Elektron Analog Four mkII/ Analog Rytm mkII / Octatrack mkII

Elektron-Analog-Four-MKII-Angled2-1024x568.jpg

Elektron-Analog-Rytm-MKII-Angled2-1140x570.jpg
 

Attachments

  • a00ae7c9-b237-4828-86a6-103c61297ab8.jpg
    a00ae7c9-b237-4828-86a6-103c61297ab8.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 118
  • 8d5c4731-6517-47fc-b20a-07df2190587a.jpg
    8d5c4731-6517-47fc-b20a-07df2190587a.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 119
Last edited by a moderator:
een ander kleurtje had inderdaad wat meer cachet gegeven... misschien donkerblauw als nieuwe elektron kleur?...

Dat ziet er al beter uit.. nu zijn we van saai zwart naar onbestemd grijs gegaan.. ach ja.. babysteps ;)
 
welke kick engines gebruiken jullie in de mk1 rytm????? mijn god, die dingen klinken bij mij als verzonken beton en gaan dwars door de muur met een scheut saturatie. ze zijn mij eerder te diep.
 
Fucking motherfuckers. Vorige maand 550 euro betaald voor een flightcase voor 4 elektrons. Nog een extra analog four gekocht voor 850 om degene die op herstelling is tijdelijk te vervangen. Pffff wie troost mij? ;{

ikniet sommige kunne aleen maar droomuh van en elktron piece o gear;]
even goei vrienduh ']
:D:luv::mega:
 
welke kick engines gebruiken jullie in de mk1 rytm????? mijn god, die dingen klinken bij mij als verzonken beton en gaan dwars door de muur met een scheut saturatie. ze zijn mij eerder te diep.

De silky is erg geschikt voor house / techno. Bij dubstep / drum & bass als je m wat hoger pitcht en korter maakt, zo blijft er ruimte over voor een (sub)bass maar heeft nog genoeg punch.
De bd hard, plastick en fm kicks vooral voor de hardere techno stylen, hier kan je m goed shapen met de filter en filter env. Ook een klein beetje lfo op de bd tune kan hele mooie diepe kicks opleveren.
En voor trap/808 achtige sounds werkt de impulse engine goed met een self resonating filter en bijbehordende envelope.

Er is wat mij betreft niet zoiets als "de analog rytm kick". Je kan er honderden verschillende mee maken, waarbij de meeste andere drum machines je nauwelijks iets kan instellen. Verder is het een kwestie van balans. Als je kick teveel laag heeft, maak je de transients wat harder en de rest zachter. Omgedraaid voor te weinig laag. Transients lager in volume zetten en het geheel harder.
 
Analog four MK I nu 899 nieuw bij Thomann... Staan ze ook voor op MP en hier, maar dan zijn ze 2 a 3 jaar oud.

Bax heeft het nog niet door overigens.
 
Analog four MK I nu 899 nieuw bij Thomann... Staan ze ook voor op MP en hier, maar dan zijn ze 2 a 3 jaar oud.

Bax heeft het nog niet door overigens.

Bax heeft waarschijnlijk geen stock waar ze van af moeten...

Erger is het voor wie ze gekocht heeft voor 1500€ en ze nu voor 500€ moeten verkopen omdat Elektron deze synth nu in een nieuw doosje heeft gestopt. Wedden dat je het verschil niet hoort? Oude wijn, nieuwe zakken iemand? :D.

Ach Venture Capital moet opbrengen hè... De tijd van sympathieke startup is ondertussen achter de rug...
 
Heeft iemand een A4 gekocht voor €1500? De mijne was nog geen €1200 nieuw, en die heb ik uiteindelijk geruild voor een Virus TI2.
 
Sorry, had de exacte prijs niet opgezocht maar hopelijk begrijp je het punt dat ik probeer te maken. Net effe gechecked en op hun eigen webshop staat 1400€. Mijn oprechte excuses als ik er 100€ langs zat maar laat ons dat niet afleiden van kern van de zaak. Je kan de 100€ gebruiken om die gratis software van hun te kopen :D
 
Elektron zet de Trent en iedereen volgd . Over 2 jaar is muis grijs de verheerlijking
van de kleur die een apparaat moet hebben , wacht maar.
 
Elektron zet de Trent en iedereen volgd . Over 2 jaar is muis grijs de verheerlijking
van de kleur die een apparaat moet hebben , wacht maar.
Dat zou zo maar kunnen, maar trendy gear - dat dus niet tijdloos is - kan/moet over 2 jaar weer de studio uit. Dus daarom het liefst een behuizing in de kleur mat zwart. Maar daarna is geborsteld aluminium, mat RVS, Ferrari red, transparant, RAL 9010 en (desnoods) muis grijs voor mij ook OK hoor. ;)
 
Sherman en knas doen dat al n tijd hoor, in t grijs
 
Betreft de A4 MK2 "Reworked analog circuitry delivering very deep and defined bass"

Met goede monitors of hoofdtelefoon heb je bij de Analog Keys al diepere bassen t.o.v. Analog Four. Dus ben wel benieuwd naar de klank van de MK2? Of zou het gewoon hetzelfde zijn als de AK?
 
Betreft de A4 MK2 "Reworked analog circuitry delivering very deep and defined bass"

Met goede monitors of hoofdtelefoon heb je bij de Analog Keys al diepere bassen t.o.v. Analog Four. Dus ben wel benieuwd naar de klank van de MK2? Of zou het gewoon hetzelfde zijn als de AK?

ga daar maar van uit..
 
De Analog Rytm II staat nu ook op de website van Gear4Music en als ik die beschrijving zo lees, wordt dit toch een verdomd aparte bak. Ik ben vooral erg benieuwd naar de biologische steekproef vangen!


Elektron Analog Rytm MKII details
De Elektron Analog Rytm MKII vloeit voort uit het succes van de hoog aangeschreven Analog Rytm. Ontworpen om beat-maker en producent van werk leven gemakkelijker via intuïtieve bediening en ongelooflijk geluid ontwerpmogelijkheden, heeft de Analog Rytm MKII vakkundig vervaardigd met een reusachtige waaier van nieuwe sonic en esthetische designelementen. Compleet met een nieuwe mogelijkheid voor kwalitatief hoogwaardige bemonstering, de MKII is uitgerust met een enorme 1GB interne opslagoplossing geheel gewijd aan opslaan van voorbeelden, terwijl onafhankelijke evenwichtige sampling-ingangen zorgen voor nauwkeurige en biologische steekproef vangen. De Analog Rytm MKII speelt gastheer voor acht individuele drum stemmen, elk met hun eigen analoge sound generator, en een veelheid van enveloppen, filters, overdrive circuits en een LFO. De Analog Rytm MKII is een volledige beat-making en de oplossing van de bemonstering, en past perfect in zowel bestaande als nieuwe opstellingen.


In de uitgebreide omschrijving zie ik dat de AR MK II zelfs over Colakreek functies beschikt! De R&D afdeling bij Elektron heeft echt overuren gemaakt :D
 
Echt ongelooflijk dat ze die crap gewoon op hun website plaatsen. Hoe moeilijk is het om een stukje tekst even zelf te vertalen, of anders gewoon de Engelstalige tekst te pasten? Ik zou me rotschamen :)

Dat neemt niet weg dat ik die AR II serieus interessant vind hoor...wel aan de prijs, maar ik ga hier toch zeker over nadenken. Hopelijk is de interesse weer wat weggesijpeld tegen de tijd dat deze leverbaar is :dubbel:
 
Back
Top