Wat is je bureau

@mick90

Zijn ook wel goedkopere poten e.d. te vinden bij Ikea, op deze Ikea-pagina bijvoorbeeld: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/kitchen/33547/

Daarnaast is het goedkoper om in plaats van die poten twee tafelonderstellen van €22,- elk te halen: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280100/

Kan me overigens ook wel vinden in menige commentaar van anderen. Met een beetje creativiteit kun je veel goedkoper klaar zijn dan wanneer je kant en klare oplossingen zoekt. Zelf maken verbiedt niemand je maar het modificeren van klinske laat zien wat er allemaal wel niet mogelijk is.

Succes!

Yes, even een keer alles goed opmeten. Voordeel van die poten was dat ze lekker hoog konden. Wil het namelijk wel hoog hebben zodat het ook goed is om op te draaien. Nu draai ik op een bureau waardoor je een hernia krijgt ;)

Maar zo'n onderstel is wel een goedkoper alternatief.
 
Tja mijn studiotafel.. (heb het weleens eerder gepost)

Hij stond ooit bij het grofvuil en toen heb ik 'm meegepikt.

attachment.php


Maar het staat fijn in mijn woonkamer met andere afleidingen..

En ik heb er nog geen rsi van gekregen!
 

Attachments

  • studio.jpg
    studio.jpg
    28 KB · Bekeken: 104
Je zou voor een buro eens moeten kijken in Druten, http://www.marktplaats.nl/verkopers/13707408.html, die hebben erg veel kantoor spul; ook losse bladen en poten of complete bureaus, ook in hoogte verstelbaar in echt alle soorten en maten. Het is een opkoper van kantoormeubelen (die zullen er wel meer zijn trouwens). Spul is weliswaar tweedehands, maar van beduidend betere kwaliteit dan Ikea, en zeker niet veel duurder, vaak zelfs goedkoper. Ik koop er zelf geregeld spullen, ik heb er een paar buro's vandaan, en een archiefladekast voor synths.

kast_03.jpg

kast_01.jpg

kast_02.jpg
 
Ik heb een hoekopstelling met aan de korte zijde een custom made ivar stelling van Ikea. Daar staat onder een hoek de meeste synths. In de hoek de fx en op de lange kant, 3x 90 cm ivar de sequencer, 808, rack met Samplers, 3 module-synths (SE-1, MKS50, VX90).

Deze is erg gedateerd, gaat om het idee:
attachment.php

Degelijke midi klok ook :okdan:
 
Veel poten is helemaal niet nodig hoor, zolang je maar een sterk frame bouwt. Mijn bureau is 122X244x3 (een volle plaat dus) en heeft 'maar' 4 pootjes. Ik ben geen klein mannetje (met een lichte waardering voor het eufemisme) en ik kan er prima op liggen/staan/zitten...
 

Attachments

  • IMG_1545.jpg
    IMG_1545.jpg
    54,3 KB · Bekeken: 114
  • IMG_1546.jpg
    IMG_1546.jpg
    50,3 KB · Bekeken: 102
Holger! :okdan::mega:

Mooi compacte woonkameroplossing idd!

Het was waarschijnlijk aan't einde van de maand.
In het begin van de maand drink ik sjiekere biertjes.. :-D


wat is dat voor box op je desk..

Lol, idd een printer. Ik typ bijvoorbeeld ook sollicitatiebrieven in de ´studio´.... :-)
Links zie je een stukje speaker met een plantje erop.
 
Dus wat hebben jullie of hebben jullie tips?

Zoekopdracht google images: midi home studio , geeft vele ideeen en voorbeelden. Velen hebben een thuisstudio; klavier (synth/keyboard/midikeyboard) voor een of meerdere monitoren plus mixer/mengtafel op een bureau of tafel.
 
Gaaf die archiefladekast voor synths.

Ja alleen kan je ze niet bespelen als de toetsen onder de opstaande rand van je lade zitten. Maar zal allemaal wel dmv midi worden aangestuurd.

Koste dat nou Chinetti?
 
Ja alleen kan je ze niet bespelen als de toetsen onder de opstaande rand van je lade zitten. Maar zal allemaal wel dmv midi worden aangestuurd.

Koste dat nou Chinetti?

Voor de kast was ik 150 of 175 euro kwijt, dat was met 2 lades. Ik heb er nog 6 lades bijgekocht voor ik meen 20 of 25 euro per stuk, dus totaal max 325 euro.

Voor mij werkt het wel prettig zo. De toetsen van de synths zelf gebruik ik alleen bij het programmeren van geluiden, verder gaat idd alles per midi. Maar je kunt eea natuurlijk wegslijpen als je toetsen wil gebruiken, ik heb dat alleen bij de achterzijden gedaan voor de kabels. Was een rot klus dus dat heb ik maar verder zo gelaten. Een andere optie is om synths op de lades te zetten, zoals je kunt zien heb dat ik bij 1 lade gedaan. Dan kun je er natuurlijk wel wat minder in kwijt.

Voordeel nu is dat ik een hoop kwijt kan op een klein oppervlakte, en dat alles minder stof hapt. Werkt verder eigenlijk zoals een rack; 1 keer aansluiten en nooit meer aankomen. Je kunt wel overal bij, maar niet zo makkelijk als op bijvoorbeeld een jaspers stand.

Nadeel was hier om het ding de trap op te krijgen. Ik kon geen draai maken, waardoor ik de kast door midden heb moeten slijpen. Dat was geen pretje, heb dus ook nog in een goede slijptol moeten investeren, maar die kon ik dan wel ook meteen gebruiken om de lades te slijpen.

En je moet de kast zoals iedere ladekast absoluut zekeren. Je wil niet dat er per ongeluk 5 lades naar voren komen en zo heel de boel omvalt.
 
Yes, even een keer alles goed opmeten. Voordeel van die poten was dat ze lekker hoog konden. Wil het namelijk wel hoog hebben zodat het ook goed is om op te draaien. Nu draai ik op een bureau waardoor je een hernia krijgt ;)

Maar zo'n onderstel is wel een goedkoper alternatief.

Die poten uit het eerste linkje zijn er in de hoogte 90cm en 105cm (zijn eigelijk voor werkbladen in keukens bedoeld, en waarschijnlijk om die reden wat minder fraai dan de poten die jij vond).
 
Die poten uit het eerste linkje zijn er in de hoogte 90cm en 105cm (zijn eigelijk voor werkbladen in keukens bedoeld, en waarschijnlijk om die reden wat minder fraai dan de poten die jij vond).

Maar het werkblad is, volgens mij, 63.5 cm diep, en die poten van de eerste link 75cm diep
 
Diepte qua diameter breedte.

Maar die poten van 17 euro zijn te doen, maar in vergelijking van de andere (25 euro) zit er per vier poten niet super veel verschil in prijs.
 
Diepte qua diameter breedte.

Maar die poten van 17 euro zijn te doen, maar in vergelijking van de andere (25 euro) zit er per vier poten niet super veel verschil in prijs.

Aha, op die manier. Mocht je poten tegen komen die je te smal vindt kun je ze natuurlijk altijd eerst op een tengel monteren en vervolgens die tengel op je tafel. Gelijk je dat ook doet met dat een muur slecht is en je een wandsysteem wilt ophangen.
 
Back
Top