Dr van Lansberg - Coffee at Angelique's

Heel erg tof :) ( zoals ik al eens had gemeld :) ) ik zou me inderdaad nog wel eens aan de drums willen wagen... dat is het enige war ik aanmerkingen op heb, te weinig swing in mijn oren.. maar das echt alles hoor !

Ook jij dank R.! Ja, dat was ook zo, jij wilde nog wel eens naar de drums kijken. Nu is deze versie al wat bijgeschaafd ten opzichte van die van juli hoor. En tja, weinig swing... klopt wel ja :). Soms swingen mijn drumtracks meer dan andere keren. Vond het hier eigenlijk wel passen. Maar als je inmiddels wat beter in je tijd zit, be my guest. Laat maar even weten per PB of je zin hebt om eraan te werken. Ben wel heel benieuwd naar je eigen interpretatie.
 
drums heerlijk, beetje typische off variatie hier en daar, lekker in de jaren 80 vibe, krijg er bijna miami vice beelden bij, goed basrifje erbij ook.
die sax past overigens goed, gitaar ook (had zelfs wat meer gemogen en een solo'tje erin).. theme song materiaal, luistermuziek.. kan niet anders zeggen dan top! ik denk een grote kanshebber bob, muziek muziek is dit!
ik zou ook niet al teveel ingaan op wat anderen zeggen wat er anders moet of kan want zo houdt het nooit op, qua arrangement kun je dingen wellicht nog wat slimmer plaatsen met genoemde elementen maar verbouw de boel echt niet teveel.

hoor hoe simpel en hoe akelig goed dit is. de sound is wat anders en jouw tracks klinken wat meer newskool maar dat is ook het tijdsbeeld en productiemiddelen zijn anders. van mij een hele dikke veer in je kont!

https://www.youtube.com/watch?v=lWQYHcuy6zw
 
De productie, de geluidskwaliteit en de bijdragen van de gastmuzikanten vind ik top. Met de drums is ook niks mis. Sinds ik laatst voor het eerst Aphex Twin heb gehoord, vind ik drums niet meer zo snel op de zenuwen werken. Alleen is het mijn smaak niet, dus zou ik deze muziek nooit kopen. Dikke pluim dus ook deze keer. Je verzorgde tracks stellen mij nooit teleur.
 
drums heerlijk, beetje typische off variatie hier en daar, lekker in de jaren 80 vibe, krijg er bijna miami vice beelden bij, goed basrifje erbij ook.
die sax past overigens goed, gitaar ook (had zelfs wat meer gemogen en een solo'tje erin).. theme song materiaal, luistermuziek.. kan niet anders zeggen dan top! ik denk een grote kanshebber bob, muziek muziek is dit!
ik zou ook niet al teveel ingaan op wat anderen zeggen wat er anders moet of kan want zo houdt het nooit op, qua arrangement kun je dingen wellicht nog wat slimmer plaatsen met genoemde elementen maar verbouw de boel echt niet teveel.

hoor hoe simpel en hoe akelig goed dit is. de sound is wat anders en jouw tracks klinken wat meer newskool maar dat is ook het tijdsbeeld en productiemiddelen zijn anders. van mij een hele dikke veer in je kont!

https://www.youtube.com/watch?v=lWQYHcuy6zw

Dank Ammer voor een stukje commentaar waar ik behoorlijk arrogant van zou kunnen worden als ik dat al niet was ;). Zelf ben ik altijd wel nieuwsgierig naar de ideeën van andere muzikanten hoor. Ik zal niet altijd m'n hele track omgooien omdat er altijd wel meningen zijn. Maar ik ontvang met regelmaat zeer bruikbare tips (en voor iemand als ik is dat nog steeds heel prettig).

Ik heb je link er even bijgepakt. Moest lachen omdat ik de film gezien heb en het een parodie is op van die stoere cop-movies. Ik dacht ook dat de muziek een parodie was op die van Beverly Hills Cop, maar het blijkt gewoon Harold Faltermeyer zelf te zijn. Dat vind ik dan wel weer grappig :D.
 
De productie, de geluidskwaliteit en de bijdragen van de gastmuzikanten vind ik top. Met de drums is ook niks mis. Sinds ik laatst voor het eerst Aphex Twin heb gehoord, vind ik drums niet meer zo snel op de zenuwen werken. Alleen is het mijn smaak niet, dus zou ik deze muziek nooit kopen. Dikke pluim dus ook deze keer. Je verzorgde tracks stellen mij nooit teleur.

Zolang het bij pluimen blijft, neem ik een en ander graag in ontvangst Akikaze ;). Mooi dat je deze track waardeert, ookal is het niet jouw stijl. En ik ben blij dat ik je niet teleurstel :). Weet je, ik heb gemerkt dat ik gewoon het meest blij word als ik muziek maak die bij me past. Alles gaat dan gemakkelijker en natuurlijker. En misschien is dat hoorbaar.

Anyway, dank voor het luisteren en je feedback!

Dit klinkt erg lekker, glad (in de goede zin van het woord) en professioneel!

Dankjewel man. Professioneel is het zeker niet hoor. Alles gewoon op de laptop gemaakt als gevolg van luiheid en gewenning ;). Maar, heel prettig om te horen! Thanks.
 
Ik vind juist de drums erg tof. Lekker strak! Lekkere snare!
Top man
 
Ja lekker nummer weer. Gelukkig kan ik wel tegen sax, en vindt hem ook lekker klinken in dit nummer. Het is niet echt dat je zegt een in het oog springend nummer, maar wel erg relaxed voor tijdens het internetten. Mooie geluiden ook, lekkere 80s sfeer.. Mooi werk!
 
Goed gemaakte track, al ben ik er qua style niet echt kapot van (da's erg persoonlijk natuurlijk). Het zit wel goed in elkaar, en de sax en vooral de gitaar zijn lekker. Fijn vocaaltje tussendoor ook :D.

Succes met je track!
 
weer een topper Dr.!
vind met name de drums erg fijn
 
Ja lekker nummer weer. Gelukkig kan ik wel tegen sax, en vindt hem ook lekker klinken in dit nummer. Het is niet echt dat je zegt een in het oog springend nummer, maar wel erg relaxed voor tijdens het internetten. Mooie geluiden ook, lekkere 80s sfeer.. Mooi werk!

Thanks Payt! Weet je, een cappucino in de ochtend is natuurlijk ook niet echt wereldschokkend. Dit is een track uit een serie van 4 tot nu toe waarin ik indrukken van een trip begin dit jaar heb geprobeerd uit te drukken. Dit was het gevoel dat ik 's ochtends had bij café Angelique aan de overkant van ons appartement tijdens het nuttigen van die cappucino.

Misschien doe ik volgend jaar wel een track van mijn ervaringen met bungeejumpen :).

Dank voor je compliment!

Goed gemaakte track, al ben ik er qua style niet echt kapot van (da's erg persoonlijk natuurlijk). Het zit wel goed in elkaar, en de sax en vooral de gitaar zijn lekker. Fijn vocaaltje tussendoor ook :D.

Succes met je track!

Ja, dat vocaaltje. Het komt uit uit een opname van Dwayzo Lawrence (aka KnowKontrol) https://soundcloud.com/knowkontrol. heeft een prachtige stem maar in een rare bui die opname gemaakt. ik vond er net de drie juiste stukjes in terug.

Thanks, jij natuurlijk ook!
 
weer een topper Dr.!
vind met name de drums erg fijn

Dankjewel Richard! Het blijft toch een raar fenomeen dat de een die drums in dit geval prima kan waarderen, en de ander heel duidelijk niet :).

Ik neem aan dat jij dit jaar ook gewoon weer meedoet toch? Ik heb je inzending nog niet voorbij zien komen.
 
Tof.. dik in orde en zeer verzorgd... erg lekker tripje :okdan:
De drumtrack zit redelijk tricky in elkaar en zet je afentoe toch ff lekker op het verkeerde been.. op de goede manier dan.. hehe..

Natuurlijk herinner ik me de track nog toen je em in de track hoek postte.. die gitarist kwam toch ff voorbij fietsen was het niet?? :D
Jammer van de sax wav.. toch vond ik em erg goed klinken. Heb niet heel veel gemist in het hogere spectrum daardoor :)

Ik denk dat het wel goed gaat komen met deze inzending ;)
 
Tof.. dik in orde en zeer verzorgd... erg lekker tripje :okdan:
De drumtrack zit redelijk tricky in elkaar en zet je afentoe toch ff lekker op het verkeerde been.. op de goede manier dan.. hehe..

Natuurlijk herinner ik me de track nog toen je em in de track hoek postte.. die gitarist kwam toch ff voorbij fietsen was het niet?? :D
Jammer van de sax wav.. toch vond ik em erg goed klinken. Heb niet heel veel gemist in het hogere spectrum daardoor :)

Ik denk dat het wel goed gaat komen met deze inzending ;)

Thanks Patrick! Toch weer die drumtrack he. :D. Als je de Rhodes blijft volgen, is het volgens mij redelijk te doen hoor.

Nee, die gitarist die in ene voorbij kwam fiesten, zat in Smoky Pizza, mijn tweede keus voor de contest.

Voor deze versie heb ik de sax nog wel wat bewerkt. Twee sporen nu, 1/128e ten opzichte van elkaar verschoven, ruim gepanned, waardoor de reverb die in de opname zat, wat wegvalt en het stereobeeld wat breder wordt. Maar tevreden erover ben ik nog niet helemaal hoor ;).

Dank voor het luisteren. Wanneer plaats jij je inzending? :)
 
Als ik iets aan deze lekkere trek mocht veranderen dan was het de opbouw. de spanningsboog:

-de drums (tot aan gitaarsolo) veel rustiger gemaakt door er enkele tikken uit te halen die het wat opgefokt maakt. dan bij de gitaarsolo iets toegevoegd aan de drums om in opbouw een treetje hoger te komen. misschien een cymbal mar zeker nog niet dat opgefokte gevoel.
-en pas bij dat stuk wat rond 2:30 begint de drums zo houden als ie is. dit stuk vind ik zeer mooi (de rest boeit me niet zo omdat ik basic cliché lounge dingen hoor zonder voor mij meerwaarde) en werkt als een climax. echt heel mooie sfeer en ambient, klanken. ritmes.
-daarna zou ik weer terug naar af gaan en nog eens naar dat stuk van 2:30 toewerken en die als eindclimax neerzetten. lang en nog meer uitgewerkt
-en dan weer helemaal van 100% zakken naar misschien sax of gitaar (of beiden?) op volume en dichtheid 10%. als kort uitro van een paar maten.
 
die rustige lounge klanken zijn op zich prima verder...werkt wel goed toe naar dat climax achtige gedeelte...
 
Back
Top