[track] Mucho

Origineel geplaatst door Almeros
Je kan ook track voor track opnemen natuurlijk ;) Duurt langer...kost minder...

Hm, maar dan moet ik wel wat aan mijn werkwijze veranderen.. Nu is het zo dat ik een zooi secties+phrases maak die ik live sequence op de RS. Dat betekent dus dat elke 'take' weer anders is.. Dus per kanaal opnemen wordt wat lastig!

gr
Arv
 
Ik zal niet veel nieuws zeggen, maar goed, die bassline loopt idd wat achter te hinneken lijkt wel of ie n iets te zware latency heeft, ben ik geen fan van :D (hoewel je aan timing altijd redelijk kunt fucken wat mij betreft :D )

Die "carnaval" trommeltjes wat iemand al zei vond ik ook wel leuk, misschien kun je die wat integraler onderdeel maken van de track?

En persoonlijk vind ik de kick wat slap, mag wel wat meer impact hebben

Verder leuk hoor :p
 
Helaas je song nog niet geluisterd; maar je werkwijze is hetzelfde als de miine, heb ook die nadelen...
Zelf vond ik het losse track principe niet echt werken. Het lijkt in het begin geweldig om te arrangeren, maar het mixen op je computer is toch veel moeilijker.. ik mis vooral de creatieve flow, en vind er ook geen bal aan om te liggen friemelen met al die balkjes...
Het mes snijdt aan 2 kanten, want het is aan de andere kant wel makkelijker dingen gecontroleerd te regelen. Ik denk dat jij dit niet prefereert, en liever creatief en redelijk spontaan aan een song wilt bouwen.
Toch zou je kunnen overwegen iets meer met multitrack applicaties (nuendo of cubase ofzo) te gaan doen, je kan ook beide dingen combineren.

Wat ik doe:
Je neemt gewoon een jamsessie op, compleet gemixed en mét alle lijntjes. Maar hiernaast neem je ook nog een dunnere jamsessie op, door bijv niet alle drumlijnen mee te nemen, of beter: alleen basslijn en drums in stereo te mixen. Je moet proberen te dingen die in je song bijelkaar horen ook in één keer te mixen. Hierna neem je toch stiekem wat aparte sporen op van max 32 ofzo. En verder kan je nog wat breaks live proberen te jammen. Hierna heb je geen aparte sporen, maar wel genoeg elementen die je op je computer aan elkaar kan plakken. Het voordeel is dat je toch nog de flow van je jams en de synergie van de instrumenten captured, terwijl je toch nog de mogelijkheden van de computer kan inzetten om dingetjes wat te schuiven. Het plakwerk op je computer wordt dan ook leuker, aangezien je gewoon grote blokken muziek arrangeert ipv loopjes en losse tracks.

...hmmm... en deze tip wordt gegeven door iemand die nog nooit één fatsoendelijke track heeft afgemaakt, ugh ugge :) ...
 
Ik moet toch nog ff zeggen dat ik hem nog steeds relaxed vind hoor... :okdan:

Misschien dat hier en daar wat dingetjes getweaked kunnen worden ofzo... maar deze track is ligt iig in mijn straatje... Beetje Global Underground stijl... Vind hem fijn! Meer van dit!!
 
ik heb voorheen ook veel trax met SX gemaakt idd.. maar daarin mis ik de flow zoals maxdox al zegt: schuiven en plakken van balkjes.. BAH! :D
Het moet spontaan wat zijn mij betreft.. (heb ik een beetje van het DJen overgehouden)

Maar ik ben ervan overtuigd dat het ook allemaal met de RS kan, maar dan moet je echt heel veel effort stoppen in het arrangeren in de RS. Je kunt namelijk secties A-P selecteren alsof je een songstructuur programmeerd.. Als je die werkwijze van begin tot eind goed aanhoud dan moet het me lukken.

Nogmaals bedankt voor de replys (ik verval in herhaling :) )
 
Daar gaan we dan...

- bassline mag misschien wel met een ander geluidje en wat strakker
- cymbals mogen eruit
- zitten een aantal mooie soundjes in
- percussie vind ik erg leuk gedaan

Ik heb eigenlijk niet veel nieuws te melden, maar ik vind 'm toch behoorlijk goed...zij het dat je 'm nog naar een iets hoger plan kunt tillen naar mijn idee.
 
Origineel geplaatst door Rino
Ik heb eigenlijk niet veel nieuws te melden, maar ik vind 'm toch behoorlijk goed...zij het dat je 'm nog naar een iets hoger plan kunt tillen naar mijn idee.

Ga ik aan werken, thnx
 
Leuke track, minder breakbeat dan ik van je 'gewend' ben.

Ja bass ligt een beetje te veel naar een kant, dat kan op een PA in een niet symmetrische zaal (en hoeveel zijn er dat niet in de underground) vreemd overkomen. Dat geldt overigens ook voor het stemmetje dat in na 3:58 ineens door het filter naar buiten komt.

De lag van de bass is idd een kwestie van smaak, vind ik prima namelijk. Trekt lekker wat aandacht zo, zonder te erg op te vallen en af te leiden.

Ik heb er zelf geen ervaring mee (ik schuif met balkjes etc in logic), maar een manier om wat intuitiever en zeker live met een sequencer om te gaan, is wat Ableton Live lijkt te bieden. Je smijt er wat samples in, ook als de sequencer al loopt, en kunt onderdelen aan en uitzetten, on the fly met je eq raggen etc. en nog opnemen ook als ik me niet vergis. Of je met midi je externe machinerien kunt aansturen weet ik niet. Voer voor een andere thread ongetwijfeld...
 
thnx Jos!

Ja Ableton is leuk natuurlijk.. Maar ik haat het nog steeds om een verrekte laptop te gerbuiken.. brr.. En dan ook: de RS heeft ~30 knoppen waar je aan kan hengsten, en een sequencer die NOOIT (!) glitches heeft, en een computer weer wel!

o well, tis maar net wat je prefereert
 
Back
Top