Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Haha, prioriteiten stellen heet dat! Bevalt de System 8 je goed?
ja, al gebruik ik hem alleen als controller.
 
Bekijk bijlage 3840498

Work in progress.. na een paar jaar uit de running geweest te zijn, na flink wat jaren veel touren, twee keer vader geworden zijn, verhuisd uit de stad, een massive writersblock; langzaam weer inspiratie aan het vinden in de deze heerlijke kelder thuis <3 Zal binnenkort wat muziek online zetten :-)
Echt een mooie inspirerende ruimte. Fijn dat je weer zin krijgt in muziek maken!
 
Die foto ziet eruit alsof daar hele vette beats 'n blieps uitkomen! Ik kan het plaatje horen zeg maar. Opvallend wel dat je er negens toetsen te bekennen zijn! Hoe werkt dat?
 
Echt een mooie inspirerende ruimte. Fijn dat je weer zin krijgt in muziek maken!
Dankje :)

Die foto ziet eruit alsof daar hele vette beats 'n blieps uitkomen! Ik kan het plaatje horen zeg maar. Opvallend wel dat je er negens toetsen te bekennen zijn! Hoe werkt dat?
Haha, ja dat klopt ja.. leuk opgevallen. Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met toetsen.. Ik merk dat ik het op het moment fijner vindt om met sequencers en akoestische instrumenten (handpan, fujara, native american flute, zang) te werken; voelt intuïtiever en daar heb ik nu behoefte aan. Wel veel keyboards en synths gehad, pianolessen, muziek-theorie, maar altijd beetje weerstand tegen gehad op een of andere manier; ben meer van het pielen, kloten en knopjes draaien.

Ik gebruik een modded Le Strum (een midi-controller geïnspireerd door de Omnichord) om akkoorden te sturen naar bv de MegaFM en de SQ-80m. Ook gebruik ik de Microcosm en de Eventide H90 om harmonie te creeëren uit m'n akoestische instrumenten. Verder gebruik ik een Cirklon (nu niet op de foto; ben alles één voor één aan het aansluiten ipv gelijk een heel bureau vol < been there done that, didnt work for me haha).
@jwiering en een Revox A77 :P

Cheers,
Exo. :mega:
Haha, op jouw aanraden! Hier ga ik m'n straks als een soort final eindstage op opnemen. Misschien heel zachtjes aan de tapehead zitten tijdens de opname voor wat analoge verstoring :-P
@ vraagje. Wat zit er onder die Ensoniq rack module in dat tafel rackje? Gave ruimte heb je.
Dat is een Overstayer Modular Channel. Ik ben me (zoals je misschien ziet aan de RC505mk2) aan het focussen op het loopen van audio (zat eerst vooral op midi sequencen).. ik neem sporen op en vanuit de instrumenten die door effecten gaan en daarna stuur ik ze door deze analoge filter/eq/compressor/saturator-bak om de juiste flavour en plek in de mix te geven voordat ze opgenomen worden.


Na al het gepraat over muziek, maar even een stukje muziek dan ;-). Net opgenomen.. Ben nog aan het opbouwen en zoeken, maar neem telkens alles op om een beetje terug te kunnen luisteren. Dit sfeertje pakte me wel. MegaFm door H90>Overstayer Modular Channel, Pulsar 23 drums door Oto Biscuit en T-Resonator, Zang wederom door H90.

 
Leuk muziekje. Ook leuk om de megaFM te zien. Die haal ik zelf ook door filters en drive.
En morgen komt er iemand op bezoek die heeft er ook 1.
 
Bekijk bijlage 3840498

Work in progress.. na een paar jaar uit de running geweest te zijn, na flink wat jaren veel touren, twee keer vader geworden zijn, verhuisd uit de stad, een massive writersblock; langzaam weer inspiratie aan het vinden in de deze heerlijke kelder thuis <3 Zal binnenkort wat muziek online zetten :-)


Wat een kick-ass ruimte, heel gaaf

Die tamboerijn maakt het af. :)
 
Vorige week nieuw huis gekocht en heb er een kamertje in wat a) iets groter is dan m'n huidige hok en b) verder verwijderd is van de slaapkamers van m'n kinderen. Win win dus.

Vandaag even het hele topic doorgelopen om inspiratie op te doen en dat heeft zeker geholpen!

Vraagje, ik verwacht er geen pro resultaten van maar heeft iemand ervaringen met dergelijke muurpanelen?


Vind het een mooie en sjieke oplossing en aangezien het ook werkkamer / mancave wordt wil ik er niet al teveel ruimte aan kwijt zijn.
 
Vorige week nieuw huis gekocht en heb er een kamertje in wat a) iets groter is dan m'n huidige hok en b) verder verwijderd is van de slaapkamers van m'n kinderen. Win win dus.

Vandaag even het hele topic doorgelopen om inspiratie op te doen en dat heeft zeker geholpen!

Vraagje, ik verwacht er geen pro resultaten van maar heeft iemand ervaringen met dergelijke muurpanelen?


Vind het een mooie en sjieke oplossing en aangezien het ook werkkamer / mancave wordt wil ik er niet al teveel ruimte aan kwijt zijn.
Geen ervaring mee, maar als ik de specs zo lees (9mm vilt) dan lijkt dit me meer iets wat een beetje kaatsing tegen gaat op mid en hoog, waarschijnlijk zorgt dat praten een beetje gedempt wordt etc. Lijkt me voor muziek niet zoveel toevoegen.

Wat wil je eigenlijk bereiken? Betere akoestiek of isolatie van de ruimte? (Ik vind die site ook vaag over de toepassing, volgens mij houden ze het express in het midden)
 
Vorige week nieuw huis gekocht en heb er een kamertje in wat a) iets groter is dan m'n huidige hok en b) verder verwijderd is van de slaapkamers van m'n kinderen. Win win dus.

Vandaag even het hele topic doorgelopen om inspiratie op te doen en dat heeft zeker geholpen!

Vraagje, ik verwacht er geen pro resultaten van maar heeft iemand ervaringen met dergelijke muurpanelen?


Vind het een mooie en sjieke oplossing en aangezien het ook werkkamer / mancave wordt wil ik er niet al teveel ruimte aan kwijt zijn.
Dit is vooral voor interieur toepassingen bedoeld om de galm wat uit een (grote) ruimte te halen. Het is een combinatie van vilt van 1cm dik, en mdf latten met een fineer, de gap tussen de latten is maar 15mm dus je acoustisch voordeel is beperkt. In horeca en kantooromgevingen wordt dit het meest gebruikt, vaak dan ook nog in combinatie met een acoustisch dempend plafond op basis van schuim.
 
Kei blij! ik heb een oude apple tv tot leven gekregen, nu kan ik muziek streamen naar mijn synth repair & andere werkjes-werkkamer, met daar n boel antieke hifi, dus ook cd, minidisck, R2R en als ik n platendraaier voorzie ook dat. Heb er zelfs n actieve sub :mega:
Nu de uitdaging: hoeveel synths zie jij op de foto (in hun bescherming, of niet in bescherming...)
Het zijn er wel wat...

IMG_5932.JPG
 
Het dempende effect is nauwelijks merkbaar idd, het mdf zorgt voor extra weerkaatsing wat het dempende effect van het vilt grotendeels weer opheft. Het is wel mooi om te zien.
 
Mocht je het esthetische mooi vinden kan het altijd helpen om iig niet een galmende kamer de hebben. Tenzij je ook gewoon meubels, gordijnen, kasten en wat kunst aan de muur van plan bent, dan is het misschien wat veel van het goede ;)
 
Back
Top