Waldorf Pulse 2

Maar wel een leuk ding he? Heb er al een hoop schik van. Nog een paar geinige tips die ik gevonden heb
- als je osc 3 niet naar de mix route maar ergens anders heen wordt het geluid voller/harder
- de pulsewidth van de square ietsje terugzetten doet wonderen. Dan wordt de square veel minder steriel en hapt de filter veel beter.
- de n-smooth param in de mod matrix (en alle andere n-param): route bijvoorbeeld een s&h lfo naar n-smooth, en in de volgende regel gebruik je n-smooth als source en de filter als destination. Vet :)
 
Yep, ik ben er wel happy mee, wilde iets meer puntig tussen al het moog geweld, toch nog weer net anders als de NL4R. De presets zijn al leuk, ik vind vooral de typische steriele Waldorf pads en leads mooi, maar er zitten ook lekker DX achtige basjes in. Leuke arp presets ook, die je lekker met dicht filter kan laten meewoblen.
Ben over het 12/24 filter nog niet echt te spreken, op zich voldoet het wel, maar vind hem erg digitaal klinken
Heb nu na veel experimenteren als huidig arsenaal
- Slim Phatty
- Minitaur
- P12
- NL4R
- Tempest
- Mbase_11
- Miami
- Bass Station 2

Komt er nog een Streigfett bij en dan is het voorlopig ff goed
 
Ik had eerst ook mn bedenkingen over de filter. Ik vind de hp/bp modes nog steeds erg zwak maar de lp kan echt fantastisch klinken met een paar truucjes. De reso trekt wel het volume te ver naar beneden maar als je daar voor compenseert is het beter. Ook de bovengenoemde pulsewidth truuc icm filter envelopes (zet m maar eens op 124, de square wordt dan veel dikker voordat hij dunner wordt) haalt het klinische uit de filter.
 
Yep, ik ben er wel happy mee, wilde iets meer puntig tussen al het moog geweld, toch nog weer net anders als de NL4R. De presets zijn al leuk, ik vind vooral de typische steriele Waldorf pads en leads mooi, maar er zitten ook lekker DX achtige basjes in. Leuke arp presets ook, die je lekker met dicht filter kan laten meewoblen.
Ben over het 12/24 filter nog niet echt te spreken, op zich voldoet het wel, maar vind hem erg digitaal klinken
Heb nu na veel experimenteren als huidig arsenaal
- Slim Phatty
- Minitaur
- P12
- NL4R
- Tempest
- Mbase_11
- Miami
- Bass Station 2

Komt er nog een Streigfett bij en dan is het voorlopig ff goed

Ja ja :D
 
kan je zelf, tijdens het booten zie je de versie?

Ik heb de twee vergeleken en de 1.13 is bij mij 57 seconden. Stukje langer dus. Het verbaasd me dus niks dat de 1.14 van 28 sec vastloopt op de helft.

En met de 1.14 boot hij natuurlijk niet. Gezien het 1.14 bestand in midibar maar 28 seconden is.
 
dan staat je tempo te hoog? midi OX proberen? of gewoon WMP, daar heb ik hem mee gedaan?
 
meewoblen.
Dat had ik van jou nu niet verwacht. :D ;)

funny-sky-wacky-waving-arms-inflatable-guy-dubstep-conducter-pics.jpg
 
:D, pulse2 is wel gaaf
BS2 is ook cool maar anders, heb nu veel meer variatie in timbres, en wil ik ultradikke stroop moog, dan heb ik nog steeds m'n Slim Phatty en Minitaur, ik vind MOOG toch alleen maar mooi voor plucks en basjes
 
dan staat je tempo te hoog? midi OX proberen? of gewoon WMP, daar heb ik hem mee gedaan?

van 256 naar 128 ging het wel goed. De vorige versies hoefde ik niks aan te veranderen qua snelheid. Nou ja voor de rest misschien nog handig.
 
:D, pulse2 is wel gaaf
BS2 is ook cool maar anders, heb nu veel meer variatie in timbres, en wil ik ultradikke stroop moog, dan heb ik nog steeds m'n Slim Phatty en Minitaur, ik vind MOOG toch alleen maar mooi voor plucks en basjes
Ik vond dat de bs2 te dicht in de buurt komt van de Moog voor bassen. (om te verantwoorden om ze allebei te houden)
Ik heb de SP dan maar verkocht, en vervangen door een Boomstar SEM (die eigenlijk qua interface ook veel leuker is dan de SP).
 
Poly envelopes werken eindelijk, beter... Nu nog wat meer info op het scherm dan issue helemaal af!

Ik hoop echt dat dit de volgende update is. Er is vanuit de fora destijds een hele vette suggestie gedaan om het scherm beter te gebruiken (inclusief photoshops etc) waarbij je veel meer parameter feedback krijgt. Dit zou een enorme toegevoegde waarde hebben bij het editten van een patch.

Fingers crossed dus!
 
Back
Top