Mutable Instruments Ambika

Na de Shruthi-1 lanceert Mutable Instruments nu een DIY poly-synth. Eerst komt er een PCB versie en later misschien ook komplete kits.

De Ambika:
7447248468_3581846674_z.jpg


Here are some of the key features:

Up to 6 voices, each with an individual output — in addition to a global mix output.
MIDI channels/patches/voices are distinct entities, allowing many different flexible configurations, from 6 independent monophonic parts each on a different MIDI channel, to 1 polysynth, with everything in-between (unison, keyboard split, layering, voice doubling).
Connectors for up to 6 voicecards. In true Mutable Instruments spirit, you can mix and match voicecards with different filters, and in the future with different synthesis engines.
Easy to use sound programming interface with a large 2x40 LCD display, 8 knobs, 8 switches and 15 bicolor LEDs. Each module of the synthesis engine has a page, each page has a direct access button.
Massive patch memory, easy backup/data exchange, fast firmware upgrades with the integrated SD card reader. And there might be other things you’ll load from the SD card in the future…
Patch versioning and undo/compare/redo of editing operations.
Sequencer, arpeggiator and rhythmic chord generator available for each part. 2 step-sequences per part. Each part can be clocked at a different multiple of the MIDI clock.
And of course: DIY friendly, through-hole assembly.

meer info:
http://mutable-instruments.net/news
 

Attachments

  • ambika.jpg
    ambika.jpg
    164,6 KB · Bekeken: 66
Dat ziet er goed uit 8~
 
Ben benieuwd....vooral hoe die klinkt, maar ik verwacht dat dat wel goed zit, gezien zijn voorouder
 
Ik vind 't een top-prestatie! Heel mooi om te zien dat op deze manier de ESQ/SQ80 en zo weer opleeft. En dan lees je ook gelijk eens wat dat voor werk is om zo iets te ontwikkelen - en dan zitten hier nog maar 8 knoppen en een blokkige case om, en er moest eerst een paar jaar ervaring worden opgedaan met een hele kleine variant.
 
Ik verwacht niet dat het goedkoop zal zijn. Maar goed goedkoop is relatief.

Een Shruti PCB kost 15-20 euro. Het CS pcb is aanzienlijk groter, dus ik verwacht dat de prijs navenant is.

Daarnaast zitten er behoorlijk wat componenten op. Gelukkig geen hele exotische IC, maar de SSM2164 is ook al een aantal euro's. Dus ik verwacht dat de build kosten richting 300-400 euro lopen.
 
Ik ben zeer benieuwd wat het geheel gaat kosten. Geinteresseerd ben ik zeker wel na het luisteren van de demo's.
 
Er is nu een eerste run van 25 testversies die gebouwd worden door mensen op het MI forum. Alles bij elkaar PCB's+onderdelen komt hij ongeveer tussen de 500 en 600 euro. Ik dacht eraan 2 te bouwen en dan 1 te verkopen om uit de kosten te komen... maar dat zou betekenen dat een afgebouwde zeker 1000 euro gaat kosten. Beetje prijzig wel.
 
Er is nu een eerste run van 25 testversies die gebouwd worden door mensen op het MI forum. Alles bij elkaar PCB's+onderdelen komt hij ongeveer tussen de 500 en 600 euro. Ik dacht eraan 2 te bouwen en dan 1 te verkopen om uit de kosten te komen... maar dat zou betekenen dat een afgebouwde zeker 1000 euro gaat kosten. Beetje prijzig wel.

Dat is inderdaad wel duur voor een diy project. Zeker gezien de prijs van de originele Shruthi 1, al is het origineel monofoon natuurlijk.
 
De Ambika is eindelijk officieel uit!
Ik heb de PCB's en alle onderdelen besteld. Deze week gaan de complete kits in de verkoop. Compleet betekend: Ambika Moederboard + 1 SMR voicecard en alle onderdelen daarvoor. Om hem 6 stemmig te krijgen zul je zelf nog 5 voicecards + onderdelen erbij moeten komen.
Ik ben zelf voor 4P voicecards gegaan. De 25 losse PCB's die er waren waren binnen een paar uur uitverkocht Ik denk dat het met de kits ook wel zo zal gaan. Mocht je zelf niet zo'n soldeerheld zijn kan je er ook 1 laten maken door een door mutable instruments goed gekeurde bouwer. Op het mutable instruments forum staat een lijst met goedgekeurde bouwers ( daar sta ik ook tussen ).
 
Back
Top