Elektron Analog Four mkII/ Analog Rytm mkII / Octatrack mkII

Elektron-Analog-Four-MKII-Angled2-1024x568.jpg

Elektron-Analog-Rytm-MKII-Angled2-1140x570.jpg
 

Attachments

  • a00ae7c9-b237-4828-86a6-103c61297ab8.jpg
    a00ae7c9-b237-4828-86a6-103c61297ab8.jpg
    38,8 KB · Bekeken: 118
  • 8d5c4731-6517-47fc-b20a-07df2190587a.jpg
    8d5c4731-6517-47fc-b20a-07df2190587a.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 119
Last edited by a moderator:
Tja, is marketing.. en wat moeten ze erover zeggen?

Deze doet net hetzelfde als de vorige en klinkt trouwens ook net hetzelfde, alleen hebben we hem effe in een nieuw jasje gestoken in de hoop dat je hem nog een tweede keer zou kopen, stelletje domme kloteklanten... :D. Oh ja, en als je hem toch nog eens koopt mag je ook ineens vanaf nu voor die gratis software betalen. 8o)

Dan vind ik die bio steekproef toch beter gevonden... Bio slaat tegenwoordig toch aan... Kunnen ze ineens vermelden dat ie weinig CO2 uitstoot en duurzaam is... Of nee, laat dat laatste maar zijn want duurzaam is ie duidelijk niet... :W
 
Sorry, had de exacte prijs niet opgezocht maar hopelijk begrijp je het punt dat ik probeer te maken. Net effe gechecked en op hun eigen webshop staat 1400€. Mijn oprechte excuses als ik er 100€ langs zat maar laat ons dat niet afleiden van kern van de zaak. Je kan de 100€ gebruiken om die gratis software van hun te kopen :D

Meen je dat? Ze stonden afgelopen zaterdag voor 888,- (En na de 15% Summer sail korting bleef er n kleine 755 euro over...)

731fd2250bea591b6f67f2164ff34742.png


Thanx Bax :mega:
 
Meen je dat? Ze stonden afgelopen zaterdag voor 888,- (En na de 15% Summer sail korting bleef er n kleine 755 euro over...)

Thanx Bax :mega:

Leuk dat je hem voor 755€ hebt kunnen scoren, maar dat bewijst net mijn punt. Tweedehandsprijzen zullen dus weldra richting 500€ gaan, wat niet zo leuk is voor hun klanten die er net 1400€ voor betaald hebben (en ja, op hun eigen website staat nog altijd 1399€). Hopelijk voor Elektron haken ze niet af...

Vooral omdat de nieuwe net zo klinkt als de vorige, alleen een ander jasje... Alvast bedankt om mijn punt helpen duidelijk te maken.

Je hebt trouwens heel wat synth in huis gehaald voor 755€! Binnenkort scoor ik ze hier voor 500€... Alvast bedankt hiervoor Elektron! :halleluja
 
r.5 (quote):
"Leuk dat je hem voor 755€ hebt kunnen scoren, maar dat bewijst net mijn punt. Tweedehandsprijzen zullen dus weldra richting 500€ gaan, wat niet zo leuk is voor hun klanten die er net 1400€ voor betaald hebben (en ja, op hun eigen website staat nog altijd 1399€). Hopelijk voor Elektron haken ze niet af..."

500€ of misschien nog minder. :( Elektron heeft mij nooit voldoende kunnen overtuigen, dus ik heb (gelukkig) niets van ze. Maar ik zou hier anders goed ziek van zijn. :duivels: Het zou voor mij een reden zijn om nooit meer iets bij ze te kopen. :okdan: Ik wil hier overigens geen oproep tot muiterij mee doen...dat moet iedereen uiteraard zelf beslissen. :D
 
Ik heb gelezen op het Elektron forum dat de MKII A4 qua geluid hetzelfde is als de AK... Mij zijn dergelijke verschillen (warmer, voller) nooit opgevallen.
 
r.5 (quote):
"Leuk dat je hem voor 755€ hebt kunnen scoren, maar dat bewijst net mijn punt. Tweedehandsprijzen zullen dus weldra richting 500€ gaan, wat niet zo leuk is voor hun klanten die er net 1400€ voor betaald hebben (en ja, op hun eigen website staat nog altijd 1399€). Hopelijk voor Elektron haken ze niet af..."

500€ of misschien nog minder. :( Elektron heeft mij nooit voldoende kunnen overtuigen, dus ik heb (gelukkig) niets van ze. Maar ik zou hier anders goed ziek van zijn. :duivels: Het zou voor mij een reden zijn om nooit meer iets bij ze te kopen. :okdan: Ik wil hier overigens geen oproep tot muiterij mee doen...dat moet iedereen uiteraard zelf beslissen. :D

Heb veel plezier gehad met mijn Machinedrum, had er geen probleem mee dat ze na enkele jaren ook een versie met sample geheugen uitbrachten en nog veel later een analoge drumbox. Heb met pijn in het hart mijn Machinedrum verkocht maar met nog meer plezier en overtuiging mijn Analog Rytm gekocht... En die blijft het goed doen, ook nadat ze hem nu verkopen in een nieuw, spuuglelijk jasje. Dus zal ik er veel plezier aan blijven beleven. Geen intentie om hem te verkopen dus ook geen last van de waardevermindering. En als ik een A4 mk I voor 500€ kan aanschaffen zal ik het zeker overwegen!

Maar een nieuwe, lelijke Elektron synth aanschaffen? Dan zullen ze toch eerst hun marketing en strategisch portfolio beheer grondig moeten herzien. Maar misschien zijn ze wel best tevreden daar bij Elektron met hun nieuwe doelpubliek en zijn ze blij dat ze af zijn van de klanten die hun groot gemaakt hebben. :D
 
Ik heb gelezen op het Elektron forum dat de MKII A4 qua geluid hetzelfde is als de AK... Mij zijn dergelijke verschillen (warmer, voller) nooit opgevallen.

Als je net 1000€ hebt moeten opleggen om je Mk I te upgraden naar een Mk II, denk ik dat je ineens veel meer hoort :D
 
Het verschil is minimaal: https://soundcloud.com/elektron-simonm/sets/analog-four-vs-keys-bass-test
Ik hoor het wel maar het is niet ineens een andere synth ofzo.

En ook de a4 heeft zijn sweetspots, en kan als synth hele interessante geluiden maken. ik heb een aantal patches die ik super vind klinken op de a4, maar met geen mogelijkheid bij in de buurt kan komen met andere synths of modules. En dat geldt andersom ook. Moet wel zeggen dat de sweetspots lastiger te vinden zijn op de a4. De standaard zaken als een saw/square met een filtertje is hij niet zo goed in imho.
 
Leuk dat je hem voor 755€ hebt kunnen scoren, maar dat bewijst net mijn punt. Tweedehandsprijzen zullen dus weldra richting 500€ gaan, wat niet zo leuk is voor hun klanten die er net 1400€ voor betaald hebben (en ja, op hun eigen website staat nog altijd 1399€). Hopelijk voor Elektron haken ze niet af...

Vooral omdat de nieuwe net zo klinkt als de vorige, alleen een ander jasje... Alvast bedankt om mijn punt helpen duidelijk te maken.

Je hebt trouwens heel wat synth in huis gehaald voor 755€! Binnenkort scoor ik ze hier voor 500€... Alvast bedankt hiervoor Elektron! :halleluja

Heb de prijzen niet meer zo in de gaten gehouden, dat een A4 momenteel zoveel nieuw kostte wist ik niet.. Maar zo gaat het met alles.. Was wat aan het rondzoeken omdat ik een OP1 wilde (is ook alleen maar gestegen de laatste jaren.. ) totdat ik die summersale actie zag. tja.. :eureka:
Ik zocht de laatste tijd eigenlijk vaker naar de Monomachine dan een A4.. maar meer omdat ik de Machinedrum erbij heb gekocht.. Heb zeker geen spijt van de A4.. het zijn allemaal super creatieve bakkies. :)

De AR heb ik trouwens ook. Betaalde daar ook veel minder voor, jaren terug..
De nieuwere machines vind ik persoonlijk wel ff wennen qua looks.. en zeker als je alles op stands, of ingebouwd hebt, dan denk je wel 2 keer na..

Ik geloof dat er van de A4 wel meer overschot is als van de Monomachine.. die zie je maar zelden..
Je cynisme over de 'wishful thinking prijs' moeten de kopers die ooit het volle pond betaalde maar niet al te serieus nemen..
 
Ik heb gelezen op het Elektron forum dat de MKII A4 qua geluid hetzelfde is als de AK... Mij zijn dergelijke verschillen (warmer, voller) nooit opgevallen.
Belangrijke informatie! Thx! Dit verbaast mij overigens niet. Bye bye mk2 :doei: ;)

r.5 (quote):
"
Heb met pijn in het hart mijn Machinedrum verkocht maar met nog meer plezier en overtuiging mijn Analog Rytm gekocht..."
Ik kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vond om je Machinedrum te verkopen. =( Maschinedrum is m.i. de beste drummachine die je in de periode 2001-2009 kon kopen. En hij ziet er nog steeds super cool uit! Een overstap naar de Analog Rytm (betere sequencer, betere sound?, Overbridge, enz.) vanaf 2014 (?) is logisch, maar een betere keuze zou ik toen - tenzij je 'm voor standalone gebruik nodig hebt - Maschine (vanaf 2009) van NI gevonden hebben.

Maakte Elektron ze (lees: Machinedrum!) nog maar steeds zo...maar dan mét de verbeteringen van AR mk2 en een prijs (ca. € 550,- incl. Premium Overbridge) die kan concurreren met NI Maschine mk2. 8~
 
Erg blij mee, ook met de communicatie zonder bombarie van de laatste tijd, erg positief. Net mn Octa ook laten fixen bij ze, goeie timing!

Je zou je Octa maar net voor een habbekrats weg hebben gedaan zeg :D
 
Heb nooit een AK gehad maar het blijkt dat de klank van de A4MK2 ook een verbetering is tov de AK :{ Hier nog meer kijkplezier met de A4... MK2.

 
Back
Top