Apparaatje om live stem te bewerken

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
wat kan een mens zich zoal kopen?

ik denk in de richting van een roland vt3 (maar deze lijkt me speelgoed)
eventueel korg kaoss pad... (nadelen, voordelen?)

verder kom ik niet meteen op ideeën..iemand?

thanks!
 
Wat voor bewerkingen zoek je?
Een digitech vocal300 is gaaf
Je zou een vocoder of talkbox dr voor kunnen hangen, leuke bak voor een erg fijne vocoder is bijvoorbeeld een clavia micro modular.

-C-
 
hey C, dank voor je antwoord
wel, weet niet wat, beetje space dingen enzo :)
die digitech ziet er inderdaad cool uit, thanks voor de tip!
clavia heb ik ff geen zin in, moet iets zijn dat zonder pc meteen werkt.
 
hey bas, dank voor de tips!!
wel zoek meer freaky dingen voor techno en electronica, dus die boss denk ik niet..en die tc ziet er mega cool uit maar is meer voor pop en rock denk ik.. op zich zien het er wel coole dingen uit maar zoek dus meer spacy stuff..
 
Volgens mij kan je in dat geval wel toffe dingen doen met een kaos pad :-) die gaat wel
spacy dingen doen. Zitten ook wel synth achtige fx en vocoders in dacht ik.
 
Novation Mininova. Heel capabele vocoder en controller erbij, en doet ook aan autotune.

Een Micromodular werkt trouwens perfect zonder PC - de enige keer dat je een PC nodig hebt is als je de presets wil bouwen en opslaan. Nadeel is wel dat de vocoder er in erg veel DSP zuipt, dus heb je alsnog een externe carrier nodig, en idealiter ook wat FX zoals reverb en delay erna.
 
yoozer, thanks ik ken de clavia lijn; maar is bedoeling alles ineen apparaat dus meteen galm en de hele bazaar zou top zijn :)
 
mininova ziet er best relax uit, maar als ik het goed heb is dat enkel vocoder en ingebouwde fx;
wil stem ook naar boven en beneden kunnen pitchen ed
 
Ik vond de Vocoder in de Radias erg goed... wellicht is de nieuwe Microkorg S iets ?
Ik gebruik overigens hier de VE-5 van Boss (met pitch mogelijkheid, harmony etc. veel makkelijker dan de VE-20 op de grond
 
TC electronic voice synth is best veelzijdig. Autotune, pitch-shift, vocoder en filter/distortion. Alle drie tegelijkertijd of een combinatie ervan. Kan ook phantom power geven en je kan voor zowel de auto/pitch als de vocoder een externe bron gebruiken als pitchtracker/carrier.

Geen galm en/of echo. Als dat een vereiste is, zou ik de vraag andersom formuleren. Welke multi-fx apparaat heeft ook goede vocoder/pitch-shifter aan boord?!
 
Back
Top