Elektron Model:Samples

Electron Model:
Compact and lightweight, the Model: Samples makes creating rhythms a breeze with straightforward operation and the controls are right at your fingertips. Model:Samples is a six-track sample based groovebox that packs a powerful punch and also fits into your backpack. Model:Samples ships with loads of pro quality samples and patterns to get you started—and has more than enough space for your own creations.

Elektron Model:Samples Sampling Production Workstation Features
6 Audio tracks (all of which may be used as MIDI tracks as well)
6 × Velocity sensitive pads
96 Projects
96 Patterns per Project
1 × Sample playback engine per track
1 × Resonant multimode filter per track
1 × Assignable LFO per track
Delay and reverb send FX
Elektron sequencer (up to 64 steps) per track
Real-time or grid recording of notes and parameters
64 MB sample memory
1 GB storage
1 × 1/4" Headphones output
Create your Sound.
Model: Samples ships with 300 preset sounds curated by Splice.com, ranging from essential kicks, snares, and hi-hats to exotic, never-before-heard effects and strikes to chart new rhythmic waters. With a few quick tweaks, you can perfect and personalize any sample so it sounds just the way you want. Use any of the expertly crafted custom sound packs included, or easily drop your own samples into it with the built-in microUSB port.

Total Hands-On Control.
Model: Samples features our most complete set of front panel controls, each function with its own knob. They're all right there; just grab a knob and twist it. Unleash your music spontaneously using the durable velocity-sensitive pads. Record your every move live, or design your rhythmic creation in detail using the superb Elektron sequencer.

Ready to Go.
Each of the six sequencer tracks can output MIDI to control other machines. Now the Elektron method can empower any and all electronic music setups. At a mere 1.8lbs, Model:Samples lets you enjoy pro sound quality and sophisticated rhythm creation anywhere. Be ready when inspiration strikes.

MSP: 399$

attachment.php?attachmentid=793008&d=1548147377.jpg

attachment.php?attachmentid=793007&d=1548147377.jpg
 
Om nog maar te zwijgen over die mottige midi poorten ... minstens 4 output en deftige midi poorten en ik zag ook eentje zitten ...

inderdaad en wat een zielloze bak zo lelijk
 
Het zoveelste Elektron product dat me koud laat qua features en sound, en waarvan ik het design afschuwelijk vind.

Wil je een betaalbaar sample groove box ding: Korg Electribe Sampler 2 kost nieuw €€373 euro bij Bax nu, en die lijkt me nog leuker ook.

Lol als je een Electribe beter vind klinken kun je beter eerst een douche pakken en de oren uitwassen.
Je bent puur aan het afkraken voor het afkraken want om te beweren dat een Electribe een betere koop is is echt een beetje koos kansloos.
 
Lol als je een Electribe beter vind klinken kun je beter eerst een douche pakken en de oren uitwassen
Iets beter vinden klinken is iets subjectiefs, gewoon een mening. Je kunt het met iemands mening niet eens zijn, maar dat lijkt me geen reden om dergelijke bewoording te gebruiken.
 
Ik vind persoonlijk de Elektron sequencer de fijnste sequencer die er is. Als je die gewend bent dan mis je bepaalde features op bijvoorbeeld een electribe/circuit.
Verder vind ik dit bakkie enorm lelijk qua uiterlijk (is uiteraard een smaak dingetje), maar de specs vind ik zeer interessant. Geen menudiving, gewoon 1 knop per functie. Limitaties en portability zijn hot nu en Elektron speelt daar handig op in. Zie dit ook nog wel naast mijn eurorack staan of zelfs naast mijn Digitakt.
 
Mja de prijs is nog wel een beetje hoog. De DT en DN werden na een paar maanden ook wel goedkoper. Op de Elektron site zelf is de Model 60% van de DT prijs, maar dit zie je nog niet in winkels. Als dat enige indicatie is, dan zou het kunnen dat ie op den duur 350 zal kosten of iets in die richting.

klinkske tja. Ieder z'n ding :). Manual duiken heb ik zelf geen last van. Ik vind de elektron manier van werken erg intiutief, maar dat verschilt gewoon erg per persoon. Het is een beetje een programmeer achtige doch muzikale manier van werken. Dat meot je wel liggen. Ik krijg deze week een rytm mk2 binnen dus ben benieuwd. Ben alvast de manual aan het doorlezen, maar aangezien ik de DT uit m'n hoofd ken is het erg bekend terrein tot nu toe.
 
Zelf geen interesse in een 'budget' Elektron en zou andere mensen eerder een Novation Circuit aanraden die completer en goedkoper is. En een zeer goede reputatie voor updates to zover.
 
Iets beter vinden klinken is iets subjectiefs, gewoon een mening. Je kunt het met iemands mening niet eens zijn, maar dat lijkt me geen reden om dergelijke bewoording te gebruiken.

Een product afkraken en zeggen dat een ander product beter klinkt zonder te zeggen waarom is wel een geldige reden?
Mijn mening is dat er niet goed geluisterd word. 1 van de redenen kan zijn dat iemand zijn oren niet goed open heeft.
 
Zelf geen interesse in een 'budget' Elektron en zou andere mensen eerder een Novation Circuit aanraden die completer en goedkoper is. En een zeer goede reputatie voor updates to zover.

Wat maakt de Circuit dan completer? Heb er 5 gehad en mij trekt dit Elektron bakkie persoonlijk een stuk meer.
De synths in de Circuit zijn lastig te bedienen met 8 random encoders zonder display en klinkt wat mager.
Eigen samples laden was een mooie update maar een overzicht behouden op de Circuit is best pittig dit lijkt op de Elektron allemaal een stukje gemakkelijker.
 
Wat maakt de Circuit dan completer? Heb er 5 gehad en mij trekt dit Elektron bakkie persoonlijk een stuk meer.
De synths in de Circuit zijn lastig te bedienen met 8 random encoders zonder display en klinkt wat mager.
Eigen samples laden was een mooie update maar een overzicht behouden op de Circuit is best pittig dit lijkt op de Elektron allemaal een stukje gemakkelijker.

Is uiteraard persoonlijk :) Kijk maar naar Nick Batt van Sonicstate die heeft geen click met Elektron in tegenstelling met de Novation Circuit.
 
Voor ieder wat wils.
De Elektron Sequencer is een krachtig iets. Daar kan de Circuit niet tegenop. De Circuit heeft dan weer 2 complete synth engines. De Elektron heeft meer hands-on controls en is wat meer performance georienteerd. De circuit heeft een mooi stuk software waar je diep mee kunt gaan.

Moraal van het verhaal: Heerlijk toch die keuzes.
 
wij zijn al teveel verwend met zeer lage prijsen, maar 450 euro is toch niet veel geld tegenwoordig? is waarschijnlijk de 1e elektron die ik een beetje onder de knie zou kunnen krijgen. Octatrack vond ik te complex bijvoorbeeld. Als je er niet dagelijks mee werkt dan ben je het concept zo weer kwijt.
 
waarom vroeger alle samplers minstens 8 outs hadden en nu met moeite stereo vat ik niet.. geef dat ding 4 outs en ik koop het

Was ook het eerste waar ik naar keek. Eigenlijk is het maar een raar ding zonder die extra outputs.
 
Was ook het eerste waar ik naar keek. Eigenlijk is het maar een raar ding zonder die extra outputs.

Ah vergeet niet dat samplers met 8 outputs vaak boven de 3000,- gulden kostten he... deze sampleplayer kost 460,- euro las ik..
 
Ah vergeet niet dat samplers met 8 outputs vaak boven de 3000,- gulden kostten he... deze sampleplayer kost 460,- euro las ik..

TR8(s) kost minder, maar je hebt wel gelijk, misschien horen seperate outs niet thuis in deze prijsklasse, nooit over nagedacht.

Maar als ik zo'n demo met een kick, hihats en synthgeluidjes hoor, dan klinkt dat allemaal wel leuk, maar dan wil ik die geluiden vervolgens ook apart af kunnen mixen/processen en dat gaat dan niet met 1 stereo out. Dus dan denk ik meh, maar dat denken andere ook van mij, dus hecht er niet teveel waarde aan. :)
 
Lol als je een Electribe beter vind klinken kun je beter eerst een douche pakken en de oren uitwassen.
Je bent puur aan het afkraken voor het afkraken want om te beweren dat een Electribe een betere koop is is echt een beetje koos kansloos.

Kijk, dit zijn nu echt de hoogstaande reacties waarvoor ik bij Synthforum blijf komen. Weer eens iets compleet anders dan een puberale fanboi discussie over een stuk electronica. Dank dus voor je bijdrage. Tevens respect voor je beheersing van begrijpend lezen, want inderdaad heb ik duidelijk gezegd dat de Electribe beter klinkt dan de Electron.

Dit was het dan overigens verder wel wat betreft mijn bijdrage in dit draadje :)
 
Een product afkraken en zeggen dat een ander product beter klinkt zonder te zeggen waarom is wel een geldige reden?
Mijn mening is dat er niet goed geluisterd word. 1 van de redenen kan zijn dat iemand zijn oren niet goed open heeft.
Zoals j0ris terecht al aangeeft heeft hij niks over de klank gezegd, dat is wat je er zelf van gemaakt hebt. Wat hij over de Elektron heeft gezegd is dat hij het design afschuwelijk vindt, dat is een mening, een kwestie van smaak. Het lijkt me dat je dat best op dit forum mag zeggen, net als dat je het design wel mooi vind. Je valt J0ris aan op iets wat hij niet gezegd heeft en dat in minder respectvolle bewoordingen, dus ik zou even teruglezen wat hij geschreven heeft en in het vervolg iets minder hard van leer trekken (zie huisregels m.b.t. respect voor de andere forumleden).
 
Zoals j0ris terecht al aangeeft heeft hij niks over de klank gezegd, dat is wat je er zelf van gemaakt hebt. Wat hij over de Elektron heeft gezegd is dat hij het design afschuwelijk vindt, dat is een mening, een kwestie van smaak. Het lijkt me dat je dat best op dit forum mag zeggen, net als dat je het design wel mooi vind. Je valt J0ris aan op iets wat hij niet gezegd heeft en dat in minder respectvolle bewoordingen, dus ik zou even teruglezen wat hij geschreven heeft en in het vervolg iets minder hard van leer trekken (zie huisregels m.b.t. respect voor de andere forumleden).

Beter lezen meneer de moderator. Joris heeft het wel degelijk over de sound. Dat laat hem koud zegt hij en verkondigt daarna dat men beter een Electribe kan kopen.
De Elektron bakken zitten vol features die je vrijwel nergens anders in bakken terug vind. Misschien dat Joris er een keer de tijd voor kan nemen.
Ook qua sound en de bewerking ervan gaat deze bak verder dan de Electribes. Maw een mening is vaak niet gebaseerd op feiten. ;)
 
Beter lezen meneer de moderator. Joris heeft het wel degelijk over de sound. Dat laat hem koud zegt hij en verkondigt daarna dat men beter een Electribe kan kopen.
De Elektron bakken zitten vol features die je vrijwel nergens anders in bakken terug vind. Misschien dat Joris er een keer de tijd voor kan nemen.
Ook qua sound en de bewerking ervan gaat deze bak verder dan de Electribes. Maw een mening is vaak niet gebaseerd op feiten. ;)
De sound laat hem koud, dat is toch geen vergelijking tussen de sound van de Elektron en de Electribe? Ik snap dat je heel enthousiast bent over dit apparaat, maar anderen mogen daar best minder enthousiast over zijn. Net als dat jij minder enthousiast over een Electribe mag zijn. Mijn opmerking ging voornamelijk over de toon van je opmerkingen. Laten we verder deze discussie maar laten voor wat het is, ik vraag je gewoon vriendelijk om respectvol jegens anderen te zijn.
 
De sequencer lijkt me doorslaggevende factor wat deze machine cool maakt.. Natuurlijk lees ik steeds over paramater locks maar sinds ik de Nanoloop app heb zie ik de kracht er van. Dat is met een sequencer als van de MPC een stuk moeilijker te doen, of praktisch onmogelijk... Ik ben heel benieuwd wat mensen met dit ding voor elkaar krijgen... dat is vaak de doorslaggevende factor voor mij. Want als een ander het kan, nou dan is er een mogelijkheid voor mij om er ook iets mee voor elkaar te krijgen...
 
Ik denk dat deze erg leuk is voor de Elektron-nieuwkomer. Hij is wat toegankelijker dan eerdere Elektrons, meer knob-per-buttonfuncties. Hij is compact en licht, prima om live mee te jammen. Voor mijzelf niet interessant genoeg, ik houd juist van de eindeloze mogelijkheden van de eerdere bakken. Is ie niet wat te duur voor wat ie biedt? Voor iets meer heb je een Digitakt, wat mij betreft véél meer waard voor je geld.
 
Back
Top