Crux VCA en Nucleus VCF: discrete OTA modules [pre-order]

Is er nog een filter beschikbaar? Zo ja, dan graag...
Doe er aub ook een VCA bij.

Beide ready to go aub.

Hi Brz,

Ja er zijn van allebei nog een aantal beschikbaar. Ik zal ze voor je reserveren en neem contact op voor verzending en betaling als ze klaar zijn.

Groeten,

Rutger
 
Whoppppa.

Inderdaad brz! Zeer whoppppa :).

Alles is inmiddels goed aangekomen. Panelen zijn erg mooi geworden. Ik ben de bestelde modules aan het assembleren, testen en calibreren en neem in de loop van de week contact met iedereen op voor de verzending en betalingsgegevens. Mooi op tijd om met de kerst mee te spelen dus :).

Groeten,

Rutger
 
Heb nog weinig tijd gehad om uitgebreid foto's te maken met goeie belichting, maar hier alvast een sneak preview.

attachment.php
 

Attachments

  • quick.JPG
    quick.JPG
    83,2 KB · Bekeken: 138
Ja, t ziet er heel goed uit. t Straalt ook een aparte filter af.

Nucleus heeft te make met lichaamscelle. Had ik op internet opgezocht. Tegewoordig hoef je nie meer helemaal naa de bieb voo zoiets.
 
Laatst gewijzigd:
Hi Syntheklaas... klopt! Goed gevonden via internet. Nucleus betekent "kern", en meestal wordt er de kern van lichaamscellen mee bedoeld. Maar ik vond het wel een toepasselijke naam voor dit filter, vanwege de discrete OTA kern die erin zit :).
 
We got 'm! vcf.
Zaterdag 16.00 uur arrive.

Heb 'm zo snel mogelijk uitgeprobeerd, want ik wilde de 1ste ter wereld zijn.

Rutger, ik heb me niet in jouw vergist, want het bevalt heel goed.
Nu zie ik inderdaad, dat dit SMT-design de zaak aardig compact maakt. Je kast raakt niet zo snel vol met zulke mini's.
De Freq en Reso draaiknoppen zijn een verlichting voor me, want in tegenstelling tot de Doepfers zijn ze lekker soepel, zodat je hele rappe bewegingen kan maken, want ik hou ontzettend veel vd cutoff-knop.
Ook de polaire knopjes zijn geriefelijk, want ze snappen prettig naar nul.
Alleen die aanduidingen voor de FM drukknopjes zijn me niet zo duidelijk. Ik dacht dat Lin = ingedrukt, maar volgens mij is t toch omgekeerd.

Het geluid is ook naar verwachting helemaal top.
Ik merkte rijke bas, veel laag. Het laag is heel uitgebreid, natuurlijk mede door al die bass-features.
Het geeft ook een helder en flink geluid. Alsof de componenten heel snel reageren, ze gaan meteen aan t werk bij een opdracht.

Misschien kom ik nog terug voor ee demootje, misschien ....
 
Laatst gewijzigd:
Dat is goed nieuws! Fijn dat de pakketjes goed aangekomen zijn.

Ik heb inmiddels alle pre-orders via deze thread op synthforum afgehandeld, en de pakketjes zijn onderweg of al aangekomen. Bedankt voor al jullie bestellingen en heel veel plezier met de module(s)!

In de afgelopen weken heb ik een website online gebracht waarop o.a. de handleidingen voor de modules te vinden zijn, en support als het nodig mocht zijn. Vanaf nu zijn de modules daar ook te koop en uit voorraad leverbaar. De webwinkel is open, ook tijdens de feestdagen, maar orders die na kerst binnenkomen handel ik pas in de eerste week van januari af, zodat ik er heel even tussenuit kan.

www.riversynths.com

Hier nog een recente teaser foto:

attachment.php


@Syntheklaas: Dank! Fijn om te horen dat de Nucleus goed bevalt. Hoop dat het je inspireert tot veel nieuwe tracks. Je hebt de werking van de FM exp/lin knop goed begrepen, het symbool ernaast geeft met een pijltje inderdaad aan dat als je hem indrukt hij van EXP naar LIN schakelt. Exponentiële FM is het meest gang op filters, dus de "default". Voor lineaire FM moet je dan dus moeite doen om de knop in te drukken. Dat leek me in het gebruik het prettigst, al valt er over smaak uiteraard eindeloos te twisten.

Leuk als je een demo maakt (misschien... ;)).

Groeten,

Rutger
 

Attachments

  • river_eurorack.jpg
    river_eurorack.jpg
    36,4 KB · Bekeken: 139
Ha mono-poly,

Bedankt voor je suggestie! Het is lastig om hierin een goeie beslissing te maken. Skiff cases zijn erg populair, en met langere kabels zit daar de overtollige "spaghetti" juist weer in de weg. Wat voor case heb jij? En hoeveel langer zou je de kabels het liefst gehad hebben?

Groeten,

Rutger
 
Rutger ik heb zelf nog wel een kabeltje liggen of ik maak er eentje.
Ik denk niet dat iedereen meteen een busboard onder de modules heb zitten.
Mischien een kabel lengte optie tijdens de bestelling doen?
 
Back
Top