Waldorf Pulse 2

Ja, dat zou wel mooi zijn, scherm zit er nu een beetje voor spek en bonen op
 
heb je die mooie editor al gechecked op filthyfilterz.com? :D

Gekocht! :) Ziet er goed uit, ben erg benieuwd.

Weet iemand hoe ik een factory reset op de Pulse 2 doe? Kom het niet tegen in de manual, en niet kunnen vinden op internet.
 
Dus in dit geval is de n-smooth op de LFO (pitch) eigenlijk een soort portamento effect
 
Als je keytracking -> n-smooth -> pitch zou doen heb je portamento. Maar de mogelijkheden zijn dus veel uitgebreider. N-smooth maakt van alle directe veranderingen geleidelijke veranderingen. Dus een square-lfo krijgt ronde hoekjes of wordt zelfs een sinus op de uiterste stand, je kan het koppelen aan velocity of pressure etc etc
 
Na een lange tijd van stilte weer eens een nieuwe OS update (1.15):

Changes since V1.14:
* Restoring missing sound categories (DUB, LUSH, STRG ...)
* Fixing oscillator bug (very problematic with glide)
* Fixing program change reception (now respect the MIDI Specs)
- Only "bank LSB" is interpreted, bank selection loops from bank 0 to 4
- Program change is clamped to 0 - 99 to select patches within the bank
- Bank is retained as stated and reseted on reception of "Reset All Controllers"
* Fixing major USB stack (following the sending of a patch)

Jammer genoeg nog geen beter gebruik van het relatief grote scherm maar we houden hoop!
 
Worden ze niet best verkocht, of is iedereen er zo tevreden over dat ze hem houden? Itt de Bass Station II bijv. zie je de Waldorf Pulse 2 vrijwel niet te koop aangeboden worden tweedehands.
 
Worden ze niet best verkocht, of is iedereen er zo tevreden over dat ze hem houden? Itt de Bass Station II bijv. zie je de Waldorf Pulse 2 vrijwel niet te koop aangeboden worden tweedehands.
Ik denk eerder het tegengestelde...
De Pulse 2 wordt minder 2de hands aangeboden omdat er ook veel minder nieuw gekocht werden.
 
Pulse 2 is super, die gaat echt niet meer weg ;) mooie update, gaat er vanavond in.
 
Het gebrek aan een knobby interface zal best een rol spelen maar het is toch zeker een potent synthje.
Ik heb geen idee hoeveel er van verkocht zijn maar aan het Waldorf front was er ook niet veel actie en dat is best wel zonde. In het begin was er zoveel ontzettend goede feedback om dat scherm beter in te zetten en een dergelijke update zou de gebruiksvriendelijkheid een enorme boost geven.

Ik hoop nog steeds dat ze dat gaan implementeren!
 
Het gebrek aan een knobby interface zal best een rol spelen maar het is toch zeker een potent synthje.
Ik heb geen idee hoeveel er van verkocht zijn maar aan het Waldorf front was er ook niet veel actie en dat is best wel zonde. In het begin was er zoveel ontzettend goede feedback om dat scherm beter in te zetten en een dergelijke update zou de gebruiksvriendelijkheid een enorme boost geven.

Ik hoop nog steeds dat ze dat gaan implementeren!

Dat maakt inderdaad een groot verschil! Met een Blofeld-achtige user interface zou ik waarschijnlijk tot aanschaf overgaan.
 
heb je verkoopstatistieken of is dit een speculatie?
Het is niet omdat ik het niet kan bewijzen in cijfers dat het niet waar is. :D
Dus speculatie ja. ;) Maar vergelijk zelf eens met oudere synths, of kijk eens bij bvb. Key Music wat er het meest in stock is. (2 winkels hebben de Pulse2, bijna alle winkels de BSII)
 
Hij staat in de verkoopranking bij thomann aanzienlijk hoger dan bijvoorbeeld de Arturia Minibrute en de DSI Mopho's en daar zijn er toch ook echt een lading van verkocht.

De bassstation II is inderdaad aanzienlijk beter verkocht en dat heeft deze te danken aan de directe controls en keys denk ik.
 
Back
Top