Elektron Analog Heat MKII

https://www.elektron.se/products/analog-heat-mkii/

Op facebook zag ik een mooi gifje met de vraag "But why?!"

Zelf ben ik wel benieuwd of hierdoor de mk1 prijzen weer gaan dalen, ben er toch altijd wel nieuwsgierig naar geweest, maar vind het tot nu toe te veel geld.

edit: en een plaatje
Analog_Heat_MKII_Angled_optimized.png
 
Sherman wrijft al in zijn handen wed ik
 
Misschien kan je beter net meer vragen voor de oude dingen. Ik lees te veel dit:

Elektron really need to concentrate on fixing the bugs in their flagship Mk2 products not release new products

Zo. Ik koop dus niks meer van hen. Instant gas kill

Nog steeds geen Overbridge voor de Digitakt, Digitone en mk2s, een stortvloed aan marginale updates in mk2 modellen om product lifecycles geforceerd in te korten... Ik ben er ook wel klaar mee. Ik hou mijn Digitakt nog wel even (zal ook wel snel een mk2 voor komen), verder geloof ik het wel even met Elektron.
 
Laatst gewijzigd:
Venture/Vulture Capital!

Zouden idd beter eerst hun beloften nakomen: Overbridge iemand?

In SoundOnSound stond deze maand een mooie review van de mkII updates met als conclusie...

For MkI owners wondering about trading up, I’d say that with the price of these instruments, and iterative improvements in core functionality, it probably doesn’t make much sense.
 
De commentaren op het Elektron forum zijn er alvast niet naast.... .
Ik vind dat scherm van de mk1 versies echt debiel op zulke dure toestellen, maar vind het niet geoorloofd om voor een beter scherm en encoders een zulke forse meerprijs te vragen.
 
Wat zitten jullie nou te zeuren?

Idd, het goede nieuws is dat ze nu eindelijk aan de Analog mkIII kunnen beginnen... :D
 
Het is niet te geloven, die gast uit zweden [eelektrrrrron] heeft er gratis ééntje toegestuurd gekregen.... :frons:
 
Wat zitten jullie nou te zeuren?

Normaal juich ik nieuwe productontwikkelingen en releases toe (meer keuze is beter), maar in het geval van Elektron begint het behoorlijk irritant te worden dat ze een overvloed aan producten de markt opgooien terwijl de bestaande producten zelfs na jaren nog bij lange niet waarmaken wat ze beloofd hebben. Samples via Overbridge op pads slepen in de Analog Rytm MkI? Nog steeds niet beschikbaar. Overbridge voor Analog Four MkII, Analog Rytm MkII, Octatrack MkII, Digitakt? Nog steeds niet beschikbaar. Bugfixes voor de softwareproblemen in de Analog Four MkII en Analog Rytm MkII? Nog steeds niet beschikbaar.

Van het oude Elektron dat producten uitbracht op het moment dat ze klaar waren en deze daarna met talloze updates gedurende een aantal jaren nóg beter maakten lijkt niet veel meer over te zijn. En daar mag men best over zeuren.
 
Normaal juich ik nieuwe productontwikkelingen en releases toe (meer keuze is beter), maar in het geval van Elektron begint het behoorlijk irritant te worden dat ze een overvloed aan producten de markt opgooien terwijl de bestaande producten zelfs na jaren nog bij lange niet waarmaken wat ze beloofd hebben. Samples via Overbridge op pads slepen in de Analog Rytm MkI? Nog steeds niet beschikbaar. Overbridge voor Analog Four MkII, Analog Rytm MkII, Octatrack MkII, Digitakt? Nog steeds niet beschikbaar. Bugfixes voor de softwareproblemen in de Analog Four MkII en Analog Rytm MkII? Nog steeds niet beschikbaar.

Van het oude Elektron dat producten uitbracht op het moment dat ze klaar waren en deze daarna met talloze updates gedurende een aantal jaren nóg beter maakten lijkt niet veel meer over te zijn. En daar mag men best over zeuren.

Ben er volledig mee akkoord , juist 1 opmerking dat overbridge voor de octatrack mkii er nooit zal komen , hebben ze nooit gezegd toch?
Na het debacle (super interface/sequencer MAAR de audio kwaliteit was ruk) van een octatrack mkii die ik aangekocht heb en reeds verkocht heb geen elektron producten meer voor mij!!!! Ze zijn daar in hun voeten aan het schieten :p
 
Normaal juich ik nieuwe productontwikkelingen en releases toe (meer keuze is beter), maar in het geval van Elektron begint het behoorlijk irritant te worden dat ze een overvloed aan producten de markt opgooien terwijl de bestaande producten zelfs na jaren nog bij lange niet waarmaken wat ze beloofd hebben. Samples via Overbridge op pads slepen in de Analog Rytm MkI? Nog steeds niet beschikbaar. Overbridge voor Analog Four MkII, Analog Rytm MkII, Octatrack MkII, Digitakt? Nog steeds niet beschikbaar. Bugfixes voor de softwareproblemen in de Analog Four MkII en Analog Rytm MkII? Nog steeds niet beschikbaar.

Van het oude Elektron dat producten uitbracht op het moment dat ze klaar waren en deze daarna met talloze updates gedurende een aantal jaren nóg beter maakten lijkt niet veel meer over te zijn. En daar mag men best over zeuren.

Dat is sowieso wel een beetje een trend aan het worden. Fabrikanten stoppen er een USB-ingang in en denken 'alle bugs halen we er later wel uit'. Als dat vervolgens niet gebeurt, raakt de goodwill op. En Elektron maakt het wel heel bont als ik het zo lees.
 
Ze zijn hun productlijn gewoon aan het gelijk trekken denk ik, overal dezelfde encoders en schermpjes op om het productie proces te stroomlijnen. De prijs is freakishly hoog maar ik weet nog van het Digitakt debacle dat dat wellicht later zakt.
 
Wat zitten jullie nou te zeuren?

Heeft denk ik iets te maken met het feit dat veel mensen al meer dan een jaar zitten te wachten op beloofde functionaliteit terwijl Elektron nu het 4e apparaat (AR MK2, A4 MK2, Digitone en nu de Analog Heat MK2) uitbrengt met de overbridge belofte zonder dat er ook daadwerkelijk overbridge voor is/komt. En daarnaast zijn er natuurlijk nog de bugs in de bestaande units die maar niet worden opgelost.

Klachten soortgelijk aan die jij destijds had over de problemen met de Virus TI, en nu mogen anderen niet zeuren? ;)

Ik begrijp best dat Elektron de gebruikte componenten gelijk wil trekken over de hele productlinie, een Analog Keys MKII zal er dan ook wel aan zitten te komen. Hun timing en prioriteiten zijn alleen wel heel erg onhandig......
 
Laatst gewijzigd:
Ik begrijp best dat Elektron de gebruikte componenten gelijk wil trekken over de hele productlinie, een Analog Keys MKII zal er dan ook wel aan zitten te komen. Hun timing en prioriteiten zijn alleen wel heel erg onhandig......

Precies dat. Ik kan niet in hun kantoor kijken of er een apart 'overbridge' development team is, maar ze wekken wel flink de indruk dat overbridge langer en langer duurt door alle nieuwe product releases. Het is dan ook te hopen dat, wanneer alles is rechtgetrokken, dat ze zich concentreren op die product lijn. Probleem zal alleen zijn dat ze in de huidige markt toch met nieuwe spullen moeten blijven komen om het bedrijf gezond te houden.
 
Waren de encoders van de Analog Heat MK1 echt zo slecht?

Nee hoor, maar het zijn wel dezelfde als uit de Mk1 serie en aangezien ze die aan het uitfaseren zijn is het natuurlijk logisch dat je niet alleen voor de Analog Heat die onderdelen blijft inkopen. Onderdelen in bulk inkopen voor je hele product lijn zal sowieso veel goedkoper zijn.
 
Nee hoor, maar het zijn wel dezelfde als uit de Mk1 serie en aangezien ze die aan het uitfaseren zijn is het natuurlijk logisch dat je niet alleen voor de Analog Heat die onderdelen blijft inkopen. Onderdelen in bulk inkopen voor je hele product lijn zal sowieso veel goedkoper zijn.
Op GearSlutz waren er namelijk flink wat berichten over de encoders, dat de resolutie niet goed zou zijn, en je niet nauwkeurig parameters kunt instellen
 
Ze zijn hun productlijn gewoon aan het gelijk trekken denk ik, overal dezelfde encoders en schermpjes op om het productie proces te stroomlijnen


Tja, men gaat van een lelijk oranje schermpje naar een nog lelijker groen schermpje..... :Z
 
Nou ja, het OLED scherm van de Digitakt is vanuit iedere hoek perfect af te lezen. De Analog Heat MkI moet je echt met je snoetje recht boven hangen anders zie je geen ene ruk.
 
Back
Top