Lewitt Microphones

Na jaren steeds de Neumann standaard te hebben gebruikt in de studio is me dit merk op de Musikmesse opgevallen: Lewitt Audio. Hoogwaardige microfoons voor een nette prijs. Na ze met eigen oren te hebben gehoord moet ik zeggen dat ik aangenaam verrast ben: een warme sound maar toch transparant. Een veelzijdige lijn waarbij je alles kunt aanpassen. schakelbare patronen en automatisch verzwakken van het signaal zorgt ervoor dat je theoretisch niet kunt clippen.

Zover ik weet verkoopt op het moment alleen DB professional deze in de Benelux.
2524_125.jpg


hier wat info over het vlaggenschip:

Sound professionals naturally rely on a set of different high-end microphones in order to get the best out of their sound. But changing microphones and adjusting settings takes valuable time, the creative flow of a session is interrupted. With its new Authentica series flagship LCT 940, LEWITT now introduces a microphone that will revolutionize modern studio recording procedures and help engineers and artists to react more quickly to a desired change of style and sound.
The LCT 940 combines the specific characteristics of a premium large-diaphragm FET condenser microphone and a top-notch tube microphone in one housing. Basically, users can choose between the two main settings "FET" and "Tube". Yet the decisive factor here is that the LCT 940 features both a tube-based impedance and a FET-based impedance converter. These two signal paths have been incorporated separately and work independently of each other.
"Tube" delivers the classic, warm and rich tube sound, while "FET" stands for the clear, exceptionally rich and nuanced sound LEWITT condenser mics are renowned for. However, the LCT 940 offers another unique feature that true recording enthusiasts will swoon over: As the characteristics of the two main settings can be mixed and merged continuously variable, the LCT 940 opens up huge creative possibilities for artists and producers.
Furthermore, the LCT 940 features a total of nine different polar patterns – our five "standard" polar patterns omni-directional, cardioid, figure-8, wide- and super-cardioid and four additional intermediate patterns. The microphone features three levels of attenuation and three switchable low-cut frequencies, LEDs and pushbuttons for noiseless handling on the PSU. Automatic attenuation and clipping history round off the outstanding featurelist of the LCT 940.
Rich in advanced technological features, the LCT 940 opens up a new dimension of sound reproduction in demanding professional studio applications. Its unrivaled set of qualities makes this microphone a must-have for recording pros who strive for nothing less than perfection.

Technische data:


Acoustical operating principlepressure gradient transducer,
externally polarized Transducer Ø25,4 mm
1 inch Directional patternomni
broad-cardioid
cardioid
super-cardioid
figure-8 and four additional intermediate pattern
selectable on remote control Frequency range20 … 20.000 Hz Sensitivity23 mV / Pa (-33 dBV), cardioid
20 mV / Pa (-34 dBV), omni
23 mV / Pa (-33 dBV), figure-8 Signal/noise ratio (FET)86 dB-A Signal/noise ratio (Tube)82 dB-A Equivalent noise level (FET)8 dB-A, cardioid (IEC 61672-1)
9 dB-A, omni (IEC 61672-1)
8 dB-A, figure-8 (IEC 61672-1) Equivalent noise level (Tube)12 dB-A, cardioid (IEC 61672-1)
13 dB-A, omni (IEC 61672-1)
12 dB-A, figure-8 (IEC 61672-1) Dynamic range of FET mic. amp.135 dB-A Dynamic range of Tube mic. amp.128 dB-A Max. SPL for 0.5 % THD (FET)143 dB, 0 dB pre-attenuation
149 dB, 6 dB pre-attenuation
155 dB, 12 dB pre-attenuation
161 dB, 18 dB pre-attenuation Max. SPL for 0.5% THD (Tube)140 dB, 0 dB pre-attenuation
146 dB, 6 dB pre-attenuation
152 dB, 12 dB pre-attenuation
158 dB, 18 dB pre-attenuation Pre-attenuation pad6 dB
12 dB
18 dB
selectable on remote controlBass cut filter slope12 dB/octave at 40 Hz
6 dB / octave at 150 Hz
6 dB / octave at 300 Hz
selectable on remote controlRated impedance< 200 ohms Rated load impedance> 1.000 ohms Supply voltagecustom power supply unit
230 V, 50 Hz
110 V, 60 Hz Current consumption170 mA Connectorgold plated 11-pin XLR Cable8 m (26 ft)
11-pin audio cable
oxygen-free copper Dimensions (Mic)192 x 60 x 46 mm
7,5 x 2,4 x 1,8 inch Dimensions (PSU)250 x 150 x 70 mm
9,8 x 5,9 x 2,8 inch Net weight (Mic)662 g
23,3 oz Net weight (PSU)1930 g
68,1 oz
 
Hoogwaardige microfoons voor een nette prijs. Mmm, als 1800$ een 'nette prijs' is,
dan ken ik wel een aantal bekende microfoonbouwers aan wie ik liever geld spendeer dan een of ander Oostenrijks merk dat net komt kijken.
Kwestie van inruilwaarde achteraf.

Ik ben laatst tijdens een test in de studio tot de ontnuchterende vaststelling gekomen dat er werkelijk geen verschil zat tussen een Neumann KM103 en een Sontronics STC2X,
het prijsverschil van 1000€ buiten beschouwing gelaten...
 
Hoogwaardige microfoons voor een nette prijs. Mmm, als 1800$ een 'nette prijs' is,
dan ken ik wel een aantal bekende microfoonbouwers aan wie ik liever geld spendeer dan een of ander Oostenrijks merk dat net komt kijken.
Kwestie van inruilwaarde achteraf.

Ik ben laatst tijdens een test in de studio tot de ontnuchterende vaststelling gekomen dat er werkelijk geen verschil zat tussen een Neumann KM103 en een Sontronics STC2X,
het prijsverschil van 1000€ buiten beschouwing gelaten...

interessant, dank je voor de tip.
serieus ? ook niet qua ruisniveau en /of ruimtelijkheidswaarneming?
 
Vond de LeWitt die ik laatst in de studio had mwaaa. Die kickmic met dynamische en condenser module lijkt me dan wel weer interessant.
En een Neumann TLM 103 vergelijken met en een Sontronics STC2X, met wat voor bron, opname techniek, pre amp, studio ruimte? Vind ik wel interessant....
 
ik heb die 640 mogen horen van lewitt en was toch erg onder de indruk. Ga over een week de eerste bestellen samen met een setje 340's. Ik zal wel eens een testopname maken;)
 
Hoogwaardige microfoons voor een nette prijs. Mmm, als 1800$ een 'nette prijs' is,
dan ken ik wel een aantal bekende microfoonbouwers aan wie ik liever geld spendeer dan een of ander Oostenrijks merk dat net komt kijken.
Kwestie van inruilwaarde achteraf.

Ik ben laatst tijdens een test in de studio tot de ontnuchterende vaststelling gekomen dat er werkelijk geen verschil zat tussen een Neumann KM103 en een Sontronics STC2X,
het prijsverschil van 1000€ buiten beschouwing gelaten...

De prijzen op die DB site zijn toch redelijk netjes zoals ik zie:okdan: Hoewel er nog geen 940 tussen staat..
 
"Line" , geweldig merk en goedkoop !
 
interessant, dank je voor de tip.
serieus ? ook niet qua ruisniveau en /of ruimtelijkheidswaarneming?

Ik meen het. Verschillen waren nagenoeg minimaal. Niet van dien aard dat 1000€ prijsverschil te rechtvaardigen was.
Een verklaring volgens iemand (een insider bij de importeur) zou kunnen dat het een uitzonderlijk goed gemaakte Sontronics betreft.
Er blijkt nogal wat verschil in kwaliteit te zitten tussen dezelfde types micros die in China worden gemaakt.
Ik ben erachter gekomen doordat ik een TLM 103 wilde kopen die ik dan eerst wou vergelijken met de Sontronics die ik al had.
Wat een ontnuchtering. Uiteindelijk heb ik die TLM niet gekocht omdat ik nagenoeg geen verschil kon ontdekken.

Hoewel er nog geen 940 tussen staat..
Op een US site zag ik hem staan voor 1800$
Voor iets meer vind je een U87...
Dit is een leuke database over micro's : http://recordinghacks.com/microphones
 
Back
Top