Wat is je bureau

mick90

Ingeburgerd
Lid sinds
19 februari 2013
Berichten
92
Ik heb 'n setup met die ikea spullen die in je link staan. Blad is stevig, poten ook...maar die schroeven waarmee je de poten vastmaakt heb ik altijd twijfelachtig gevonden. Zeker als je een blad van meer dan 2 meter gaat gebruiken of zou je er dan meer dan 4 poten onder zetten? Misschien 'n idee om je gear (ivm gewichtsverdeling) over 2 kleinere tafels uit te stallen?
 
Het is het ook waard om je eigen bureau te ontwerpen en maken. Ben je qua materiaalkosten wel ongeveer net zo veel kwijt maar heb je wel iets helemaal custom naar je eigen wensen. Ik heb dit bureau half jaartje geleden gemaakt samen met mn pa. Tof om te doen ook!
 

Attachments

  • 20160121_134323.jpg
    20160121_134323.jpg
    59,4 KB · Bekeken: 169
  • 20150823_144042.jpg
    20150823_144042.jpg
    43,4 KB · Bekeken: 171
De draaitafel pickt geen storingen ofzo gelukkig. En de mixer stel ik vaak even snel in, daar draai ik niet continu aan.

Qua bureau's kijken wat je aan apparatuur kwijt wil en hoe je dit het beste neer kan zetten. Die schuifplanken zijn er relaxed omdat je die ook zo weer terug doet en alles uit het zicht is. En kijk ook goed hoe je alles qua kabels aan wil sluiten en hhoe je dit achter je bureau wegwerkt. Bij mij is het houtje-touwtje, een combinatie van haakjes, tiewraps en elektrotape. :)
 
Ik heb een hoekopstelling met aan de korte zijde een custom made ivar stelling van Ikea. Daar staat onder een hoek de meeste synths. In de hoek de fx en op de lange kant, 3x 90 cm ivar de sequencer, 808, rack met Samplers, 3 module-synths (SE-1, MKS50, VX90).

Deze is erg gedateerd, gaat om het idee:
attachment.php
 
Heb zelf een soort wand met hoekachtig iets beschikbaar van precies de afmetingen van het Ikea werkblad, dus dat zou ideaal zijn. Zou echter wel 6 poten moeten hebben bij het blad (wel gelijk 150 euro voor alleen de poten).
 
Simpel onderstel bouwen dan, wss nog goeikoper als 1 zo'n poot en steviger ook.
 
Ik denk dat zo n tafel met vouwpoten weinig kost. En open best stevig. Makro verkocht ze destijds. Ik krijg al jaren geen folders meer.
Kies iets waar je jaren mee vooruit kan. Flexibel. Ik heb mijn meubels al sinds begin 2000s en verhuis ze weldra opnieuw.
Ik heb ikea kastjes met werkblad. Lekker 60 diep. Flexibel qua breedte. Schuif, kastdeur, je kiest maar. Kabels onder de plint door, achter de keukenkast wand... Enz.
Laatste hack was een ikea kledingkast met 3 deuren. 2 deuren afgezaagd op keukenkast hoogte. Werkblad er op. Gaat samen met hun keukenkasten, goedkoop en 3e deel ks 2m 20'hoog, ideaal voor ander (muziek)spul achter de deur.
Werkblad is 36mm dik niet van ikea trouwens. Krasvast spul. Platen van 2.50 m * 120 op maat laten zagen. Kwaliteit!

Mijn huidige buro zelf is een oude ikea tafel. Die had toen nog een metalen frame waar de poten op de frame hoek staan. Sterk. Stuk uit t frame gezaagd en daar een treklade onder. Bovenop de bureau staat een stuk van de eerder genoemde kwaliteit blad van 1m60 op 25 breedte op ikea pootjes. Daarop kan dan je scherm, monitors enz. Er onder wat keys.

Lange geleden fotos hier

https://www.flickr.com/photos/43043415@N04/albums/72157628303840847
 
Laatst gewijzigd:
@mick90

Zijn ook wel goedkopere poten e.d. te vinden bij Ikea, op deze Ikea-pagina bijvoorbeeld: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/kitchen/33547/

Daarnaast is het goedkoper om in plaats van die poten twee tafelonderstellen van €22,- elk te halen: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90280100/

Kan me overigens ook wel vinden in menige commentaar van anderen. Met een beetje creativiteit kun je veel goedkoper klaar zijn dan wanneer je kant en klare oplossingen zoekt. Zelf maken verbiedt niemand je maar het modificeren van klinske laat zien wat er allemaal wel niet mogelijk is.

Succes!
 
Waarom het moeilijk maken als je gewoon wat MDF platen tegen elkaar moet vijzen en verder geen keyboards maar veel 19" racks...
Als ik sommige so called studios zie. Chaos en veel kabelspaghetti. :D En sorry, maar een mixer is al jaren niet meer aan mij besteed...neemt alleen plaats in en is old-scool.
 

Attachments

  • Studio.jpg
    Studio.jpg
    47,5 KB · Bekeken: 166
Sterling Modular tafel met wat ruimte voor 19inch spul. Paar Jaspers 4-hoog racks voor synths en drummachines en een tekentafel van 10 euro / Marktplaats voor een van de modulaire cases. Probeer vanmiddag wat foti te sturen.
 
@sKeLeTvM

Je redenering is wat simplistisch. In jouw setup kan dat, maar wanneer je meer gear hebt zul je toch aan patchbays, mixers of meerdere audio interfaces moeten denken, mits je enige flexibiliteit wilt. Als je een beetje fatsoenlijk een Rhodes wilt tracken, of iets wilt opnemen met een microfoon zul je toch aan de kabels moeten (tenzij je de built-in mic van je computer wilt gebruiken). Ik heb zelf geen outboard mixer, maar wel een 19" summing mixer. Is niet old-school (zoals je het zelf omschrijft), maar zorgt in mijn geval voor meer belans in het geluid + een beetje kleuring. Een deel van mijn studio bestaat uit modulair spul, dus dat is sowieso een garantie voor spaghetti. Daarnaast vermoed ik dat je niet hebt bedacht wat het akkoestisch effect van jouw meubel op de ruimte kan zijn; dat hoeft niet erg te zijn, maar voor sommigen is dat een argument om voor een bepaald meubel te kiezen.

Als iemand trouwens nog een meubel zoekt; ik heb een custom meubel van zo'n 3m lang met plek voor (uit mijn hoofd) 36 units 19" gear. Gratis af te halen in Rotterdam, mits je hem zelf meeneemt.
 
Back
Top