Polybrute weer naar huis......

Ja wazig... 761 patch plekken hoef je hem toch nooit aan de computer te hangen.

Ik heb de Matrixbrute en die klinkt heerlijk dus geloof graag dat de polybrute ook heel erg klinkt.
Zou hem maar snel terug kopen. :)
 
Jawel!
Als ik iets met deze patches wil doen (bewaren, andere inladen) moet ik hem altijd aan de PC hangen, ik kan niets van de synth. halen zonder PC....kan dus niet even iets wegschrijven/inladen van stick en of geheugenkaartje....kan er ook geen HD aanhangen.....Dat is mijn punt, meer niet.....En als over 5 jaar de derde upgrade van Win voorbij komt hetkend hij de drivers van de polybrute niet meer......en dat wil ik niet.....
Bij e.v.t. optreden moet er wel een lappie mee, voor de zekerheid......lijkt me niet handig....

Dank voor jullie reacties....
rob
 
Jawel!
Als ik iets met deze patches wil doen (bewaren, andere inladen) moet ik hem altijd aan de PC hangen, ik kan niets van de synth. halen zonder PC....kan dus niet even iets wegschrijven/inladen van stick en of geheugenkaartje....kan er ook geen HD aanhangen.....Dat is mijn punt, meer niet.....En als over 5 jaar de derde upgrade van Win voorbij komt hetkend hij de drivers van de polybrute niet meer......en dat wil ik niet.....
Bij e.v.t. optreden moet er wel een lappie mee, voor de zekerheid......lijkt me niet handig....

Dank voor jullie reacties....
rob
Je kan heel het wegschrijven van patches ook als een extra dienst zien, wat niet nodig is om van het instrument te genieten (alzeker niet met 750+ geheugenplaatsen, en die gebruik je niet allen bij een optreden) Maar idd. aan jou om de balans op te maken.
 
Ik zou er niet zo bang voor zijn Rob, wat ik alom zie gebeuren is dat er zoveel 3th party/opensource dingen gebeuren voor zowel nieuwe als oude synths. Ik weet bijna zeker dat er genoeg liefhebbers zijn van de poly en matrix dat je wellicht hele handige hacks of toekomstige software zult zien voor die dingen.

Veel patches zijn leiuk, maar je weet toch ook wel na een maand hoe je effe snel een bass of een string programmeert?
 
Roland Fantom G was 1 van de eerste synths met audio over usb. Roland stopt met driver. Jammer dan , blijft nog altijd een synth over.

Je HOEFT de pc er niet bij te gebruiken bij je synths. Geluiden dumpen/laden kan via sysex.

Denk eens aan al die synths die niet eens een editor/librarian de computer hebben (gehad). Nou en. Software is een extra op de manier zoals we het 40 jaar doen. (En als je een editor op de pc nodig hebt om je synth te editen dan weet ik ook niet wat ik je verder moet vertellen)

Gewoon weer lekker terug bestellen en genieten van dat ding.
 
Volgens mij hebben de (matrix/poly)Brutes dus geen sysex.
Het zijn Fransen die moeten alles weer op hun moeilijke eigen manier doen.
 
En als over 5 jaar de derde upgrade van Win voorbij komt hetkend hij de drivers van de polybrute niet meer.
Die driver is toch alleen voor oudere Windows versies, of zie ik dat verkeerd?

1701074555957.png


Lijkt me dat je die voor Win 10 en later niet nodig hebt?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top