Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

De studio werd een beetje ergonomischer opgesteld. De Montage heeft nu zijn definitieve plek gevonden met de D20 erboven. De %GP32X werd volledig ontkoppeld, hoger in de Jaspers geplaatst en wat minder steil gekanteld. Zo kan ik het displey en de knoppen van de D20 nog zien. De beide EMU samplers en de M-Audio, Alesis en een MC500 staan nu waar eerst de Montage en D20 stonden. Dit maakt dat de belangrijkste synths waar tegelijkertijd op speel, zodanig opgesteld staan zodat ik mij niet in onmogelijke bochten moet wringen :).

En vooraleer de vraag gesteld wordt: op foto 2 zie je dat er 25 tot 30cm doorgang is om tussen de keys te geraken :engel: .


:doei:
 

Attachments

  • Guy-Lian_001.jpg
    Guy-Lian_001.jpg
    313,3 KB · Bekeken: 230
  • Guy-Lian_002.jpg
    Guy-Lian_002.jpg
    260 KB · Bekeken: 229
  • Guy-Lian_003.jpg
    Guy-Lian_003.jpg
    220 KB · Bekeken: 215
  • Guy-Lian_004.jpg
    Guy-Lian_004.jpg
    223,7 KB · Bekeken: 228
HvUOsBs.jpg


Met m'n nieuwe Poly D en met de EPS16+ en S950 verstopt onder 't bureau ipv in een kast op zolder.
Mooie compact setup! Gaat de MPC in de Mackie of omgekeerd? En hoe bevalt de Mackie? Ik heb zelf ook een setup met een MPC (als de brain) en ben nog op zoek naar een compact mixer
 
Mooie compact setup! Gaat de MPC in de Mackie of omgekeerd? En hoe bevalt de Mackie? Ik heb zelf ook een setup met een MPC (als de brain) en ben nog op zoek naar een compact mixer

Thanx! De outputs van de MPC gaan in de Mackie (samen met de rest vd gear) en de outputs van de Mackie gaan a) naar m'n monitors (dus als summing mixer) en b) de MPC. Zo kan ik alles wat ik heb staan samplen.

Als ik dingen verder uit wil werken bounce ik stems en ga ik verder in mn DAW.
 
Thanx! De outputs van de MPC gaan in de Mackie (samen met de rest vd gear) en de outputs van de Mackie gaan a) naar m'n monitors (dus als summing mixer) en b) de MPC. Zo kan ik alles wat ik heb staan samplen.

Als ik dingen verder uit wil werken bounce ik stems en ga ik verder in mn DAW.
Nice! Ga het eens proberen
 
De Mackie bevalt trouwens goed, maar ik denk dat ik op termijn voor een eenvoudigere rackmixer ga. Al die EQ's enzo gebruik ik nu toch niet. Maar dieje Mackie werkt prima voor waarvoor ik hem nu gebruik, niks over te klagen.
 
Heb de boel nog 's opgeruimd en afgestoft dus tijd voor een plaatje.
Ben tevreden. Hoewel rechts nog plek is voor uitbreiding. Ik zou niet weten wat. Momenteel doe ik toch bijna alles met software.
De MODX vind ik nog steeds leuk, maar ik verwacht dat ik die nog weleens ga vervangen door één ultieme hardware bak. Moog One ofzo? :D
Een wandmodel digitale piano hoeft er natuurlijk ook niet per se te staan (ik ben toch over op software piano's), maar deze ben ik nu eenmaal gewend qua klavier en pedalen.
Verder moet ik alles dichtbij hebben anders werkt het niet.
 

Attachments

  • 20230418_204257.jpg
    20230418_204257.jpg
    145,7 KB · Bekeken: 171
@Danny: klopt, als ik de MODX goed wil gebruiken moet ik gaan staan. Toch nog wat "beweging". :)
Ik combineer op deze plek eigenlijk ook 4 hobbies in één: elektronische muziek maken, mixen&masteren, (klassiek) piano spelen en ook nog gamen af en toe. En daarnaast is het ook nog een internet en thuiswerk plek.
Voor het piano spelen bind ik met een touwtje een mapje met bladmuziek om de MODX, haha.
Het Novation Impulse midi keyboard schuif ik uiteraard regelmatig weg voor de andere computer activiteiten.
 
Mooie setup hoor! Zie dat je een Dp4 hebt!
Yup alweer een tijdje in huis, gebruik um niet supervaak, maar als ik um toepas is het toch elke keer wel weer: "damn, die moet ik vaker gebruiken" :P

Wist niet dat je bas speelt
Nou ja spelen, beetje pingelen :D
k heb mijn Prophet 6 binnen. Heb er 1 sound op gemaakt en ben gelijk verliefd.
Ja vet man! Ik had hetzelfde tijdens Superbooth, ik heb daar alle Sequentials side by side geprobeerd, maar de 6 springt er toch echt bovenuit, een stuk minder voices en hij kan een stuk minder dan een X of Trigon, maar dat maakt de sound meer dan goed!

Er wordt hier op het forum vaak geroepen dat de OB-6 een stuk meer karakter heeft (mede daarom heb ik die ook gekocht), maar ik vind die eigenlijk maar een beetje "samey" klinken met verschillende patches, ik heb het idee dat de Prophet 6 daar een stuk minder last van heeft (alhans, zo leek het tijdens de korte sessie die ik heb gedaan). Dus waarschijnlijk ga ik de OB-6 inruilen voor een Prophet 6 keys.

Veel plezier ermee!
 
Ja dat zal ik wel doen OB-6 voor de P6 inruilen.
De OB-6 is wel goed maar te braaf voor mijn.
Ben benieuwd als je dat hebt gedaan hoeveel de Prophet 10 in gebruik blijft.
Ik denk dat ik de Prophet 10 meer als een keyboard zou gebruiken en wat bread and butter sounds daarom heb ik de P6 gekozen icm met een Rhodes. Die moet ik nog ophalen vanuit Praag.

Anyhow thanks!
 
Back
Top