PWM - Us

PWM

User
Lid sinds
27 januari 2007
Berichten
5.560
Locatie
Amsterdam
Bij deze mijn inzending voor de contest van 2012.

Ik ben dit jaar door omstandigheden ongeveer aan niets toegekomen wat ik in de planning had staan en dus ook blij dat we (al is het maar symbolisch) een nieuw jaar tegemoet gaan.
Bij deze mijn inzending voor de contest van 2012.

Voor iedereen een fijn feest en gezond 2013! En voor alle deelnemers van de contest veel succes.
Maarten
 

Attachments

  • Us.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 156
Fijn muziekje hoor! De kids hier worden er helemaal rustig van :)

En online!
 
Prachtig ambient nummer, leuke geluiden en "kleur". Maar ik sluit me aan de Dokter... Pads in het midden zijn erg top!
 
Fijn muziekje hoor! De kids hier worden er helemaal rustig van :)

En online!

Bedankt VCOVCA en alsjeblieft voor je rustige kinderen! (kan me voorstellen dat dat heerlijk is.. :))
En online? Daar snap ik je even niet. Zijn je kinderen online?

Hij is fijn. Lekker spacy wel. Die hats hadden van mij wel wat meer variatie in gemogen, af en toe tusen de 8sten in. Mooie pads heb je gebruikt.

Ook jij bedankt Drs. van Lansberg ;) De hele beat is gesampled, dus ik had daar niet veel ruimte... Sowieso is deze track op een manier gebouwd die ik niet gewend ben, ongeveer 90% digitaal...



Leuk te lezen dit! Ik was zelf in dubio of het al wel een track mag heten...
 
Prachtig ambient nummer, leuke geluiden en "kleur". Maar ik sluit me aan de Dokter... Pads in het midden zijn erg top!

Bedankt!

Word hier weer helemaal blij van! :)


P.S. Wat word er precies met de pads bedoeld? Het geluid wat het nummer breekt? (Die andere heten toch gewoon strings?...)(PWM en vakjargon, kansarme aangelegenheid.. :))
 
Bedankt!

Word hier weer helemaal blij van! :)


P.S. Wat word er precies met de pads bedoeld? Het geluid wat het nummer breekt? (Die andere heten toch gewoon strings?...)(PWM en vakjargon, kansarme aangelegenheid.. :))

Op 1.35 en dan, strings zijn erg mooi, zo'n geluid wil ik ook graag eens uitproberen!
(dat bedoelde ik dus, sorry voor de vergissing ik heb een erg drukke dag gehad en ben moe, dit nummer werkte dus goed voor de gelegenheid) :okdan:
 
Ik ben bang dat ik nog steeds niet weet over welk geluid we het hebben..
De plingel die het nummer opbreekt is een mono/poly, de strings komen uit halionOne (van Steinberg) en de sweep komt uit de miniKORG 700. Wat een ding die 700. Zo simpel, kan bijna niks maar wat een sound!
Ik hoop dat ie er nu bij zat. Anders hoor ik het wel!
Welterusten alvast!
 
ik vind dit zeer goed en inspirerend. wellicht kan de beat wat dikker evt wat percussie, shakers erin en sowieso de track wat langer.. maar vind dit echt goed, en analoog
 
Mooi, fraai, relaxing and spacy. complimenten.
 
Wat word er precies met de pads bedoeld? Het geluid wat het nummer breekt? (Die andere heten toch gewoon strings?...)(PWM en vakjargon, kansarme aangelegenheid.. :))


Ik zie pads als een verzamelterm voor allerhande "dragende" sfeertapijten. Strings, zeker als ze in dikke akkoorden worden gespeeld, zijn voor mij simpel dus een vorm van pads. Maar misschien heb ik het wel mis hoor :). Ik vond hier wel een aardige discussie over:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=14485

Zoals de Paabs al zei, vanaf 1:35 (die Halion Stings dus).
 
ik vind dit zeer goed en inspirerend. wellicht kan de beat wat dikker evt wat percussie, shakers erin en sowieso de track wat langer.. maar vind dit echt goed, en analoog


Thank you thank you, ook één voor het volgen op soundcloud!
Ik wil er inderdaad nog een langer stuk van maken. Ik heb dit in het begin van 2012 gemaakt en tot nu toe wel vaak gehoord en dan raak je er zo aan gewend... Alles wat ik nu verander klinkt in mijn oren niet beter of slechter maar gewoon anders. Langer zie ik wel zitten... :)

Mooi, fraai, relaxing and spacy. complimenten.


Bedankt! Erg fijn om te lezen!

Ik zie pads als een verzamelterm voor allerhande "dragende" sfeertapijten. Strings, zeker als ze in dikke akkoorden worden gespeeld, zijn voor mij simpel dus een vorm van pads. Maar misschien heb ik het wel mis hoor :).


Ah. Ik dacht altijd dat pads wat doffer klinkende string-achtige waren, van die juno klanken. Strings noem ik gewoon strings. Heel veel dingen die er op lijken trouwens ook... I'm confused now. :)
 
Ah. Ik dacht altijd dat pads wat doffer klinkende string-achtige waren, van die juno klanken. Strings noem ik gewoon strings. Heel veel dingen die er op lijken trouwens ook... I'm confused now. :)


Als je vanaf nu alles gewoon "pads" gaat noemen, behoort de verwarring tot het verleden ;).
 
heerlijk! kan een stem verwachten van mij

enige is dat de percussie/hats wel een beetje variatie kunnen gebruiken. is niet storend, maar zou m nóg beter maken:)

Bedankt Slave!

Ik ga nog maar eens met die biet aan de slag. Mijn eerdere uitspraak over dat ik niet tot nauwelijks nog iets met die wave kan doen klopt nl voor geen meter, hij is al helemaal aan stukken geknipt... :)
 
Yes!!

heerlijk nummer, fijne sfeer, heerlijk relaxed. Het enige wat me irriteert is dat het nummer te kort is! lol.. ik wil meer!
 
Helemaal mee eens, en tegelijkertijd het meest ongrijpbaar he, sfeer :)


En dat is dan weer precies de reden waarom... Heerlijk!

Yes!!

heerlijk nummer, fijne sfeer, heerlijk relaxed. Het enige wat me irriteert is dat het nummer te kort is! lol.. ik wil meer!


Bedankt Payt! Wat een fijne reactie, van jou hoor ik dit erg graag!
Voor meer heb ik een soundcloud account! ;)
 
Back
Top