Elektron Analog Heat MKII

https://www.elektron.se/products/analog-heat-mkii/

Op facebook zag ik een mooi gifje met de vraag "But why?!"

Zelf ben ik wel benieuwd of hierdoor de mk1 prijzen weer gaan dalen, ben er toch altijd wel nieuwsgierig naar geweest, maar vind het tot nu toe te veel geld.

edit: en een plaatje
Analog_Heat_MKII_Angled_optimized.png
 
Kijk dat ze een ander schermpje monteren, het zal me wat. Alleen waarom doen ze nix met wat kleurtjes ?! Heel wat synthmakers oa. hebben de kleurdoos ontdekt, alleen elektron niet.
 
En de closed beta voor Overbridge. Kerstmis is vroeg dit jaar(en het zat er ook wel een beetje in vandaag...)
 
Dat is dan weer positief. Ik heb net 1.10 op mijn Digitakt gezet, maar kan nog geen Overbridge downloaden.

Intussen is de USB uit poort van mijn Overhub ook spontaan afgebroken, dus die kan terug naar de heimat. Viel gelukkig nog nét binnen de garantie.
 
En de closed beta voor Overbridge. Kerstmis is vroeg dit jaar(en het zat er ook wel een beetje in vandaag...)

Of alsnog een late kerst... :D
 
Ik begrijp niet zo veel van de koers die Elektron vaart, maar ik ben nou ook niet iemand die gelijk de nieuwe versie van een apparaat wil hebben zodra die uitkomt. Met de MK1 versies red ik me vooralsnog meer dan prima.

Het kwam dan ook een beetje als een verrassing dat ze die Dual VCO machine ook voor de Rytm MK1 beschikbaar hebben gemaakt. Ik dacht eigenlijk dat ze wel klaar waren met de ontwikkeling van de MK1. Echt super dat ze dit gedaan hebben. Je kunt helaas alleen overbridge niet meer gebruiken zodra je de nieuwe OS hebt geïnstalleerd...

https://www.elektron.se/support/?connection=analog-rytm#resources
 
Das wel vet inderdaad. Zelfde geldt voor de octatrack mk1 volgens mij, die krijgt ook de updates van de mk2. Ik snap wel dat ze qua hardware een update over de hele lijn willen. Eigenlijk dus ook nog eens tof dat ze daarbij rekening houden met het feit dat ze de mk1's ook nog up to date willen kunnen houden. Maargoed, dat moet je allemaal wel kunnen managen met al je anders wensen...
 
Ik neem aan dat het bedrijf continu met iets nieuws moet komen om te blijven overleven, enkel updates uitbrengen dan gaan ze nat en overbridge zal vast heel ambitieus zijn om werkend te krijgen.

Ze hebben wel te snel iets beloofd zonder goed te weten wanneer het klaar zou zijn (en blijven dit doen) en dat is jammer.

Ik zou dan ook veel liever zien dat ze een hardware unit bouwen dat overbridge heet en waar alles dan op aangesloten kan worden.
Zoiets Is misschien ook makkelijker te bouwen? Plus ook daar kunnen ze dan om de tijd weer een mk2 etc voor uitbrengen.

En ik vraag mij tevens af.. Hoeveel mensen zullen overbridge gaan gebruiken als het uit is? Zou er genoeg vraag zijn voor een hardware bak?
 
Ha. Juist. Overbridge interesseert me geen reet.
 
Ik neem aan dat het bedrijf continu met iets nieuws moet komen om te blijven overleven, enkel updates uitbrengen dan gaan ze nat en overbridge zal vast heel ambitieus zijn om werkend te krijgen.

Dat hangt maar net van het type product af wat ze maken. Elektron was in het verleden zeer succesvol zonder aan de lopende band nieuwe producten uit te brengen,

Ze hebben wel te snel iets beloofd zonder goed te weten wanneer het klaar zou zijn (en blijven dit doen) en dat is jammer.
Dit is echt de understatement van het jaar (en vorig jaar in geval van overbridge voor de digitakt). :)


Ik zou dan ook veel liever zien dat ze een hardware unit bouwen dat overbridge heet en waar alles dan op aangesloten kan worden.
Zoiets Is misschien ook makkelijker te bouwen? Plus ook daar kunnen ze dan om de tijd weer een mk2 etc voor uitbrengen.
Een usb switch/hub zoals Overhub bedoel je? De overige functionaliteit van overbridge is namelijk volledig software gerelateerd.

En ik vraag mij tevens af.. Hoeveel mensen zullen overbridge gaan gebruiken als het uit is? Zou er genoeg vraag zijn voor een hardware bak?
Als je het forum en social media mag geloven: heel veel vraag! Uiteraard zijn er ook mensen die het niet gebruiken.
 
Een usb switch/hub zoals Overhub bedoel je? De overige functionaliteit van overbridge is namelijk volledig software gerelateerd.

Ja iets van een mixer/arranger/audio interface/hub/patchbay dat zowel stand alone zijn ding doet maar ook in combi met een computer allerlei kunstjes uit kan halen.
 
Waar DAW begint eindigt voor mij 't plezier. Muis gesleep (of erger nog, n trackpad) is pure horror. Ik las net dat overbridge niet meer werkt op de MKI als je de laatste update doet!?
 
Benieuwd hoeveel kopers ze verliezen met deze manier van werken. Ik koop alvast niks meer van hen en pieker al 2 jaar om de rytm weg te doen wegens stof happen. 't is enkel dat je er niet "veel" voor krijgt, dan blijft ie maar.
 
Back
Top