Elektron

Nee hoor, de a4 is super simpel te bedienen! Bijna Alles is 1 knop diep. En op de a4 heb ik nooit dat ik per ongeluk de verkeerde param edit zoals in een normale matrix interface, omdat je op het scherm leest wat je doet.

Kijk, daar is een forum als dit nu handig voor. Ervaringen van mensen die een A4 hebben lezen.
 
De bediening van de Analog Four is inderdaad erg hands-on. Wat wel gezegd mag worden is dat het een typische Elektron bak is, geen instant pleaser.

Wat ik daarmee bedoel is dat veel synths een soort van bread & butter sound hebben die je ongeacht wat je doet wel uit het apparaat krijgt. Bij Elektron units is het altijd even experimenteren naar de sweetspots en de mogelijkheden. Heb je die echter gevonden zijn de mogelijkheden eindeloos, zeker gezien de sequence (en daarmee allerlei complexe modulatie vanuit de parameter locks) echt onderdeel zijn van de sound.

Als je een analog four gaat benaderen vanuit de vintage gedachte zul je aanvankelijk een beetje teleurgesteld zijn denk ik. Geef je de synth wat aandacht zal hij je verrassen.
 
ik denk dat ik maar is serieus ga nadenken om me mono te verkopen of er moet een verdomd goede reden zijn om haar te houden.

De monomachine is een totaal andere synth met totaal andere synthesevormen die totaal andere resultaten geeft.

En, de monomachine heeft 6 tracks midi out. De A4 geen. :)

Reden genoeg?
 
De monomachine is een totaal andere synth met totaal andere synthesevormen die totaal andere resultaten geeft.

En, de monomachine heeft 6 tracks midi out. De A4 geen. :)

Reden genoeg?



mmm das waar , snap de MD OT workflow een stuk beter dan de mono weet niet waarom heb het gevoel dat de A4 dit toch ook nog een stuk beter doet , mischien moet ik er teveel moeite voor doen het blijft een beest dat wel moet zowieso is gaan uitruimen teveel spul waar ik niks mee doe of geen interesse meer voor heb maar de a4 keys mmmm :{
 
mmm das waar , snap de MD OT workflow een stuk beter dan de mono weet niet waarom ... :{

Ik haakte kort na de lancering af wat betreft de Octatrack vanwege de ergernis bij velen, hier en elders, over de ingewikkelde structuur. Is dat eigenlijk inmiddels verbeterd met OS upgrades die'm misschien beter hanteerbaar hebben gemaakt?

Bij de Monomachine en de Machinedrum heb ik me nooit geeergerd aan de bediening, die ook grote gelijkenis vertoont. Maar ik begrijp uit jouw bericht dat je op de Octa makkelijker je weg vindt dan op de Mono?
 
Ik zelf vind de structuur van de OT geniaal het is zo simpel hands on nieuwe Os heeft heel wat veranderingen gebracht. het is gewoon allemaal meer uitgewerkt functie heeft ook echt een functie
al hoewel ik de midi kant wel wat karig vindt.

en met de mono is het gewoon moeilijker om er iets uit te halen wat ik in me hoofd heb het is altijd wat anders want alles klinkt vet uit de mono als je eenmaal bezig bent dus vind het meer een freak apparaat , + ik heb vaak met de poly mode gekloot erg mooie geluiden gemaakt maar ja dat werkt dan weer niet helemaal of ik moet de poly truc gaan uithalen daar wordt ik gewoon moe van meestal killed dit ook de vibe om muziek te maken en nu is de keys uit dus ja zeg t maar ik geloof dat het gewoon een betere versie is ander concept geluid en dat wel werkt en weer iets nieuws is Laat ie noah niet te duur worden :)
 
Ik wed dat de analogkeys 68cm breed is :)
Dat passen er precies 2 machines boven naast elkaar, verwacht dat we dergelijke setups regelmatig gaan zien.

De prijs is nog niet bekend maar ik schat dat het ergens tussen de 1750 en 2150 gaat worden.
Het wordt hoedanook het duurste elektron product en erg goedkoop waren ze al niet :(
 
Laatst gewijzigd:
De keys ziet er heel degelijk gebouwd uit, die joystick lijkt me super, ik heb een zwak voor synths met een klein toetsenbord, maar voor 2 mille spaar ik liever door en koop ik een p12. Of een a4 en perfourmer.

Anyway, dit is volgens mij wel een hele fijne machine!

Ben benieuwd naar de rest...
 
2000euro of meer is speculatief natuurlijk.

Gezien de prijs van de Prophet 08 verwacht ik eerder dat de Elektron ergens tussen de 1500 en 1600 zal gaan kosten. Maar goed, er is nog geen prijs genoemd dus alles is op dit moment een gok. De 26e weten we meer. :)
 
De bediening van de Analog Four is inderdaad erg hands-on. Wat wel gezegd mag worden is dat het een typische Elektron bak is, geen instant pleaser.

Wat ik daarmee bedoel is dat veel synths een soort van bread & butter sound hebben die je ongeacht wat je doet wel uit het apparaat krijgt. Bij Elektron units is het altijd even experimenteren naar de sweetspots en de mogelijkheden. Heb je die echter gevonden zijn de mogelijkheden eindeloos, zeker gezien de sequence (en daarmee allerlei complexe modulatie vanuit de parameter locks) echt onderdeel zijn van de sound.

Als je een analog four gaat benaderen vanuit de vintage gedachte zul je aanvankelijk een beetje teleurgesteld zijn denk ik. Geef je de synth wat aandacht zal hij je verrassen.

Spot on, helemaal mee eens. Als je de droge voices vergelijkt met andere synths klinkt het wat teleurstellend, vooral in het laag. Maar met de juiste overdrive/feedback/filter settings kan hij monsterlijk vet klinken. En de FX zijn echt een hele waardevolle toevoeging. Ik vind de A4 vooral uitblinken in Tron/Mass-effect achtige sounds. Dat gaat heel makkelijk.
 
Ben benieuwd od deze wel polyfoon is :D of dat je hier hier ook root en 2e en 3e ieder op een appart midi kanaal moet zetten. Is dat in de desktop nu al opgelost? Was voor mij destijds de reden omhem niet te kopen
 
OS is voor beide hetzelfde, en is gewoon polyfoon. Al kan het uiteraard ook minder gewoon, wat dan weer erg vet is. Helemaal Elektron.
 
Wat gaat die Elektron Four Voice precies kosten?
 
Ergens werd er 1749 euro gedropt als prijs, maar morgen weet je meer.
 
Sequencer is extreem uitgebreid, prima fx, Is eerder een MophoX4 met wat Tempest en een snufje MPC, maar dan a la Elektron, of zoiets :)
 
mmm denk dat de prijs iets lager ligt elektron heeft aan het begin een newsmail de deur uitgestuurd met het verhaal van de stockholm bloodbath deze vond plaats in 1520 het zou wel erg vet zijn als dit dan ook de prijs wordt van de analog keys vind ik erg schappelijk zou niet duurder moeten worden bedoel dan ga ik wel sparen voor de instap model van buchla voor 3999 - :)
 
Back
Top