Behringer X-Touch (Universal Control Surface )

X-TOUCH_Top.jpg

http://www.behringer.com/EN/Products/X-TOUCH.aspx

Universal DAW Remote Controller for Studio and Live applications
Supports HUI* and Mackie Control* protocols for seamless integration with every compatible music production software
9 fully automated and touch-sensitive 100 mm motorized faders
8 dynamic LCD Scribble Strips for instant overview of track names and parameters
Ethernet interface for RTP (Real-Time Protocol) MIDI and future BEHRINGER X32 remote control
8 rotary controls with LED-collars for on-the-fly adjustments of your favorite parameters
92 dedicated illuminated buttons for direct access of key functions
8-segment LED meters per channel for precise level control
Large jog/shuttle wheel and tape-style transport controls for intuitive operation
Built-in 2x2 USB/MIDI interface for direct connection to Mac* or PC computers and one external MIDI device
2 dedicated footswitch connectors and one foot controller input for external remote control
2-port powered multi-TT USB hub for connecting additional controllers
"Planet Earth" switching power supply for maximum flexibility (100 - 240 V~) and low power consumption for energy saving
3-Year Warranty Program**


$599 blijkbaar, en er is ook een compact en mini in de reeks.

http://www.sonicstate.com/news/2014/01/22/namm-2014-behringer-x-control-daw-control-/
 
Perfect voor live, maar toch mis ik de draaiknoppen. :(

Dan ga ik liever voor een Livid Instruments unveil style DS1 MIDI.
 
mooi ding! maar $600? voor dat geld koop je ook een Qcon pro...
Behringer is wel mooie spullen aan het maken tegenwoordig. Jammer dat de v-verb er uit is.
 
Ziet eruit als een betaalbaar alternatief voor de Avid Artist Mix (Voorheen Euphonix Mc Mix). Vooral de kleinere variant die nog steeds 9 faders heeft. Ik vraag me wel af of deze gemotoriseerde faders een beetje stil zijn. Die van de Artist Mix zijn dat in ieder geval niet echt.
 
Ik ben ontzettende fan van de bcf2000. Als die zo open is qua programmeren dan heb ik zeker interesse...2e hands.
 
Een groot punt van belang blijft bij dit soort controllers met motorised faders is of ze van het 14 bit resolution "kaliber" zijn of niet. It makes all the difference!

De hierboven genoemde ICON heeft waardeloze resolutie faders.
M.w.b Behringer zit het denk ik wel goed gezien de BCF2000 14 Bit is.
Mackie Controllers ook.
 
Is 14 bit niet overkill? betekend dat je 100mm/ 2^14 stapjes hebt en is dus stapjes van 6uM. Volgens mij is 8 bits al voeldoende (100/256 = 0.4mm stapjes)
 
Naar mijn ervaring met de mackie control zeker niet.
Het moduleren van parameters with a big range in een vst met een makkie control voelt veel muzikaler aan en niet treurig and lifeless.
Sorry voor my terrible dutch. Ik spreek te veel talen door elkaar de laatste tijd :P
 
die livid bak is best mooi. voor digital dubs denk ik dat ie best geinig zou kunnen zijn.
maarja, voor 150 euro heb je wel een bcf + bcr 2ehands..
 
Ben toch wel benieuwd naar de kwaliteit van het apparaat.
Als die goed is kan ik me voorstellen dat sommige een stuk of 3 X touch Compacts aan elkaar linken om een 27 auto fader mixer te creeeren.
Alleen een beetje jammer dan dat ze een beetje schuin zijn afgewerkt.
Het is me ook een raadsel waarom sommige fabrikanten niet op de Daw mixer inspelen door een mixercontroller uit te brengen in de breete,bijvoorbeeld in de vorm van een masterkeyboard maar dan met 32 (of meer)auto faders en wat mute/solo/pan knoppen,die je gewoon schuin boven je masterkeyboard kan plaatsen om de mixer in je daw snel en hands-on te regelen.
Het zijn allemaal van die kleine vierkante mixertjes die je met je eigen fantasie moet uitbreiden.
 
Ben toch wel benieuwd naar de kwaliteit van het apparaat.
Als die goed is kan ik me voorstellen dat sommige een stuk of 3 X touch Compacts aan elkaar linken om een 27 auto fader mixer te creeeren.
Alleen een beetje jammer dan dat ze een beetje schuin zijn afgewerkt.
Het is me ook een raadsel waarom sommige fabrikanten niet op de Daw mixer inspelen door een mixercontroller uit te brengen in de breete,bijvoorbeeld in de vorm van een masterkeyboard maar dan met 32 (of meer)auto faders en wat mute/solo/pan knoppen,die je gewoon schuin boven je masterkeyboard kan plaatsen om de mixer in je daw snel en hands-on te regelen.
Het zijn allemaal van die kleine vierkante mixertjes die je met je eigen fantasie moet uitbreiden.

Ik scrollde laatst door het draadje op gearslutz en zag Uli melden dat de 'extender' er toch gaat komen.. (En als dat gebeurt koop ik er ook minstens 1 :engel: )
https://www.gearslutz.com/board/12056366-post805.html

562243d1464441023-namm-2014-behringer-x-touch-universal-control-surface-x-touch-expasion-packs.jpg
 
Ziet er chique uit.
Ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe Icon serrie.
3 stuks platform x boven het keyboard zie ik wel zitten:okdan:
 

Attachments

  • Screenshot_2017-02-03-16-41-21.jpg
    Screenshot_2017-02-03-16-41-21.jpg
    21,8 KB · Bekeken: 119
Back
Top