Roli: Seaboard

prachtig ding zeg, precies wat ik zocht! ..... althans, ... wat kost het?
 
haha "beetje haken" :D

(ik krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort marketingzinnen "waardoor spelers digitaal geluid kunnen manipuleren als nooit tevoren." )

maar dit ziet(en klinkt) er wel heel gaaf uit idd! het lijkt me wel ontzettend wennen qua spelen, maar dat zal vast wennen na een tijdje en anders is het vast lekker om dat ding alleen maar te aaien
 
Vals spelen wordt idd een eitje. :p
Al zal je de verschillende parameters vast wel aan of uit kunnen zetten.
 
Mooi apparaat, maar wat een waardeloze website.. beeld verspringt heel de tijd, scrollen is niet te doen.

Maar of het nu een "echt probleem" oplost, zet ik mijn vraagtekens bij.. welk probleem? Oh, dat probleem wat je me net zit aan te praten :P leuk geprobeerd
Er is naar mijn idee géén gap !! Er zijn slechts verschillen, en daarom zijn er verschillende mensen, die samen de gaten -áls die er al zijn- dienen op te vullen, door samen te spelen in contrast met elkaar. Wat de gitarist niet kan met de snaren, kan ik niet met de toetsen en vice versa.. dan heb je tonaal, atonaal, zwevend en niet-zwevend, hoog, laag, hard, zacht.. alles IS al op de wereld aanwezig om 'gaps' op te vullen.

Kortom, imo is er géén probleem.. mss wel een wens, da's iets heel anders :) het is een tof apparaat, ben benieuwd wat voor overtuigende partijen eruit komen.
 
Laatst gewijzigd:
Pure Niceness!!! zo'n lekker ding zeg. zal idd wat aanpassen worden om op te spelen, maar het filmpje lijkt me toch serieuze mogelijkheden te verzekeren. ben benieuwd naar de prijs. Hopelijk wordt het iets haalbaar voor de modale man, en niet zo'n hebbedingetje voor enkelingen (zoals vb de moog voyager XL)
 
Sander, ik begrijp uw reactie. Ik denk echter dat er altijd 2 stromen zijn binnen muziek die elkaar niet per sé hoeven te baricaderen. Het idee van een instrument in al zijn beperkingen te benutten is denk ik zeer waardevol, omdat je dan de nadruk op creativiteit en muzikaliteit legt. Wanneer je zo verschillende muzikanten bijeenbrengt is er inderdaad geen gap, en ligt schoonheid en expressie om elke hoek te loeren. Ik denk trouwens dat zeer veel muzikanten zich beter muzikaal zouden kunnen uitdrukken, mochten ze zich de beperking van 1 instrument durven opleggen. In onze hedendaagse tijd van steeds meer en meer (met minder en minder inhoud) is dat schering en inslag.
Niettemin biedt het Seboard ook gewoon muzikale mogelijkheden die er elders niet zijn, en het uitvinden van nieuwe instrumenten is dan ook van alle tijden. Sommige worden al sneller aanvaard dan andere.. Wat ik zelf goed vind aan dit Seaboard, is dat het voor een stuk probeert de muzikale expressiviteit en sensibiliteit van akoestische instrumenten te enten op de digitale mogelijkheden en klanken. In combinatie bijvoorbeeld met een pruttelende zachte analoge synth, lijkt me dit Seaboard toch zeer mooie dingen te kunnen realiseren..
 
Heel interessant.
De manier van spelen lijkt enorm op zoals ik een CS80 bespeel maar ik ben bang dat deze controller in de "even doorsparen" prijsklasse gaat vallen.
Als ik het goed begrijp worden er vooralsnog maar 88 gebouwd...
 
Back
Top