Toetsenbordlade voor bureau

Keybern

Ouwe rot
Lid sinds
15 Maart 2009
Berichten
1.458
Ik heb tot nu toe mijn midi keyboard steeds op de toetsenbordlade van mijn bureau laten rusten omdat ik dat lekker werken vond.
Nu is die toetsenbordlade doorheen de jaren bezweken onder het gewicht. Nuja, het zal ook wel gewoon slijtage zijn aangezien zo'n midi keyboard echt niet veel weegt en ik er doorgans zeker niet met mijn volle gewicht op steun.

Heeft iemand een goede tip voor een duurzame toetsenbordlade?
Eentje zonder opkantjes links en rechts want dat is natuurlijk onpraktisch voor een keyboard van 49+ toetsen.
En liefst eentje met een duurzaam schuifsysteem zodat ie niet gelijk weer ombuigt...

Ikea heeft eentje maar op het eerste zicht van bedenkelijke kwaliteit: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/50086690/
Deze gaat het dus niet worden.
 
Neu, dat Ikea ding heb ik ook, net goed genoeg voor een Apple toetsenbordje maar zeker niet voor een MIDI keyboard en al helemaal niet als je aan aftertouch denkt
 
Oké, thx voor de tip. Weet ik alvast dat ik die zeker mag vergeten.

Ik dacht ook even aan zelfbouw. Heb heel wat knutselhout en oude legplankjes op overschot, maar ik zou niet weten hoe ik aan dat schuifsysteem moet beginnen.

Die oude lade waar ik over sprak (die het had begeven) was een systeem van links en rechts een alu gootje met daarin 2 wieltjes die aan het plankje verbonden zaten.
Ik heb het ding al herhaaldelijk met een tang terug rechtgewrongen maar nu is ie echt aan het eind van zijn Latijn, vrees ik.
 
Toetsenbordlade - ladegeleider

Toetsenbordlade - ladegeleider

Kun je niet gewoon een plank op maat maken die wordt ondersteund door een set ladegeleiders? Hier kun je die in alle soorten en maten bestellen. Zo sterk als je nodig hebt!

http://www.schreuderenco.nl/ladegeleiders

De ladegeleiders die wij leveren, zijn geschikt voor toepassingen van 15 kg tot boven de 3.000 kg belasting en van 200 mm tot 3500 mm lengte.
 
Goede tip. Was ik ook van plan om zelf te maken.
 
kurzweil k250? Korg T1? heb je gelijk een bureau. ;)
 
Back
Top