Dr van Lansberg - No Control

Nu ben ik best lang bezig geweest met deze track en heb ik veel op details gelet. Op zich mooi, maar weinig creatief. Liefde en aandacht is er dus inderdaad wel in gaan zitten.

En dat kan je horen ook!
Weer een op en top verzorgde track van je met een leuke twist bij 2.08.
Dit is ook weer zo'n track van die echt een paar keer nodig heeft om alles te doorgronden want er zit veel in.
En die Italiaanse vriend van je die vorig jaar ook al zo'n mooie bijdrage leverde heeft hier ook weer prima werk afgeleverd.
Ja wat moet ik nog meer zeggen, doordachte compositie en luistert heerlijk weg in ieder geval.

hoewel ik moet aangeven dat ik deze track (net als m'n andere tracks) gewoon op een pc'tje heb gemaakt. Ik heb niet eens een hardware synth, alleen een midi keyboard dat stof staat te vangen. En van mixen heb ik ook weinig verstand. Soms heb ik gewoon een beetje geluk dat het goed klinkt.

Je gaat me toch niet wijsmaken dat je alleen maar wat plakt en knipt en zo ongeveer geen toets aanraakt?
Ik weet niet precies wat je dan wel doet maar wat je doet doe je erg goed in ieder geval.


Die vocal heb ik van looperman.com gehaald. Het enige dat in de beschrijving stond was dat deze geprocessed was. Heb verder geen details helaas. Maar ik vond hem goed passen bij de track en uiteindelijk is dat voor miij het belangrijkste.

Goed om te weten, dan ga ik daar ook 'ns kijken, thanks!

Er is een heel deel weggesneden op advies van een aantal medeforummers. Doet even pijn, maar werkt wel.

Ik hoop dat je de hele track bij het topic tracks post want ik zou 'm graag helemaal horen.
 
Dr van Lansberg, eerder: "Van synthese heb ik geen kaas gegeten en heel eerlijk gezegd ligt daar mijn interesse ook niet (I know, vloeken in de kerk)."

Haha....nou je muziek leidt daar echt niet onder.

Ik kwam net vanuit een "wide" en compressed synth stuk. Van daar uit was het een hele sprong maar dit veel opener/nabijer en directer stuk muziek en smaller stereobeeld.

Maar een tweede keer luisteren stelde mijn preconceptie bij. Dit is een heel mooi stukje werk En een prima stereobeeld.

De (un)real vocals zouden soms zo uit Ploque Alter/Ego kunnen komen.

Solo gitaar net voor het midden had voor mij iets verder naar de voorgrond gemogen. Net als de phasing e-piano in het middensegment.

Maar..kritiek in de marge. Het is een mooi stukje werk. Waar duidelijk de nodige aandacht aan gegeven is.
 
Gaaf nummer. Vocals maken het erg bijzonder. De elektrische gitaar vanaf 2:07 is niet helemaal mijn ding maar dat is smaak. Mooi einde ook… En erg goed geproduceerd.
 
Ja, wat moet ik hier nu schrijven :)
Wederom weer het typische Bob geluid, zit imo ook mooi in de mix (lekker open)
Van de vocalen krijg ik wel meteen trek in sushi :D (of iets anders uit de Japanse keuken) :W
Heb wel betere deuntjes van je gehoord maar dat is mijn persoonlijke voorkeur die hier spreekt... al met al heb je weer een mooi werkje afgeleverd.

Doos met Belgisch bier mag je afleveren bij ....... :D

Dank Daniel voor je reactie. Ik heb last van een fenomeen waarbij ik mijn meest recente track eigenlijk altijd de beste vind :D. En uiteraard gaat het bij de contest ook om persoonlijke voorkeur. Helemaal niets mis mee. Misschien is mijn volgende track weer wat meer in je richting.

Dat biertje houd je van me tegoed voor de volgende keer dat jullie in Amsterdam zijn :okdan:.

Ik vind het een hele mooie soundkwaliteit. Dat verwachtte ik al, want kun jij erg goed! :)
Mooie sounds ook. Gitaartje mooi in stereo en lekker een beetje ver weg in de mix. Zweeft er wat boven of zo. Nice. Die vocal ook wel grappig. Versta er geen fuck van :D
Leuk gedaan.

Dank Dozart. Veel hangt volgens mij samen met de keuze van de gebruikte geluiden. Ik EQ links en rechts natuurlijk wel wat, maar ik verander weinig aan de context van een geluid. Ik ben ook niet bewust bezig met frequentiegebieden of iets dergelijks. Als het mooi klinkt, vind ik het goed. Hetzelfde geldt voor dat gitaartje. Ik peel wat met EQ en reverb en laat het gaan als het goed klinkt. Zo simpel kan het soms gewoon zijn. En je bent niet de enige die de vocals niet verstaat. Zelf droog en solo hoor ik niet goed wat ze zegt, zeker het laatste deel. Na ja, ging mij meer om het sfeertje.
 
Gewoon een leuke track, meer niet.

Soms weet ik niet wat zeggen en is 'mooi' voldoende.
Zo.

De herkenbare "Dr van Lansberg"-style :).
Netjes, mooi en degelijk afgewerkt!

Cheers,
Exo. :mega:

Dank heren voor het luisteren en de feedback. En soms is "gewoon leuk", "mooi" en "degelijk" voor mij goed genoeg :). Blijft lastig als je maar twee hebt afgerond in een jaar tijd. Ik hoop volgend jaar weer met iets verrassenders op de proppen te komen.
 
Laatst gewijzigd:
zit weer mooi in elkaar en klinkt goed/pro ! 8)

Dank SOTW! Wordt gewaardeerd.

Dr van Lansberg, eerder: "Van synthese heb ik geen kaas gegeten en heel eerlijk gezegd ligt daar mijn interesse ook niet (I know, vloeken in de kerk)."

Haha....nou je muziek leidt daar echt niet onder.

Ik kwam net vanuit een "wide" en compressed synth stuk. Van daar uit was het een hele sprong maar dit veel opener/nabijer en directer stuk muziek en smaller stereobeeld.

Maar een tweede keer luisteren stelde mijn preconceptie bij. Dit is een heel mooi stukje werk En een prima stereobeeld.

De (un)real vocals zouden soms zo uit Ploque Alter/Ego kunnen komen.

Solo gitaar net voor het midden had voor mij iets verder naar de voorgrond gemogen. Net als de phasing e-piano in het middensegment.

Maar..kritiek in de marge. Het is een mooi stukje werk. Waar duidelijk de nodige aandacht aan gegeven is.

Zo zie je maar weer hoe contextgevoelig muziek is. En eigenlijk is dat jammer. Er zitten ook bij deze contest weer tracks die ik in eerste instantie misschien niet op mijn verlanglijstje zet, terwijl ik ze op een ander moment echt geweldig kan vinden. Daarom probeer ik alle inzending ook op twee verschillende momenten te beluisteren.

Aandacht heeft het wel gekregen inderdaad, maar ook meer omdat ik niet de inspiratie had om aan andere tracks te beginnen :D.

Hoe dan ook, dank voor het luisteren en je feedback Kwurqx
 
Gaaf nummer. Vocals maken het erg bijzonder. De elektrische gitaar vanaf 2:07 is niet helemaal mijn ding maar dat is smaak. Mooi einde ook… En erg goed geproduceerd.

Die gitaar op 2:07 is nou net niet door die vriend van mij ingespeeld. Die sample/loop komt rechtstreeks van looperman.com en had ik in de eerste versie al in de track zitten. Misschien niet de meest inspirerende solo inderdaad, maar wel eentje die even wat rust brengt door z'n lange halen. Dank voor de complimenten verder :okdan:.

Weer een op en top verzorgde track van je met een leuke twist bij 2.08.
Dit is ook weer zo'n track van die echt een paar keer nodig heeft om alles te doorgronden want er zit veel in.
En die Italiaanse vriend van je die vorig jaar ook al zo'n mooie bijdrage leverde heeft hier ook weer prima werk afgeleverd.
Ja wat moet ik nog meer zeggen, doordachte compositie en luistert heerlijk weg in ieder geval.

Nou, dat vind ik eigenlijk al meer dan genoeg :). Ik geloof ook (zonder onbescheiden te willen zijn) dat je deze track misschien vaker dan 1 keer zou moeten horen. Maar ja, in een contest als deze ben ik al lang blij dat een aantal leden hem in elk geval 1 keer beluistert.


Je gaat me toch niet wijsmaken dat je alleen maar wat plakt en knipt en zo ongeveer geen toets aanraakt?
Ik weet niet precies wat je dan wel doet maar wat je doet doe je erg goed in ieder geval.

Nee, het is gelukkig wel iets meer dan alleen wat knip- en plakwerk. Maar ik heb voor deze track inderdaad geen toets aangeraakt, althans geen toets van een klavier. Geboren uit luiheid, werk ik tegenwoordig voor het overgrote deel met het qwerty toetsenbord op mijn laptop. Ik speel hiermee soms wat akkoorden, soms een soort van solootje, soms wat backing sounds. Daarna bewerk ik alle sporen gewoon in cubase. Veel lijntjes en stipjes tekenen :D. Het gebeurt zelden dat ik mijn midi keyboard gebruik om een partij in te spelen. En daar komt die luiheid om de hoek kijken. Mijn muziekhok moet (nog steeds) anders worden ingericht om een goede workflow te kunnen creëren. Maar ja, als ik in mijn hok zit, ben ik liever bezig met het maken van trackjes dan met hakken, zagen, boren en schroeven. Korte vs lange termijn genot.


Ik hoop dat je de hele track bij het topic tracks post want ik zou 'm graag helemaal horen.

Wat hier nu staat is de hele (of definitieve) track. Een eerdere versie is in het tracks forum terug te vinden. Maar ik simpelweg wat meer tevreden over deze versie.

Dank voor je uitgebreide feedback Willem :okdan:.
 
Alles is goed aan deze track, laat ik daar duidelijk over wezen.
Maar iets trek ik niet, en ik kan maar niet ontdekken wat het is
Srry maar ach, wie ben ik 8)
 
Alles is goed aan deze track, laat ik daar duidelijk over wezen.
Maar iets trek ik niet, en ik kan maar niet ontdekken wat het is
Srry maar ach, wie ben ik 8)

Ik hoef dus niet op een remix van jouw kant te rekenen begrijp ik? :D
En ach, ik vond ook niet alle tracks van George Baker even goed.
 
Niet echt muziek waar ik normaal gesproken naar luister, misschien een beetje lastig oordelen dan. Vind er een mooie sfeer in zitten. Krijg het gevoel dat ik op vakantie ergens een lekker drankje zit te doen, dat vind ik dus erg knap gedaan!
 
Niet echt muziek waar ik normaal gesproken naar luister, misschien een beetje lastig oordelen dan. Vind er een mooie sfeer in zitten. Krijg het gevoel dat ik op vakantie ergens een lekker drankje zit te doen, dat vind ik dus erg knap gedaan!

Dankjewel SKE. Ik krijg die opmerking over de sfeer wel vaker op mijn tracks. Ik vind het prima :D. (hoewel deze daar niet specifiek op was gericht trouwens)
 
Nee, het is gelukkig wel iets meer dan alleen wat knip- en plakwerk. Maar ik heb voor deze track inderdaad geen toets aangeraakt, althans geen toets van een klavier. Geboren uit luiheid, werk ik tegenwoordig voor het overgrote deel met het qwerty toetsenbord op mijn laptop. Ik speel hiermee soms wat akkoorden, soms een soort van solootje, soms wat backing sounds. Daarna bewerk ik alle sporen gewoon in cubase. Veel lijntjes en stipjes tekenen . Het gebeurt zelden dat ik mijn midi keyboard gebruik om een partij in te spelen. En daar komt die luiheid om de hoek kijken.

Zo zie je maar hoe mensen verschillen want jij zit ook veel in te tekenen terwijl ik dat echt verschrikkelijk vindt.
Nou snap ik hoe je alles zo strak krijgt haha lol!
Ik speel liever een lijntje nog 5 keer in (met m'n sloppy timing :P ) dan dat ik ga zitten pielen met 't potlood terwijl jij juist van die hele goede resultaten haalt met hier en daar ook lijntjes tekenen naast het typen op je toetsenbord.
 
Lekkere sounds en compositie, stemmetje doet me erg aan zo'n Hatsune Miku vocaloid-achtige denken. Lekker spacy wel.
 
Fijne groove met verrassende elementen. Het eerste stuk vind ik erg boeiend nummer om naar te luisteren. Ik hoor veel mooie sound voorbij komen. De bas had van mij wat meer body mogen hebben, zodat deze de groove nog wat meer gaat dragen.
Gitaarstuk rond 2:10 vind ik tof; in de vocal break daarna vind ik de spanningsboog wel wat inzakken. Het zijn twee stukken achter elkaar die een soort van rustmoment creëren, maar ook net weer niet. Ik denk dat als je het verschil in dynamiek tussen de verschillende stukken durft te overdrijven dan springen die stukken er nog veel beter uit! Het duurde mij daarna iets te lang voordat die fijne groove uit het eerste stuk weer terug kwam.
Al met al toffe track! Gaat denk ik wel een stem krijgen ;)
 
Smaakvolle track, mooie sounds. Lekker die shakers. Vox arrangement is niet mijn smaak, maar track gaat mijn stem zeker krijgen!
 
Lekkere sounds en compositie, stemmetje doet me erg aan zo'n Hatsune Miku vocaloid-achtige denken. Lekker spacy wel.

Die moet ik dan maar eens gaan opzoeken als hij zulke lekkere mnuziek maakt :).


Fijne groove met verrassende elementen. Het eerste stuk vind ik erg boeiend nummer om naar te luisteren. Ik hoor veel mooie sound voorbij komen. De bas had van mij wat meer body mogen hebben, zodat deze de groove nog wat meer gaat dragen.
Gitaarstuk rond 2:10 vind ik tof; in de vocal break daarna vind ik de spanningsboog wel wat inzakken. Het zijn twee stukken achter elkaar die een soort van rustmoment creëren, maar ook net weer niet. Ik denk dat als je het verschil in dynamiek tussen de verschillende stukken durft te overdrijven dan springen die stukken er nog veel beter uit! Het duurde mij daarna iets te lang voordat die fijne groove uit het eerste stuk weer terug kwam.
Al met al toffe track! Gaat denk ik wel een stem krijgen ;)

Dank voor het luisteren Dr! Door mijn gebrek aqan inspiratie ben ik best lang bezig geweest met deze track. De focus lag echter op (onbelangrijke) details in plaats van op de structuur. Ik verander sowieso vaak weinig aan structuur of de noten op een bepaald spoor als ik eenmaal een track heb staan. Eigenlijk zou ik gewoon nog meer geduld moeten hebben :).

Dank voor de tips in elk geval. Ik ge ze een keer toepassen/uitproberen. Ik weet alleen nog niet wanneer.


Smaakvolle track, mooie sounds. Lekker die shakers. Vox arrangement is niet mijn smaak, maar track gaat mijn stem zeker krijgen!

Dank RFB. Die vocals in de eerste twee coupletjes vond ik zo lekker dat ik op zoek ben gegaan naar meer van dezer "vocalist". De gebruikte stukken waren de enige die enigszins passend te maken waren. En ja, misschien had ik ze er beter uit kunnen laten. Maar dan had ik echt iets aan het arrangement moeten gaan veranderen. Dus de weg van de minste weerstand gekozen.
 
Back
Top