Korg M50 combi-mode probleempje

Heine

Passief toetsenist
Lid sinds
28 mei 2004
Berichten
629
Locatie
de buurt van Rotterdam
Hoi
ik heb nu al enige tijd een Korg M50, en ben daar best wel blij mee.
Het beestje zit stampvol interessante geluiden, is makkelijk te bedienen, en niet eens zo zwaar. Ideaal voor in de band waar ik mee optreed.
Zoals met zoveel synth's kent dit ding een tweetal modes: gewoon 1 geluidje (prog-mode), of multitimbraal (combi-mode), waar je van alles tegelijkertijd er uit kan halen.
Per nummer wat ik in de band speel heb ik zo'n combi gemaakt en in een userbank gezet.
Het flauwe is wel dat als je op zoek gaat naar een geschikt geluidje (prog), dat die dan altijd voorzien zijn van best wel lekkere instellingen van de effecten.
Zodra je in combi-mode voor dat geluidje kiest, krijg je dat gewoon kaal.
Op zich wel logisch: de effecten plak je als het ware aan het geluid vast, en moet je dus weer erbij maken/zetten.
Voor een groot gedeelte van de nummers heb ik combi's met meer dan 1 klank.
Daar zet ik dan netjes de effecten bij, zoals ik het wil.
Er zijn er echter ook een paar waar ik op de M50 maar één geluidje voor nodig heb.
Eigenlijk wil ik dan simpel dat ene geluidje in een combi proppen, met alle bijbehorende effectinstellingen, zodat dat ding precies zo klinkt als in prog mode.
Ik heb alle te spelen nummers van de band in één combi-userbank staan, en kan op die manier snel wisselen tussen de te spelen nummers in.
Telkens overschakelen van combi-userbank naar prog-userbank kan natuurlijk ook, maar dat kost net even wat meer tijd.
Kortom: is er een methode om een prog MET al zijn effect-instellingen in één keer in een combi te proppen ?
 
Waarschijnlijk kun je in de combi mode bij het editen van je effecten in een keer settings kopieren van prog of combi. Dit kan mijn oude Triton in ieder geval wel, zou dus verbaasd zijn als de M50 het niet kan.
 
Back
Top