Behringer EDP Wasp clone

[h=1]Behringer Teases Wasp Synthesizer Clone[/h] http://www.synthanatomy.com/2019/11...Ecf4OGVVRoEyyXnN4PghjDrg92Jjr-f125ftaAstdgpJQ
[h=4]Leaked Features From 2017[/h]
  • Legendary analog synthesizer with dual OSC design allows for insanely fat music creation
  • Authentic reproduction of original “Wasp Deluxe” circuitry with matched transistors and JFETs
  • Pure analog signal path based on authentic OSC, VCF and VCA designs
  • 3 variable oscillator shapes with pulse / ramp and enhanced mode for ultimate sounds
  • Switchable, multi-mode VCF with Lo, Hi, Band and Notch modes
  • Flexible LFO with 4 waveform shapes, frequency and pitch modulation control
  • 2 analog Envelope Generators for modulation of VCF and VCA
  • Noise generator dramatically expands waveform generation
  • 16-voice Poly Chain allows combining multiple synthesizers for up to 16 voice polyphony
  • Complete Eurorack solution – main module can be transferred to a standard Eurorack case
  • 29 controls give you direct and real-time access to all important parameters
  • External audio input for processing external sound sources
  • Comprehensive USB/MIDI implementation with MIDI channel and Voice Priority selection
  • 3-Year Warranty Program*
  • Designed and engineered in Germany
 
inmiddels is mijn wasp gefixed door thoman. de double note triggers waren echt niet te doen... het probleem is overigens nooit erkend.. gewoon gefixed.. duurde ruim een maand.
behringer zelf erkend het ook niet. maar man wat is het verschil obvious nu.. klinkt weer strak.
Heel nuttig om dit te lezen, maar weet iemand of er nu al een hardware revisie is doorgevoerd, of blijft Behringer deze nog steeds met ditzelfde euvel uitbraken?
Heb de mijne tijdens de black friday deals geretourneerd, ook omdat Bax me weer eens ongevraagd met een B-stock had verwend.
 
Heel nuttig om dit te lezen, maar weet iemand of er nu al een hardware revisie is doorgevoerd, of blijft Behringer deze nog steeds met ditzelfde euvel uitbraken?
Heb de mijne tijdens de black friday deals geretourneerd, ook omdat Bax me weer eens ongevraagd met een B-stock had verwend.
ja dat doen ze zeker.. hoog serienummer.. had hetzelfde probleem.. wat nu wel raar is. volgens mij hebben ze een encoder volledig vervangen. een knop steekt enorm uit. andere roze encoder... zijpanelen zijn ook gaar..
 
ok ik was te vlot... Thoman repair service dacht er even een een geheel andere encoder in te zetten. Veel langer en deze steekt nu uit als een gek. Viel me net pas op. Cosmetisch echt een puist van een potmeter geworden.. bizarre oplossing. kennelijk is er meer gedaan dan een weerstandje zetten. complete encoder is vervangen. zouden ze daar een encoder gebrek hebben? juiste maat vergeten.
 

Attachments

  • IMG_5639.jpeg
    IMG_5639.jpeg
    81,1 KB · Bekeken: 115
  • IMG_5644.jpeg
    IMG_5644.jpeg
    100,3 KB · Bekeken: 113
ok ik was te vlot... Thoman repair service dacht er even een een geheel andere encoder in te zetten. Veel langer en deze steekt nu uit als een gek. Viel me net pas op. Cosmetisch echt een puist van een potmeter geworden.. bizarre oplossing. kennelijk is er meer gedaan dan een weerstandje zetten. complete encoder is vervangen. zouden ze daar een encoder gebrek hebben? juiste maat vergeten.
Haha, misschien doet Smackos de repair daar stiekem nu ie toch dikke Thomann friends is :D
 
nog iets geks. de control oscillator is hoorbaar (1 vaste toon) als alle osc's op off staan en de control osc filter helemaal open staat... ehmmmmm heeft iemand dit al ontdekt?
 
osc's uit. control osc speed freq op maximaal. dan de filter control van de osc open zetten, en de envelope control open zetten. hop hoorbare control osc..?
 
nog iets geks. de control oscillator is hoorbaar (1 vaste toon) als alle osc's op off staan en de control osc filter helemaal open staat... ehmmmmm heeft iemand dit al ontdekt?
Dus je zet LFO modulatie op een filter open en dan verschiet je dat je hoorbare LFO bleed throught hebt door de filter? Ik denk dat de meeste synths dat wel hebben, zeker bij modulatie signalen die in de audio range zitten.
 
osc's uit. control osc speed freq op maximaal. dan de filter control van de osc open zetten, en de envelope control open zetten. hop hoorbare control osc..?
Jups , die van mij heeft er ook "last" van, soort van oscillator toon wie harder word als ik de filter controll opendraai.
Maar ik moet bekennen dat ik dit nog niet tegengekomen ben sinds die uitkwam en dus heb .
Maar je moet dit bij zulke oude ontwerpen ook meer denken van "it's a feature not a bug" , dus echt last heb ik er niet van.

Overigens je hebt het steeds over encoders , .. maar volgens mij zitten er geen encoders in een wasp [ ik kan het natuurlijk ook mis hebben].
Encoders zijn van die "doordraaibare knoppen" die niet stoppen bij nul en tien.
Bij een encoders heb je digitale decoders nodig en vaak een stuk geheugen om dit weer op te slaan en af te roepen, en de wasp wordt geprezen voor zijn analoge sound [ en dit klopt weer niet met de 555 timer oscillatoren wat er in zit en daarvoor gebruikt wordt ]
Achja , zo is er altijd wel wat .
Ik heb nog even een pict gemaakt zonder de knop, van die van mij :)
 

Attachments

  • wasp.jpg
    wasp.jpg
    115,7 KB · Bekeken: 84
Dus je zet LFO modulatie op een filter open en dan verschiet je dat je hoorbare LFO bleed throught hebt door de filter? Ik denk dat de meeste synths dat wel hebben, zeker bij modulatie signalen die in de audio range zitten.
dat is voor mij nieuw!
 
Back
Top