Waves lanceert hun eerste VSTi: Element

Waves heeft vandaag geschiedenis geschreven door voor het eerst in hun bestaan een VSTi uit te brengen:

Waves_element.jpg


Hier even een stukje tekst van hun website:
Introducing Element: The first ever synthesizer from Waves. Powered by Virtual Voltage™ technology, Element is an analog-style polyphonic instrument engineered to deliver the fat, gritty sound of the classics, with all the precision, flexibility and control of contemporary digital synths.

Element includes a vast array of convenient features and functions. Like integrated effects. A 16-step arpeggiator / sequencer. MIDI Learn for all controls. And a massive preset library, with total tweakability. Plus, all parameters are laid out right there in front of you, so when inspiration strikes, there’s no need to scroll through page after page to customize your sounds. Searing leads, booming basses, ethereal pads, electro-percussion, sequential motions, mind-blowing FX and lots more: Element does it all.

Hier vind je alle informatie: http://waves.com/content.aspx?id=12081
 
Ik vind het wel netjes, geen overkill aan features maar alles wat er op zit klinkt wel goed. Ook geen emulatie van een bekende bak zoals die Lush 101 die niet echt klinkt als een 101, dus dat kan dan ook nooit tegenvallen.

Vreemd genoeg nog steeds van die rare sliders in plaats van drag and drop envelopes, wanneer zouden ze dat nou een keer leren?
 
Heeft wel leuke oscillatoren zo te zien, kan je vrij liggen draaien tussen whatever je maar wil.
OK t'is geen nieuw concept, maar wel erg duidelijk zo bij deze.

Enig idee wat deze gaat kosten? Zou die veel cpu zuigen?

Prijs was al genoemd in het topic hier.
CPU is erg zuinig. Ter vergelijking Lush trekt hier zo 30%+ terwijl ik met de presets iig nog niet boven de 10% CPU hiermee ben uitgekomen.
 
Voor mij 100x liever Sylenth1 dan deze meuk. Sowieso Waves... (overpriced dat zelfs Apple prijzen niet eens meer opvallen :P) En dan ook nog iLok. Blegh

Doe jezelf en andere een plezier en begin er niet aan. :)
 
Voor mij 100x liever Sylenth1 dan deze meuk. Sowieso Waves... (overpriced dat zelfs Apple prijzen niet eens meer opvallen :P) En dan ook nog iLok. Blegh

Doe jezelf en andere een plezier en begin er niet aan. :)

Wat vind je precies meuk aan deze vst?
 
De prijs ligt gelijk of zelfs onder de prijs van de meest directe concurrenten. Daarnaast hebben velen een aanzienlijk positiever oordeel over de klank.

Misschien is je mening niet geheel objectief? ;)
 
De prijs ligt gelijk of zelfs onder de prijs van de meest directe concurrenten. Daarnaast hebben velen een aanzienlijk positiever oordeel over de klank.

Misschien is je mening niet geheel objectief? ;)

Daarom is een mening ook maar een mening.
 
nee 100$ intoprijs + fikse korting bij Plugin discounts

Die plugin discounts korting moet je eigenlijk niet mee rekenen natuurlijk. Maar dan nog is de prijs niet bijzonder hoog vergeleken met andere producten.
 
ik vidn m echt klinken als een NATTE KRANT zeg
voegt geen aars toe
Ik ben erg te spreken over veel dingen van waves.. maar dit..pfff
 
ik vidn m echt klinken als een NATTE KRANT zeg
voegt geen aars toe
Ik ben erg te spreken over veel dingen van waves.. maar dit..pfff

Tja, vind de sequencer zelf wel leuk eigenlijk. Maar idd de klank, ik heb even wat gelijkwaardige patches in Element, Lush en ACE naast elkaar gelegd en Lush en ACE vind ik de lagere frequenties wat strakker.

Aan de andere kant LIJKT er wel wat power in de bassen te zitten, dus misschien met wat externe processing valt er nog wat van te maken.
 
[knuppel in hoenderhok modus aan]
Ik ben geen sw kenner maar aangezien ik 237749234197587 software synths in de jaren de revu voorbij heb zien komen, wat kan er eigenlijk softwarematig nou nog vernieuwend zijn? Ik kan me niet voorstellen dat er iedere keer weer wereldschokkende nieuwe algorithms bedacht worden...
[knuppel in hoenderhok modus uit]
 
nou die diva klinkt wel goed
massive ook, heeft eigen sound
fm8 vind ik ook goed klinken en zo zijn er nog wel een paar
t kan wel
software met iets eigens
 
Wil niet al te cynisch klinken, maar zit inderdaad ook niet echt te wachten op de zoveelste software synth met dezelfde specs als tig anderen, ook al komt ie van Waves. Lennard Addink heeft bovendien bewezen dat je geen bedrijf als Waves nodig hebt om een top-product op de markt te zetten.

Maar misschien is dit een ballonnetje dat Waves wil oplaten om te kijken hoe het wordt opgepakt, en komt er in de toekomst wel iets vernieuwends uit de bus.
 
Ik heb hem toch gedownload, de demo... Het klinkt best oké, wat knopjes betreft is het inderdaad iets fijner dan sylenth, het klinkt ook vrij stevig; hoewel het niet heel bijzonder is.
 
Back
Top