[Melodic techno] Vallee Des Singes

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.669
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik luister de laatste tijd vaak naar muziek die als 'Melodic Techno' op YouTube staat. Ik heb geen idee wat er techno aan is, maar melodieus is het zeker ;) Daarom heb ik in deze stijl een nieuw nummer gemaakt. Ik moet hem nog beter mixen, maar ik ken mezelf. Als ik hem nu niet post is hij over een maand nog niet klaar en blijft hij op de plank liggen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties! :okdan:

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/vallee-des-singes-premix
 
Leuk, wel wat licht voor mijn smaak :okdan:
Ik mis ook een langzame dragende legato melodie.
 
Hoewel de track me niet helemaal raakt vind ik het toch de moeite om te reageren, want volgens mij snap ik wat je wilt... Ik zou er iets meer dynamiek in aanbrengen bijvoorbeeld d.m.v. het langzaam openen van een filter. Verder zou ik nog wat meer diepte creeeren door reverbs (ik hou van huge spaces) en sommige geluiden iets minder ' bright' maken/kiezen. De kracht van techno is natuurlijk het repetetieve, dat zou misschien ook wel iets meer benadrukt kunnen worden.

Volgens mij heb je met deze track materiaal voor een half uur 8)

my 2 cents...
 
Dank voor de reacties! :okdan: Hij moet inderdaad nog wat beter/spannender en daar ga ik naar kijken. Ook wat betreft kleine effectjes en onverwachte dingetjes op de achtergrond.

De mix moet nog helemaal gebeuren. Dit is nu een beetje op gevoel gedaan en zonder beleid en compressie. Ik wil er een keer goed voor gaan zitten en dan een serieuze mix maken met de kennis die ik heb. Daar had ik nu geen tijd voor. Dan ga ik ook kijken naar diepte, panning en dynamiek. Dat mag ook allemaal wel wat spannender.

P.S. Wel aardig om te vermelden. Ik maakte nooit liedjes af en liep daar altijd mee vast. Nu luister ik veel uitgebrachte tracks en ik vind het echt 'shocking' om te zien hoe weinig er soms gebeurt. Filtertje open, partijtje erin en er weer uit, beetje spelen met automation etc. Ik heb het jarenlang veel te ingewikkeld gemaakt, haha. Gevolg is wel dat ik dit nummer in minder dan een week heb gemaakt. Van idee tot arrangement. Vroeger zwoegde ik daar weken, zo niet maanden op, en was het resultaat minder.
 
Zeker niet slecht! De melodieen zijn wel flink aan de blije kant en daardoor wordt het lijntje tussen kazig en koel wel beetje dun. Maargoed da's ook meer en smaak ding denk ik.
Voor mijn gevoel mag je nog wel minder elementen gebruiken, maar juist subtiele variaties op je gekozen elementen. Nu Is het een beetje geluidje eraf, geluidje erbij gearrangeerd. Bijvoorbeeld noten korter/langer maken, spelen met fx, ander geluidje eronder layeren, geluid een octaaf lager spelen etc. Daarmee kan je spanning opbouwen, of juist loslaten en dan wordt het interessanter om te luisyeren (voor mij iig). Beetje het verschil tussen Utopia kijken (komen wat mensen bij, er gaan wat mensen weg) en een goeie film
 
Haha kan me wel smaken dit. Is van die worakles muziek etc ;)
Wel leuk om eens te horen. Idd zou ik ook wat meer variaties erin willen (al heb ik vaak ook ditzelfde probleem,
omdat deze muziek gewoon zo is).

Kan me zeker smaken dit! Meer hiervan.
 
Lekker nummertje hoor. Doet wel zomers aan. Die gitaarachtige lead na 2:20 kan veel meer aandacht krijgen: wat meer fx (reverb vooral) en misschien nog wat dubbelen met wat andere sounds. Hij is nu wat iel en droog in het geheel.

De drums en percussie vind ik wel lekker. Wat er op 4:10 gebeurt is een beetje karig. Daar gebeurt niet zoveel terwijl ik het wel zou verwachten. En die belletjes even verderop vind ik echt te cheesy.
 
@Xypes,

Klopt, worakles en N'to vind ik helemaal te gek. Dat heb je goed gehoord :D Variatie ga ik aan werken, het is nu inderdaad lange halen en gauw thuis. Eerst maar eens kijken of het nummer op hoofdlijnen staat. Dan kan ik nu gaan werken aan details en de break.


@Stupide,

Dank! Die belletjes gooi ik eruit ja en ik heb sowieso de neiging om te vrolijk te zijn :) Het mag vaak wel wat donkerder, maar op een of andere manier lukt me dat zelden :D
 
Ik graaf die vibes en dat orgeltje waar steeds de cutoff van dicht naar open gaat! Alleen die schuiftrompet aan het einde hoeft van mij niet.

Verder vind ik 'm helemaal niet te vrolijk. Hij is juist een beetje melancholisch, zeker naar het einde toe. Check mijn laatste track maar eens, DAT is pas vrolijk :P
 
Back
Top