Elektron Analog Four mkII/ Analog Rytm mkII / Octatrack mkII

Elektron-Analog-Four-MKII-Angled2-1024x568.jpg

Elektron-Analog-Rytm-MKII-Angled2-1140x570.jpg
 

Attachments

  • a00ae7c9-b237-4828-86a6-103c61297ab8.jpg
    a00ae7c9-b237-4828-86a6-103c61297ab8.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 115
  • 8d5c4731-6517-47fc-b20a-07df2190587a.jpg
    8d5c4731-6517-47fc-b20a-07df2190587a.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 115
Last edited by a moderator:
ik hoop dat de octatrack mk2 in dezelfde behuizing komt :)
ziet er goed uit...
 
What's new Analog Rytm MKII:

Prijs 1699 euro (OUCH!)

What’s new?

  • Sampling capability
  • Crisp, large OLED screen providing optimal feedback in dimly lit environments
  • Ultra durable back-lit buttons. Rated for 50 million presses
  • Precise, hi-res encoders
  • Quick performance controls
  • Large pads for maximum playability
  • Increased amount of dedicated buttons enabling quicker workflow
  • Expression/CV inputs for external control of Analog Rytm MKII parameters
  • Balanced sampling inputs
  • Overbridge with higher bandwidth
  • Premium cast aluminium enclosure

Sampling!!
 
Laatst gewijzigd:
What's new Analog Four MKII:

Prijs: 1449 euro

What’s new?

  • Reworked analog circuitry delivering very deep and defined bass
  • Enhanced analog overdrive for more bite and growl
  • Crisp, large OLED screen providing optimal feedback in dimly lit environments
  • Ultra durable back-lit buttons. Rated for 50 million presses
  • Precise, hi-res encoders
  • Quick performance controls
  • Increased amount of dedicated buttons enabling quicker workflow
  • Stereo audio outputs for each voice
  • Expression/CV inputs for external control of Analog Four MKII parameters
  • Overbridge with higher bandwidth
  • Premium cast aluminium enclosure


De stereo output per voice zal de meeste wel goed bevallen.
 
Oh en wat ze buiten de verhoogde prijzen nog even vergeten te vermelden is dat overbridge premium een betaalde upgrade is voor de MKII units.

Ofwel:

Overbridge Premium (99 EUR / 89 USD)

Fully integrate Analog Four MKII with DAW environments
Use Analog Four MKII as a 2 in/2 out sound card (CoreAudio/ASIO/WDM)
Control Analog Four MKII with a dedicated VST/AU plugin interface
Stream all 4 internal voices, external inputs, and main bus to separate DAW tracks (24 bit/48 kHz)
Recall all Analog Four MKII settings when loading a DAW project
Overbridge Basic (Free)

MIDI over USB
Analog Four MKII sequencer/DAW sync
Computer screen visualization of Analog Four MKII parameters
Audio streaming of main bus over USB (time limited sessions)

Wil je dus ongelimiteerde audio streaming moet je al naar premium.....
 
Fucking motherfuckers. Vorige maand 550 euro betaald voor een flightcase voor 4 elektrons. Nog een extra analog four gekocht voor 850 om degene die op herstelling is tijdelijk te vervangen. Pffff wie troost mij? ;{
 
Mijn grootste vraag: krijgt de Rytm MK1 ook sampling via een OS update? :D

Ik kan het daarnaast mis hebben maar de MKII units lijken iets groter?

Overigens zijn de nieuwe prijzen met de MKII maar 50 (A4) en 100eu (AR) duurder dan hun voorgangers. Echter is dat uiteraard nog wel zonder een volledig functionele overbridge natuurlijk.
 
Laatst gewijzigd:
Als dit betekent dat de AR MK1 tegen dumpprijzen van de hand gaan zometeen wil ik er misschien wel weer een keer eentje :D
 
Mijn grootste vraag: krijgt de Rytm MK1 ook sampling via een OS update? :D

Ik kan het daarnaast mis hebben maar de MKII units lijken iets groter?

Ze zijn inderdaad groter en geen sampling voor de mk1.. het regent al een tijdje Elektrons hier op marktplaats.. het zal wel gaan hagelen straks ;)
 
Pffff wie troost mij? ;{

Tsja wij mk1ners zijn allemaal een beetje verdrietig denk ik.. het zijn tenslotte geen volcaatjes van een hondertje, maar flinke investeringen.

Ik hoop dat ze tijdelijk een soort 'trade-in program' gaan houden.. ze moeten duidelijk van hun 'ouwe zooi' af, maar dat zal wel niet..

Ik vind overigens nu die Octatrack MKII helemaal een rare eend in vergelijking met deze 2... Had die dan ook deze vorm gegeven!
 
Ze zijn inderdaad groter en geen sampling voor de mk1.. het regent al een tijdje Elektrons hier op marktplaats.. het zal wel gaan hagelen straks ;)

Geen sampling voor de MK1 is al definitief? :(
 
Ik houd het denk ik nog bij de mk1s. Ik zie weinig dingen waar ik warm van word. De a4 met enhanced bass zeiden ze ook bij de analog keys, er is nog niemand die het verschil heeft gehoord geloof ik. De buttons zouden minder ratelen, is ook niet waar (zie youtube). Rytm projecten zijn compatibel met mk1, ja alleen als je geen samples hebt gebruikt, want de samples kan je niet exporteren. Is tot nu toe nog niet erg verleidelijk om te upgraden.
 
Ik houd het denk ik nog bij de mk1s. Ik zie weinig dingen waar ik warm van word.

Die cv inputs in combinatie met jouw modulaire geweld zou toch best leuk zijn, niet?
 
Ik blijf niet kopen hoor en hou lekker de rytm 1
 
Van de Octatrack MKII kreeg ik niet gelijk GAS, maar van deze twee... Vooral de individual stereo out van de A4 MKII wordt ik wel blij van. Dat direct samplen van de nieuwe Rytm vind ik leuk dat ze dat hebben toegevoegd maar ik had me erbij neergelegd bij de MKI dat het er niet op zat. En het werkt prima met SDS Drop via de pc. Maar dat resamplen in deze nieuwe Rytm vind ik dan wel weer een leuke toevoeging. En als de pads ook nog beter zijn dan vind ik het het upgraden waard. De Rytm is mijn favoriete Elektron overigens. Komt er nog een zwarte versie? ;P Ik vind ze best sjiek deze grijze maar past niet echt bij de digitakt, die dus wel gewoon zwart is. Ik hoop eerlijk gezegd nog op een digitale synth a la monomachine in Digitakt formaat...
 
Ja tis allemaal wel leuk, maar niet 1600 euro leuk. Ik moet zeggen dat ik ook 4 cv inputs op de pro2 heb die ik nagenoeg nooit gebruik.

Goed punt.. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om op de Rytm parameters van drums te modulairen via cv :D

Nou een 'trade-in program' is ook afgeblazen door meneer Jon.. dat gaat flink sparen worden voor de liefhebbers..
 
Goed punt.. Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om op de Rytm parameters van drums te modulairen via cv :D

Rytm mk2 heeft 12 sounds en dan 2cv in. Kan ik niet zoveel mee. Misschien syncen als clock slave.
De ingebouwde parameter locks, probability triggers en fills kan ik bijna alles mee doen aan randomness en gekkigheid.
Maar wie weet levert het leuke os 🐂 updates op voor de mk1s.
 
Ik ben vooral onaangenaam verrast door de usb-upgrade, en het geeft me het gevoel dat OB nooit echt zal werken voor de eerste serie wegens hardware-fouten. Waar ik al langer bang voor was overigens, maar wat ik niet wou zien want veel geld in geinvesteerd. Bah...
 
Back
Top