Acidlab Miami

Acidlab Miami


  • Totaal aantal stemmers
    30
klinkt nét niet t zelfde als mn TR808
 
misschien wil ik zeggen dat het dus volgens mij geen 808 is ?
 
op de video klinkt het toch wel minder punchy of misschien ligt dat aan de tuning
 
ow de kick is nog lang niet op volle kracht daar... die kan 2 keer verder dan normaal. decay is absurd.. ;-)
 
Ja, heb 'm. Nu nog in het wittebrodenstadium, natuurlijk... ;)

Evengoed kon ik het niet laten om de Miami meteen 'even' te trimmertunen, het bekende verhaal om de noisepot iets verder open te draaien - deze staat wat te tam afgesteld af-fabriek waardoor de snare en clap net niet genoeg punchen.
Dat 'even' viel trouwens nog wel tegen, je moet 'm wel helemaal ontmantelen. Maar dan heb je ook wat.

De sound vind ik nu beter in de buurt komen van een echte 808 dan welk alternatief ook. Qua drumsynth is het natuurlijk weinig soeps, het is niet zoals een Vermona dat je drastisch invloed kunt hebben op je geluid. Maar dat is exact hetzelfde met een 808. Enige substantiele verschil is dat je de Miami gemakkelijk een 2-3x langere decay dan een factory 808 kunt geven.

En dan de drumsequencer, die een stuk moderner is. Step-write en tap-write, schakelen tussen verschillende modes zonder de sequencer te stoppen, 2 verschillende soorten shuffle die naast elkaar te gebruiken zijn in selecteerbare mate. Prima!
En verder is het natuurlijk super dat het ding voorzien is van zowel een complete MIDI (in) kit, en tevens van DINsync (in/uit). Leuke bonus is dat de ACcent ook gebruikt kan worden als externe trigger.

Qua hardware / bouw zit het allemaal netjes in elkaar, degelijke aluminium behuizing, mooie knoppen, de stepswitches en schakelaars vind ik persoonlijk iets minder.
Het is verder een ontzettende lichtgewicht, als je 'm beethoudt, echt heel opvallend. En vrij klein, natuurlijk. De voeding is natuurlijk ook extern, dat scheelt. Het is aan de andere kant ook niet zo'n 'tank' als de 808 - die is gebouwd voor de eeuwigheid lijkt wel. Ik weet ook niet of je dat mag verwachten tegenwoordig, voor deze prijs.
 
Werk al een half jaar met die bak. Zeer over te spreken.
Ik vind alleen de rimshot wat scherp.. En niet zo lekker rond als de echte 808 rimshot.
Voor de rest is de benadering vrijwel identiek.
Heb 808 kenners tracks laten horen die ik hier mee heb geproduceerd maar die konden het verschil niet tot nauwelijks horen.
Het is gewoon een moderne 808 met betere sequence mogelijkheden en een shuffle waar je ook de boel flink kan laten leven.

Hanz, met het accent kun je de diepte van de snare en clap ook aardig aandikken en is de benadering ook wat meer identiek aan de 808.

Wat ik wel raar vind is dat het uitstuur volume van mijn clap extreem zacht is t.o.v. de rest...
 
Dank aan de mod voor het verplaatsen! :okdan:

Dat volumeverschil trekt dus ook aardig bij als je de noise trimpot iets bijstelt. Je hoort vanzelf wanneer het 'too much' wordt, dan worden de toms te 'harig' en de clap te 'krakerig'.
Op 't Muffwiggler forum heeft Danjel van Tijn (Intellijel) een duidelijk schema gepost welke trimpot het betreft op de Miami, zie bijgevoegde PDF van zijn hand.
Je moet daarvoor wel eerst de kast openmaken, alle schroeven en knoppen los en dan voorzichtig de zijkanten en dan de bovenkant eraf.
 

Attachments

  • noise_poti.pdf
    577,7 KB · Bekeken: 49
Ja, heb 'm. Nu nog in het wittebrodenstadium, natuurlijk... ;)

Evengoed kon ik het niet laten om de Miami meteen 'even' te trimmertunen, het bekende verhaal om de noisepot iets verder open te draaien - deze staat wat te tam afgesteld af-fabriek waardoor de snare en clap net niet genoeg punchen.
Dat 'even' viel trouwens nog wel tegen, je moet 'm wel helemaal ontmantelen. Maar dan heb je ook wat.

De sound vind ik nu beter in de buurt komen van een echte 808 dan welk alternatief ook. Qua drumsynth is het natuurlijk weinig soeps, het is niet zoals een Vermona dat je drastisch invloed kunt hebben op je geluid. Maar dat is exact hetzelfde met een 808. Enige substantiele verschil is dat je de Miami gemakkelijk een 2-3x langere decay dan een factory 808 kunt geven.

En dan de drumsequencer, die een stuk moderner is. Step-write en tap-write, schakelen tussen verschillende modes zonder de sequencer te stoppen, 2 verschillende soorten shuffle die naast elkaar te gebruiken zijn in selecteerbare mate. Prima!
En verder is het natuurlijk super dat het ding voorzien is van zowel een complete MIDI (in) kit, en tevens van DINsync (in/uit). Leuke bonus is dat de ACcent ook gebruikt kan worden als externe trigger.

Qua hardware / bouw zit het allemaal netjes in elkaar, degelijke aluminium behuizing, mooie knoppen, de stepswitches en schakelaars vind ik persoonlijk iets minder.
Het is verder een ontzettende lichtgewicht, als je 'm beethoudt, echt heel opvallend. En vrij klein, natuurlijk. De voeding is natuurlijk ook extern, dat scheelt. Het is aan de andere kant ook niet zo'n 'tank' als de 808 - die is gebouwd voor de eeuwigheid lijkt wel. Ik weet ook niet of je dat mag verwachten tegenwoordig, voor deze prijs.

Bedankt voor de bespreking.
Ik zou ook wel een Miami willen.
 
Back
Top