Hoe noot aanhouden met hardware sequencer?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.748
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik vraag me af of dat mogelijk is: stel je wil pads maken met een sequencer. Of dat nu de beatstep is, of de darktime, of een yamaha rs7000 of zijn kleinere broertje.
Kan je op een of andere manier de noot laten doorklinken?
Niet elke noot, om t moeilijker te maken :)
 
Dank, nu weet ik de termen die in de manual moeten staan ;)
 
Al gedacht aan een geluid met een lange decay en sustain? Ik noem maar wat simpels hoor.
 
bij mij werkt het door eerst de knop waar hij moet beginnen in te drukken (vast houden) en daarna waar hij moet eindigen.
 
Misschien beginnen bij het onderscheiden van step sequencers (bijv. de Dark Time) en sequencers zoals die in de RS-7000, MPC's en E-mu Command Stations zitten?

De RS-7000, MPC's, E-mu Command Stations zijn Midi recorders. En in een Midi recorder kun je je noten (als je dat wilt) van het begin tot het einde van je pattern aanhouden.
 
De lengte van de noot word bepaald door de lengte van de GATE die de envelope aanstuurt die de VCA aanstuurt waardoor het geluid heen gaat, de setting van de sustain in de envelope bepaald dan het volume tijdens het doorklinken vd noot (voor midi weet ik het niet)
 
Ik snap het probleem niet. Als je in je seq de "release" van een stem openzet dan blijft ie gewoon doorklinken.. Dat is toch de bedoeling?
 
Een QY700 heeft zowel pattern als losse sporen. De losse sporen kun je gebruiken om losse dingen in te pingelen. Ze zijn later nog wel te knippen en plakken als je wil herhalen. Volgens mij kun je ook een note up voorbij het einde van de pattern laten opkomen, die wordt dus pas na de eerste herhaling ergens in het begin van het pattern los gelaten.
 
Als je release oppompt, klinkt het altijd lang. Dat is niet de bedoeling.
 
dan is de term die je zoekt (NOTE) TIE :)

er zijn volgens mij maar weinig seqs die dat ondersteunen
 
Ik snap het probleem niet. Als je in je seq de "release" van een stem openzet dan blijft ie gewoon doorklinken.. Dat is toch de bedoeling?

Als je release oppompt, klinkt het altijd lang. Dat is niet de bedoeling.

Je kan de Release meenemen in je seq. als CC of als controller. Dus de noten de lang moeten zijn een lange release geven en de korte een korte.
Dit kan je sowieso met elke controller/CC doen, maakt je geluid een stuk organischer...
 
Back
Top