Erebus Minisynth

http://www.dreadbox-fx.com/erebus-synthesizer.html

erebus1.jpg




Full Analog Paraphonic Synthesizer

Full Analog 2-voice Paraphony or Unison sounds, only with Through Hole components
2 x VCO with seperate glide controls
2 pole (12dB/ocv) pre-fed resonating VC Low Pass Filter
VC LFO with additional VC Depth
2 x Envelope Generators (1xADSR and 1xAR dedicated to the AMP)
VC Delay/Echo
14 patches for an astonishing Modular experience
CV Outputs: LFO, Envelope (attenuated), Modulation Wheel (attenuated), Gate, Osc1 pitch (1V/ocv), Osc2 pitch (1V/ocv)
CV Inputs: Osc1, Osc2, Echo time, VCF, Resonance, LFO rate, LFO depth, CV/Gate
MIDI interface: Midi in/through DIN socket, Pitch note/gate on-off, retrigger function (on-board), Mod wheel (patched on-board), Pitch wheel, MIDI Channel select 1-7 or Omni (DIP switch)
Paraphony CV/GATE outputs allows you to turn monophonic devices into Paraphonic, or even combine 2 monosynths into a paraphony orgy.
Audio input: Max 3Vpp
Audio output with a huge maximum gain of 10Vpp
 
Gaaf ding!!! Compact, maar zit verdomd veel op. De delay en unison zie je niet vaak op dit soort compacte bakjes. En de de I/O is lekker uitgebreid. Het enige dat ik niet zie is een manier om de pulse width aan te passen, of mis ik iets?
 
al enig idee qua prijs?
 
zo goedkoop is dat nou toch ook weer niet voor een monofone (nuja parafone) 2 osc cliche synth, het enige wat het hem anders maakt is de delay?....hij klinkt wel heel mooi hoor en sappig...en hij ziet er ook mooi uit met die kleurtjes en design...en natuurlijk die modulatie dingetjes zijn ook wel cool....misschien valt die prijs wel mee :D :koffie:

Maar "2 voice full analog" is een beetje misleidend natuurlijk want 2 voice is die alleen als osc 1 en osc 2 parafoon zijn toch? of is die ook echt vol 2 stemmig?

Coole naam ook "Erebus was a primordial Greek god of darkness, the son of Chaos."
en natuurlijk een vulkaan/berg op Antartica waar een vliegtuig ongeluk is gebeurd eind jaren 70
 
Ziet er vet en robuust uit. In deze prijs categorie is er toch aardig wat concurrentie, in ieder geval genoeg om te kiezen!
 
Gaaf ding!!! Compact, maar zit verdomd veel op. De delay en unison zie je niet vaak op dit soort compacte bakjes. En de de I/O is lekker uitgebreid. Het enige dat ik niet zie is een manier om de pulse width aan te passen, of mis ik iets?

Nuja, Unison...als een "2 voice paraphonic synth" in "unison" staat, heet dat dus gewoon een 2 osc monofone synth. Heel deze bak is een monofone 2 osc synth, waarbij beide oscs een eigen CV kanaal hebben om hem parafoon te maken. Niet al teveel bij voorstellen. Hetzelfde idee als een 1 voice modular systeem hebben en er een tweede VCO met eigen CV input bij hangen.
 
Je kan hem natuurlijk ook zien als een moduleerbare Echo doos met filter erin! (en een synthje erbij) Ik neem aan dat er een audio input op zit
 
Vind het ook wel leuk..
Mag voor mij niet meer dan 275euro kosten iig.
 
ik kan nergens een prijs vinden, ik vind het wel een leuk ding.
 
Grappig maar zeer beperkt dingetje. Leuk voor op reis. De ingang "echo" zou een audio-ingang kunnen zijn, maar ik vermoed zelf dat de vertragingstijd ermee kan worden gemoduleerd.
 
Grappig maar zeer beperkt dingetje. Leuk voor op reis. De ingang "echo" zou een audio-ingang kunnen zijn, maar ik vermoed zelf dat de vertragingstijd ermee kan worden gemoduleerd.
Volgens de spec sheets heeft ie een aparte audio input. Waarschijnlijk gaat deze naar VCF -> VCA -> delay. Vraag is natuurlijk wel of de VCO dan ook ingemixt wordt of niet...
 
Back
Top