kontakt als VST in Cubase 6 LE

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
856
Locatie
Toulouse - France
Heb onlangs een Komplete Audio 6 gekocht waarbij gebundled zaten: Cubase 6 LE en Kontakt 5.

Nu ben ik misschien te optimistisch, maar ik dacht dus Kontakt 5 als VST in Cubase 6 LE te kunnen gebruiken. Ik kan een VST track toevoegen en Kontakt 5 selecteren, maar vervolgens ziet Cubase helemaal niets in de libarary. Zie de bijlage.




Iemand tips?
 

Attachments

  • Cubase_kontakt.jpg
    Cubase_kontakt.jpg
    55,7 KB · Bekeken: 86
Heb je de libraries wel geïnstalleerd? Ik heb kontakt ook en dat waren bij mij 4 cd's met libraries op..
 
Kontakt gebruikt zijn eigen presetbrowser, om die te vinden moet de lokatie van de content aangeven.
 
De helpdesk van Native Instruments is zo gek nog niet; er is een klein klote icoontje in Cubase wat je moet aanklikken dan wordt kontakt intern geopend en kun je kiezen wat je wilt (zie bijlage)

Enige wat nu niet lukt is het intern routen van bussen zodat ik audio kan opnemen van Kontakt in Cubase. Enige work around is audio export maar dan moet ik handmatig weer een audio track maken en het bestand weer invoegen.
 
De helpdesk van Native Instruments is zo gek nog niet; er is een klein klote icoontje in Cubase wat je moet aanklikken dan wordt kontakt intern geopend en kun je kiezen wat je wilt (zie bijlage)

Enige wat nu niet lukt is het intern routen van bussen zodat ik audio kan opnemen van Kontakt in Cubase. Enige work around is audio export maar dan moet ik handmatig weer een audio track maken en het bestand weer invoegen.

:?
Ik ben bang dat ik je niet kan volgen. Je gebruikt NI toch gewoon als VST instrument binnen Cubase? Dan mix je het toch ook net als al je andere sporen? En in de Audio Mixdown zitten dan toch ook gewoon je NI tracks? Dat is toch gewoon DE werkwijze? Wat zou je dan anders willen? Je kunt in jouw geval dus ipv een bus gewoon een group aanmaken als je al je NI tracks apart op 1 fader wilt hebben. En die gaat dan toch gewoon naar je stereo master bus? Misschien begrijp ik je werkwijze niet helemaal, maar hoe wil je je mix dan maken?
 
De helpdesk van Native Instruments is zo gek nog niet; er is een klein klote icoontje in Cubase wat je moet aanklikken dan wordt kontakt intern geopend en kun je kiezen wat je wilt (zie bijlage)

Enige wat nu niet lukt is het intern routen van bussen zodat ik audio kan opnemen van Kontakt in Cubase. Enige work around is audio export maar dan moet ik handmatig weer een audio track maken en het bestand weer invoegen.
je kan em toch bouncen?

via een group channel dus je kontakt routen naar een group channel en dan van af de group channel routen naar een oudio channel en dan op rec drukken.

2 opties heb je zie filmpje
 
Wat ik probeer te doen is hetzelfde als wat ik met mn synth doe:

-midi track maken om te componeren
-Daarna geluid opnemen in een audio track

Bedankt voor het filmpje, heb al tot in den treuren de truc met de audiobussen geprobeerd, maar ik kan de dummy output van de VST track niet kiezen als input van de audio track.

Heb ook de truc met de groepen geprobeerd maar zelfde verhaal; kan voor de VST track de groepen als output kiezen, maar bij de audio track niet als input.. wordt er echt gek van want het lijkt zo simpel maar in mijn Cubase 6 LE werkt het allemaal net niet zoals voorgesteld.
 
Zou het kunnen dat ik voor deze in mijn ogen standaard-functionaliteit een duurdere versie van Cubase moet kopen?
 
Zou het kunnen dat ik voor deze in mijn ogen standaard-functionaliteit een duurdere versie van Cubase moet kopen?
em je mot bij de oudio track een input kunne kiezen en dat mot je group track zijn

dus je instrument output gaat naar de group track input
en je group track output gaat naar de audio track input
die group track is enkelt een doorverbinding want alleen group tracks worden weergegeven als input.

mja ik gebruikt het in nuendo daar werkt het in het filmpje gebruikt hij cubase dus het moet kunne werken volgens mij
 
Wat ik probeer te doen is hetzelfde als wat ik met mn synth doe:

-midi track maken om te componeren
-Daarna geluid opnemen in een audio track

Bedankt voor het filmpje, heb al tot in den treuren de truc met de audiobussen geprobeerd, maar ik kan de dummy output van de VST track niet kiezen als input van de audio track.

Heb ook de truc met de groepen geprobeerd maar zelfde verhaal; kan voor de VST track de groepen als output kiezen, maar bij de audio track niet als input.. wordt er echt gek van want het lijkt zo simpel maar in mijn Cubase 6 LE werkt het allemaal net niet zoals voorgesteld.

Dit hoeft allemaal helemaal niet. Je opent het instrument Kontakt gewoon in VST Instruments in Cubase LE ( je kunt er in deze versie dacht ik 2 openen - in de 'grote' Cubase zijn dat er 64). Die vraagt dan of je een MIDI spoor wilt aanmaken, dat doe je. Je kiest in Kontakt je sound(s), Als je je complete track klaar hebt, kies je in het menu Audio Mixdown en worden je VST sporen automatisch mee omgezet in audio in de door jou ingestelde mix (incl. FX plugins, automation etc.).
Dus wat jij probeert te doen hoeft helemaal niet omdat het geen externe audio is, maar VST. En die zit al in je computer, en wordt dus mee gemixt in de mixdown.

Heb ik het zo begrijpelijk beschreven?

P.S. En als je in de LE versie helemaal geen VST instruments kunt openen, kies je ze via Project->Add Track->Instrument
 
Laatst gewijzigd:
@Nuclear: Bij mij kan dit dus niet - check de bijlagen:

ALs output van VST kan ik groups kiezen, als input van audio track kan ik helemaal geen groups kiezen

@Arno: ik snap dat beide mogelijk is, maar ik heb meer controle als ik een VST om kan zetten in audio zodat ik mn computer niet teveel belast met duuzend VST's die open staan. Daarnaast kan ik dan (naar mijn mening) beter mixen/equalizen etc.

Cubase_no-groups.jpg

Cubase_groups.jpg
 
Heb je in jouw versie dan geen Freeze functie? Met Freeze maakt hij op de achtergrond een audio file van de VST track en schakelt hij de VST uit. Dus je hebt dan én capaciteit vrij én een audiotrack. Al zie je hem niet als zodanig maar als gefreezd VST spoor. En VST mixen werkt 100% gelijk aan audio mixen. Daarin zit geen onderscheid in Cubase. Audio sporen, VST sporen, FX sporen en groepen werken allemaal hetzelfde met dezelfde algoritmes voor zover mij bekend.
 
Mss afhankelijk van de functie, maar je hebt het freeze knopje ook in de inspector en bij VST Instruments. Bij die laatste kun je dus in 1x een heel instrument freezen. Via de inspector kun je 1 spoor freezen.

Ik heb er even wat afbeeldingen van internet bijgedaan om te tonen waar de knoppen zitten.
 

Attachments

  • Cubase VST Channel freeze.png
    Cubase VST Channel freeze.png
    42,4 KB · Bekeken: 65
  • Cubase VST Instrument freeze.jpg
    Cubase VST Instrument freeze.jpg
    20 KB · Bekeken: 68
Back
Top