Wat is je bureau

Ik heb vanmiddag een Argosy Halo Ultimate besteld. Kijk er erg naar uit. Overigens besteld via KMR London. Gunstige pond en KMR heeft hele goede prijsafspraken met Argosy. Aanrader dus indien je er net zoals ik heel graag eentje wilt bestellen. Blijft even slikken maar dan heb je ook wat. Vooral de geïntegreerde Isoacoustics speaker stands zijn prachtig in het geheel opgenomen. Stukje design wat mij betreft.

gallery_HALO_loaded_frontend_full.jpg


HaloUltimate-large.jpg


Deze bureaustoel erbij uitgezocht. Als we toch design verantwoord bezig zijn;)

sayl-1-front.jpg
 
Ik kan 'm niet meer aanpassen maar:

Think big. Als je 2 keer op de foto klikt naar de doorlink wordt ie groot.
 
Wat ik me nu al tijden afvraag.. ik zie vaak van die mooie mixdesks met de 19" racks op de grond / onder het blad.

Ik draai behoorlijk vaak aan de knoppen van m'n 19" racks, eq, compressie, fx, etc.. hebben diegenen met zulke bureau's er nu geen last van dat de 19" racks zo laag zitten??

Hoe stel je een EQ nu mooi in (onder enige comfortabele houding) terwijl je luistert, als je op de grond zit voor je rack? Heb me dat altijd afgevraagd ook bij de grote studio's, waar de 19"racks soms achter de mix engineer staan, ook op de grond.

Dan moet hij dat dus afstellen, met z'n rug naar de monitors en op de knieen?
 
Ik gok dat de EQ die ergens achterin in een rack zit niet degene is om het geluid "mooi" te maken, maar eerder de room EQ die periodiek afgesteld wordt met een meetmicrofoon en waar je verder vooral vanaf moet blijven.
 
slaafjes :maffia: helaas ben m'n eigen slavendrijver

@etaoin, ik denk het niet hoor .. die racks die ik vaak achter de engineer zie zitten vol met compressors en EQ's voor de muziek. Zoals op het plaatje.
Ik snap niet hoe dat prettig werkt, of als ze ergens in die ruimte in de zijkant in de kast zitten, wat ik ook vaak zie bij studio's.. wanden vol spullen, maar kan je er nog een beetje bij?
Ja je hebt een patchbay, maar wie stelt die apparaten dan in terwijl je luistert ... sommige verschillen zijn zo subtiel dat je dat alleen hoort als je A-B'ed vlak na elkaar.
Hoe doe je dat als het rack zo ver staat? ik zie dat niet voor me..

Misschien inderdaad toch hulpjes. Anders zou de engineer zich 80x in de rondte moeten draaien per uur bij elke knop, met z'n oren de verkeerde kant op.

Daarom blijf ik trouw aan m'n 20"rack op wieltjes zodat ik er altijd bij kan, comfortabel en in goede bereik van de speakers.. alleen een bureau met racks erop zou ik mss ooit willen proberen, maar vrees dat ik dan constant (te ver) voorover gebogen zit, en te dicht bij de speakers.
 

Attachments

  • untitled.jpg
    untitled.jpg
    59,8 KB · Bekeken: 155
Totale lowbudget oplossing hier. Oude zwarte eikenhouten eettafel van schoonouders, een Ikeakastje van 30 euro met dezelfde hoogte als het bureaublad en een zelf gemaakt en gelakt mdfkastje voor mn EQ en Microkorg met een uitsparing aan de achterkant waar het voetje van m'n beeldscherm mooi in verdwijnt (de EQ is minder diep dan de Microkorg bovenop) en dat scheelt ook weer wat ruimte. En nu ziet het er ook wat opgeruimder uit en staat de Microkorg ook stukken stabieler dan voorheen en is het bureau redelijk leeg.

Enige soort van nadeel is de klapstoel haha, moet maar eens opzoek gaan naar een beetje mooie bureaustoel op wieltjes zodat ik makkelijk kan draaien en overal goed bijkan.
 
Ik blijf meubels lastig vinden maar dat komt ook omdat ik nogal eens wat andere spullen heb. Je moet je aanpassen aan het meubel. De grootste verandering is na mijn 4k monitor, daardoor moest ik 4 x 3 eh 19 inchracks die op een tafel voor mijn masterkeyboard en toetsenbord met muis stonden opofferen. Als ik in een nieuwe ingrijpende situatie zit ga ik eerst een tijdje proefdraaien. Als alles dan lekker staat werk ik kabels weg en zorg ik voor acoustsiche aanpassingen. Nu heb ik gewoon een plank van 80 x 30 cm op twee kratten staan die leunt op mijn masterkeyboard. Ik kan nu de monitor heel ergonomisch verantwoord gebruiken en mijn 19 inchracks staan in een halve cirkel, samen met de verschillende synths. Nu kan ik ook eindelijk weer eens achter de apparaten en in één draai met de stoel bereik ik ongeveer 25 apparaten. Dingen met weinig knoppen en displays zoals ups, midi patchbays en 19 inch cdrom / hdrack laag en hoe meer knopjes hoe hoger. Zo kan ik overal bij.
 
Een meubel maken is toch echt niet duur (ligt gwn aan het materiaal..) Ik heb eens één van €30 gemaakt gewoon van MDF!
Is op één dag wel klaar als je een beetje handig bent, zal eens een foto plaatsen van dat meubeltje!
 
index


itdfitfvj7hve.jpg


Dus gewoon een oude grote tafel en dit gemaakt uit MDF. Nog plaats langs keyboard over voor genoeg
spullen en dan 2 racks. Ook kun je je monitors eventueel bovenop zetten wat ook nog wel handig is!
De racks staan wel recht maar je kunt hier makkelijk aan. Heeft een namiddag werk gekost!
En dan kun je nog je MDF bewerken maar was ik te lui voor!

PS: Let niet op wat er staat, staat bijna niks meer en wacht ook op mijn monitors ;)
 
Ik heb een vintage IKEA Jerker, uit het vorige millenium. Maximaal uitgebreid met een topshelf en twee draaibare plankjes aan elke zijde. Stevig, breed en diep genoeg voor een Jupiter-8 of een Andromeda. Als ik me niet vergis verkopen ze daar nog steeds een wat simpeler versie van.
 
Back
Top