Cre8audio West Pest

De te hippe neef van onze eigen East Beast-desktopsynthesizer, West Pest, is een pesterige hoorn des overvloeds van eenvoudige complexiteit. Wat? De mensen aan de westkust konden niet zijn zoals iedereen. Ze moesten helemaal yogamat, boerenkool-smoothie en alfalfaspruiten op de synth-wereld. West Coast-stijl wordt meestal gekenmerkt door additief afgeleide, rijke en complexe geluiden. Vaak worden meer traditionele elementen van de gebruikersinterface vervangen door het abstracte en experimentele. Perfect voor u verfijnde mensen. Dat gezegd hebbende, West Pest is eigenlijk geen diepe duik in het abstracte. Het biedt een breed scala aan sonische mogelijkheden met behoud van een snelle en gemakkelijke workflow. Je maakt in een handomdraai frisse & inspirerende geluiden zonder aan boerenkool smoothies te hoeven denken, tenzij dat je ding is, ja, tonnen boerenkool smoothies, kruiken vol ermee. Hoe dan ook, de enorme sonische mogelijkheden van West Pest komen voort uit zijn bescheiden bento-box-sized (spruitvrije) buitenkant. Als eurorack iets voor jou is, kun je West Pest gerust uit de behuizing halen en hem transformeren in een 40hp eurorack-module, of hem in zijn koffer bewaren en hem overal gebruiken voor je West Coast-stijl plezier.

West+Pest+4.png

West Pest - Semi-Modular West Coast Style Synthesizer — Cre8audio



  • West Coast style monophonic synthesizer with additive elements
  • Controllable via MIDI, CV, and integrated button keyboard
  • Fully patchable - use West Pest’s components as separate modules with external devices or reroute its internal patching. (It’s like having 8 individual modules.)
  • 32 step sequencer with up to 13 storable presets
  • Generative sequencing mode
  • Clock-synced arpeggiator
  • Step sequencer can be manipulated & transposed via MIDI and the integrated button keyboard
  • Pittsburgh Modular Synthesizer developed 100% analog oscillator
  • Oscillator waveforms - sine, triangle, and saw - Waveforms can be combined
  • Oscillator includes frequency modulation (FM)
  • Pittsburgh Modular Synthesizer famous wave folder/shaper circuit - folds inputted waves back onto themselves to increase harmonic content
  • PGH dynamics section - an alternative to an envelope generator and a VCA, the dynamics controller is a Pittsburgh Modular invention that adds a dimension of control over a vactrol-less lowpass gate circuit, adding release time. (read more on this in the user guide)
  • Dual range analog LFO with square and triangle wave outputs.
  • LFO Range High: 2 Hz to 500 Hz Low: 41 seconds to 5 Hz
  • Digital multi-mod tool - modulation control via CV, random generator, and extra LFO and envelope generator
  • Internal clock with tap tempo and can be clocked via an external source.
  • Built-in clock divider
  • Can be used standalone in its included case or removed and used as a eurorack format module
  • Specifications for when used as a eurorack module
    • Width when used as a module = 40hp
    • Depth = 25mm
    • 250mA power draw when running +12V rail
    • 190mA power draw when running -12V
  • Input voltage range of oscillator = 0-10V
  • Included in the box - 1x West Pest, 1x West Pest wall-wart power supply, 5x Amazing Nazca Noodles Patch Cables, 2x 3.5mm to 5 pin MIDI Din pigtails and pizzazz (pizzazz’s presence not guaranteed)
 
Ja, er zijn best wat oplossingen dat je een heleboel modules in 1 hebt. Alleen even goed opletten dat ze ook de CV inputs en outputs hebben die je wilt gebruiken, want hier kunnen soms beperkingen inzitten. In principe is het meeste semi-modulaire spul en eurorack wel compatible met elkaar dus inderdaad uitwisselbaar. Er zijn wel wat uitzonderingen, zoals een aantal van de Behringer clones die de standaard van het origineel hebben overgenomen ipv de Eurorack standaard (zoals de MS20 clone bijvoorbeeld).
 
Ik heb me dus de "East Beast" aangeschaft, en wou deze onmiddelijk installeren in mijn Eurorack (Behringer go) heb dus EB uit zijn originele doos geschroefd en merkte dat er een 16 pin ribbon connector op de module zelf is, inplaats van de normale 10 pin. dus ik kan niet de gebruikelijke 16 to 10 pin Eurorack connector gebruiken naarmate er op de case ook 16 pin is? (er is ook geen passende ribbon kabel bij de EB bjgeleverd) heb site van Cre8 al afgezocht en aantal YT videos, maar vind niet onmiddelijk oplossing. moet ik een 16 to 16 pin ribbon kabel part aanschaffen?
 
ik bedoelde dus: ik heb de WEST PEST aangeschaft (waarom vergis ik mij telkens tussen die 2? :-) ) maar situatie van de 16 pin connector is zelfste natuurlijk.
 
Ik heb ze (nog) niet maar overweeg ze wel te zijner tijd aan te schaffen. Maar dan is het ook wel zo handig als de voedingsconnectors in een Eurorack passen. Ben benieuwd of de deskundigen hier een oplossing voor weten...
 
Hier heb je een 16 pin naar 10 pin kabeltje voor nodig als de voeding van je rack via connectoren gaat die maar op 1 manier passen (zo'n muurtje om de pins) kun je bij Thomann kopen Make Noise Power Cable 10pin - 16pin kopen maar vast ook ergens anders. Als er geen muurtje om de pins staat dan kun je de onderste 10 pins (met de rode streep onder) van je 16 pins kabel gebruiken:
1688035853594.png
 
De 16p naar 16p is ook redelijk gangbaar (de 16p naar 10p is dus niet noodzakelijk 'de standaard') en het lijkt er op dat je die dus nodig hebt.
Deze komt voor bij modules die gebruik maken van de 5v en/of de cv/gate signalen.
 
dus met deze 16 to 16 pins zou het in orde moeten komen? Make Noise Power Cable 16pin - 16pin Bedankt!

Vind wel dat Cre8 ergens mag melden in hun uitleg of online manual
Yep.

Uit de manual op pagina 3:
IMPORTANT Eurorack Ribbon Cable Power Information:
The Cre8audio West Pest Synthesizer is a Eurorack format synthesizer module. The module
can be installed, rearranged, removed, and replaced in any compatible Eurorack case
from Cre8audio, Pittsburgh Modular, or other manufacturers.
The Cre8audio West Pest Synthesizer uses a standard 16 pin Eurorack ribbon cable to
connect the module to a bipolar +/-12v power supply.
Waarom zijn het eigenlijk 2 rijen pins (2x8 of 2x5). Gewoon omdat het kan?
Ik -vermoed- om de kans op storingen te verkleinen.
 
ja, maar ik verstond dus onder "standard 16 pin" naar een gewone 10 pin. :stupid

maar zo leer ik alle dagen iets bij
 
Back
Top