Waves lanceert hun eerste VSTi: Element

Waves heeft vandaag geschiedenis geschreven door voor het eerst in hun bestaan een VSTi uit te brengen:

Waves_element.jpg


Hier even een stukje tekst van hun website:
Introducing Element: The first ever synthesizer from Waves. Powered by Virtual Voltage™ technology, Element is an analog-style polyphonic instrument engineered to deliver the fat, gritty sound of the classics, with all the precision, flexibility and control of contemporary digital synths.

Element includes a vast array of convenient features and functions. Like integrated effects. A 16-step arpeggiator / sequencer. MIDI Learn for all controls. And a massive preset library, with total tweakability. Plus, all parameters are laid out right there in front of you, so when inspiration strikes, there’s no need to scroll through page after page to customize your sounds. Searing leads, booming basses, ethereal pads, electro-percussion, sequential motions, mind-blowing FX and lots more: Element does it all.

Hier vind je alle informatie: http://waves.com/content.aspx?id=12081
 
Die DCO-schakelaar is wel meesterlijk bedacht natuurlijk
 
Als ie inderdaad net zo als Sylenth klinkt is dit wel een bargain met 99 dollar ipv 160 euri.
 
Ziet er verder wel prima uit, ik vind de vergelijking met sylenth zeker geplaatst, hopelijk meer mod mogelijkheden en het ziet er ook naar uit dat deze meer mogelijkheden heeft vergeleken met sylenth.

Ik zie overigens geen optie voor meerdere voices, dus supersaw gaat hem niet worden?
 
hmm, op sylenth lijken,?? toch ni kwa interface ??
Er is een andere vst synth die daar erg op lijkt !! Iets met wit en blauw of zo,, k moet 't is opzoeken,

Doet me eerder vergelijken met "gladiator"


en hmm, hunne site kan ni volgen precies !! 't is hier wachten geblazen,,

De eerste noten van de sound demo's zijn anders wel indrukwekkend vind 'k !!
alé, is kijken of 't binnen is,, :)

okey, geeuw, ik vind 't helder kinken als Sylenth,, en voor de rest,, 'tja, dat zal ik mss hier wel verder lezen,, :)
 
Laatst gewijzigd:
Op de een of andere manier dacht ik "Mercury-1"...

Mvg.

CoolRunning
 
Ik mis een beetje het supersaw-per-oscillator gebeuren wat Sylenth wel heeft. Ja, er is wel een Unison knop, maar die lijkt globaal te zijn.

De UI is redelijk. Alles weer skeu natuurlijk, en de stepsequencer, daarvan zal ik nooit begrijpen waarom ze dit ontwerp kiezen, magoed.
 
De demotracks klinken best goed vind ik. Idd Sylenth is er ook, maar deze is precies nog iets beperkter, 2 osc's ipv 4, de effecten beperkt tot 1 knop... Het ziet er allemaal iets simpeler uit. Het nodigt wel uit om te gaan knoppendraaien. En voor de helft van de prijs van Sylenth1, kan je denk ik geen buil aan vangen.

Ik ga meteen de demo proberen en eens testen of het beeld dat ik er nu van heb overeind blijft.
 
Ik denk dat je vandaag de dag met iets anders dan een huis-, tuin- en keukensoftsynth moet afkomen om nog een verschil te kunnen maken.

Ik weet nog niet goed wat ik er moet van denken. Deze plugin heeft alleszins duidelijk een eigen, goede sound die ik nog nergens gehoord heb.
 
Ik ging hem "even" testen, en plots zit je alweer 2 en half uur verder... :D
Deze synth bevalt me zeker wel, de oscillators zijn toch wel tot een hoop andere sounds in staat dan sylenth1. Om even de verschillen op te noemen: Sync, PWM, Sine modulatie, phase modulatie, FM en ring modulatie, allemaal op de oscillators. En dat leuke DCO/VCO knopje dat zorgt voor nèt die onstabiliteit in je sound. Vind dit alles toch wel vet hoor! Zijn er soms alternatieven die dit ook allemaal kunnen??

Supersaws zal je er niet echt uittrekken, maar ach, daar zijn andere opties genoeg voor, niet?
Met een hoge polyfonie zuigt die wel goed aan de cpu, dus supersaws zou sowizo niet goedkkomen...
Maar over het algemeen valt het cpu verbruik redelijk mee, een beetje meer als sylenth1.

Alles is ook mooi overzichtelijk, genoeg opties om een er een hoop interessante sounds uit te halen, maar niet eindeloos programeerbaar. Dat is ook wel z'n sterkte denk ik, rechttoe rechtaan. Idd dus een goeie bread and butter synth met leuke klankopties!

De demolicentie is 10 maand geldig, dus er is geen haast bij om hem aan te kopen! Je kan lekker lang testen zonder beperkingen, en voor 75€ kan je hem eigenlijk niet laten liggen...
 
Laatst gewijzigd:
Ik denk dat ik pas weer onder de indruk raak van een nieuwe vsti als ze iets maken wat alchemy doet verbleken. Of Zebra/Diva :)
 
Back
Top