gezocht.

Vind je de Sample Slicer een aanrader? Of is die vraag misschien niet zo simpel te beantwoorden? Solderen vind ik geen probleem, mits het geen SMD componenten zijn.
 
Het zou me ook niet verbazen als Behringer op een gegeven ogenblik ook muziekinstrumenten gaat maken om maar een voorbeeld te geven.
Dan gaan ze clones van oude Gibsons en Fenders uitbrengen. :D
.

Behringer gitaren zijn er lang en die zij niet best. Een leerling van mij had er eentje en dat was drie keer niks.
 
Het zou me ook niet verbazen als Behringer op een gegeven ogenblik ook muziekinstrumenten gaat maken om maar een voorbeeld te geven.
Dan gaan ze clones van oude Gibsons en Fenders uitbrengen. :D
Synthesizers zijn ook muziekinstrumenten. :)
 
Ja, of ze hebben al vele modules gekocht die ze eigenlijk niet hadden moeten kopen. Die moet je dan weer (met verlies) verkopen. Zo wordt modulair er natuurlijk niet goedkoper op.
Vandaar dat het meest gegeven advies ook vaak is: begin klein en koop niet alles in 1x. Leer de modules kennen die je gekocht hebt. Dat is niet anders dan met "gewone" synths. En als je trouwens 2e hands koopt dan hoef je er niet eens veel geld op te verliezen als je doorverkoopt. Maar het modulaire wereldje is nu eenmaal inherent duurder. Wanneer je bv je auto gaat customizen dan is dat ook duurder dan eentje van de plank trekken bij de dealer. Wanneer er een leverancier komt die goedkopere custom bumpers gaat leveren, wil dat niet zeggen dat alle andere leveranciers direct met hun prijs gaan zakken.

Klopt, maar als vrijwel iedereen dit vindt wordt er ook vrijwel niets verkocht. En dat lijkt me niet de bedoeling als je ná lang zwoegen eindelijk een mooi product op de markt gezet hebt.
Iets kan ook gewoon te duur zijn (en heel soms ook te goedkoop).
Maar als het uniek / speciaal is vind ik het ook makkelijker om er (iets) meer voor te betalen.
Gezien de sprong in populariteit van Eurorack de laatste jaren zijn er een heleboel mensen die het de kosten waard vinden. De prijsstelling is dus in ieder geval zo dat dat niet een reden is om mensen te weerhouden er aan te beginnen. Misschien vind jij Warps bv te duur, blijkbaar zijn veel andere mensen het daar niet mee eens. Het heeft ook te maken met het budget wat je hebt of bereid bent daar aan uit te geven. Als je een weinig betaalde baan of uitkering hebt is het modulaire wereldje waarschijnlijk niet het meest budgetvriendelijke. Met Behringer er bij die de onderkant van de markt bedient zullen misschien meer mensen toch de stap wagen.


Een eigen bedrijf (met succes!) opbouwen is ook vaak niet makkelijk. En soms / vaak moet je eerst (fors) investeren alvorens je een cent verdiend hebt. En niet iedereen heeft daar voldoende (spaar)geld voor om dit te kunnen overleven. Dus gaan er vele starters het eerste jaar al failliet.
Ik ken de Sample Slicer niet, maar ik zie net op de website dat het een DIY kit van € 175 is. DIY (solderen) is niet voor iedereen weggelegd, maar dit even terzijde. Maar als het iets unieks is (en van goede kwaliteit!) wat mensen (heel) graag willen hebben kan het misschien een succes worden. Maar ik ken de Sample Slicer (nog) niet en ik kan daar dan uiteraard ook geen zinvolle uitspraak over doen. Ik weet ook (nog) niet of de prijs van € 175 redelijk is en of je bij Ginko Synthese goed zit met garantie / aftersales. Misschien dat dit op de website staat, maar ik heb daar (nog) niet naar gezocht.

Vind je de Sample Slicer een aanrader? Of is die vraag misschien niet zo simpel te beantwoorden? Solderen vind ik geen probleem, mits het geen SMD componenten zijn.

Ik gaf het voorbeeld omdat hij iemand is die hart en ziel (en geld) in de ontwikkeling steekt van een nieuwe module waar hij in geloofd en op het moment moeite heeft om het hoofd boven water te houden. Uiteraard kan e.e.a. met bedrijfsvoering te maken hebben, maar een bedrijfje als dit heeft eerder mijn sympathie dan Behringer. Ik ben dan ook minder kritisch op de kosten. Idem voor bv waar je iets besteld; ik kies liever voor modularsynthesizers.nl dan Thomann, ook al kost me dat dan een paar euro meer. Die paar euro meer maakt wel dat je 1 of een paar individuen de mogelijkheid geeft een bedrijf te runnen. Anders heb je straks alleen nog maar de keuze uit Thomann of Bax. Dat is (naast het milieu aspect) voor mij zeker zo belangrijk.

Ik heb een demo van de (1e versie van de) Sampleslicer gezien en is een erg leuke module. Of hij het geld waard is moet je eigenlijk zelf beoordelen. Ik denk dat voor wat je krijgt hij erg vriendelijk geprijsd is. Enigzins vergelijkbare modules (die weliswaar meer mogelijkheden hebben) als de Make Noise Phonogene of Qu-bit Nebulae kosten het veelvoudige. Of het een aanrader is is ook moeilijk te zeggen, het hangt helemaal af van wat JIJ er mee zou willen doen. Ik zou hem er zeker nog wel bij willen hebben, maar heb al best wat sample georienteerde modules (en geen plek). Het is m.i. leuker om in je rack te hangen dan een subtractieve mono synth te gaan bouwen in Eurorack. Eurorack nodigt uit tot experimenteren, de Sampleslicer is daar zeker een goeie module voor. De 1e variant was ook erg makkelijk zelf te bouwen, dus als je kunt solderen zal dit echt een eenvoudige klus zijn.
 
Het heeft ook te maken met het budget wat je hebt of bereid bent daar aan uit te geven. Als je een weinig betaalde baan of uitkering hebt is het modulaire wereldje waarschijnlijk niet het meest budgetvriendelijke. Met Behringer er bij die de onderkant van de markt bedient zullen misschien meer mensen toch de stap wagen.
(...)
Ik gaf het voorbeeld omdat hij [Ginko Synthese] iemand is die hart en ziel (en geld) in de ontwikkeling steekt van een nieuwe module waar hij in geloofd en op het moment moeite heeft om het hoofd boven water te houden. Uiteraard kan e.e.a. met bedrijfsvoering te maken hebben, maar een bedrijfje als dit heeft eerder mijn sympathie dan Behringer. Ik ben dan ook minder kritisch op de kosten.
Dat laatste zal misschien vooral het geval zijn voor degenen die nu al met modulars bezig zijn. Maar als bv. Behringer een nieuwe groep mensen aantrekt die de stap wagen, dan is het maar de vraag of de nieuwelingen er ook zo over denken. Die zijn dan al gewoon om modules voor een lagere prijs te kopen, tenminste een deel daarvan zal min of meer verwachten dat andere aanbieders ook schappelijke prijzen (in de ogen van de nieuwkomers) hanteren. Die aanbieders zullen wellicht zich gedwongen voelen om toch iets aan hun prijzen te doen, als ze de nieuwe lichting van potentiele klanten willen binnen hengelen? Dat lijkt mij niet onlogisch.
 
Ik hoop dat ze beginnen met een goedkope kast en voeding, zo trek je meer gebruikers aan, en dan winnen volgens mij alle spelers op de markt (behalve Roland dan want het lijkt erop dat Behringer system 500 copies goedkoper gaat maken dan de te dure versies van Roland zelf.)

Een iets of wat kast en voeding begint toch pas vanaf 300 euro, en dan komt er nog niets van geluid uit. Moest Behringer dit voor de helft kunnen doen zou ik mogelijks toch overstag durven gaan.

Ik vraag me ook af of forumlid Hilltree zijn ms20 pedaalfilter niet wil pitchen bij Behringer, zo zou ik er wel graag 1 willen.
 
Je kan de Neutron nu ook in het zwart krijgen zie ik.
IK had verder geen probleem met de kleur trouwens, vond het eigenlijk wel verfrissend.
 
Ook meteen dat lelijke logo weggelaten, beter. Die roland imitatie ziet er goed uit,Je zou bijna aan de b gaan..
 
Bijna officieel: Behringer system-100 eurorack clone

Bijna officieel: Behringer system-100 eurorack clone

Van Uli zelf: Dit 'concept plan' van een compleet Roland System-100 modulair systeem. Moet ergens in Q4 op de markt verschijnen voor 99 dollar per module. En misschien staat het systeem op Superbooth in Berlijn over een paar weken.

Alle specs en plaatjes van de modules op een rij: http://www.gearjunkies.com/2018/04/...d-system-100-eurorack-system-modular-concept/
 

Attachments

  • Behringer system-100 complete system eurorack modular synthesizer 1024.jpg
    Behringer system-100 complete system eurorack modular synthesizer 1024.jpg
    62,9 KB · Bekeken: 97
Laatst gewijzigd:
Ik vind die System 100M er vooral mooi uitzien, maar klankmatig ben ik er niet zo van onder de indruk. Zeker met het enorme aanbod aan eurorack modules van tegenwoordig is er spul te krijgen dat vele malen interessanter is. Als clone vind ik het niet interessant, prijstechnisch is 99 euro niet heel duur verder natuurlijk, dus op zich leuk wel aardig als je budget niet heel groot is.

Liep al een draadje over overigens....
 
Back
Top