Oefen project "prodigy-style"

Ik snap hem niet.
Je laat het nummer (zonder credits) hier horen om de mening van anderen te vragen over wat door sonic academy is uitgevoerd. Je betaalt hun toch juist voor advies??
 
Zo had ik het niet bekeken en ook niet begrepen.
Maar nogmaals het is mij in hoofdzaak te doen om dingen (handelingen) te leren.

Maar moet ik dat nu allemaal verantwoorden.
Ik zet hier iets op het forum en verplicht niemand tot reageren.
Wil je niet reageren op de inhoud dan ook ok.
Wil je wel reageren dan zuig ik als een spons het advies weer op.

Maar ik reageer nu verder niet meer op het moeten verantwoorden van mijn keuze om zo dingen te leren.
Ik doe het zo en een ander doet het weer anders. Voor mijn gevoel heb ik hier baat bij. (voorzover dat van belang is natuurlijk)

Dus je mag reageren op een projectje. Het moet niet. Ik zal je er niet op aankijken :P

En nu weer terug naar de echte belangrijke dingen....... wat dat dan ook moge zijn)

Paul

Nog een nabrander:
Regelmatig komt de opmerking voorbij dat iemand een vraag stelt en dan eigenlijk de opmerking krijgt het eerst zelf te moeten uitzoeken. Dit is ook een vorm van uitzoeken.
Maar de boodschap is duidelijk. Ik zal vanaf heden geen commentaar meer vragen over gemaakte nummers uit mijn oefenprogramma.
 
Laatst gewijzigd:
Wat een comments,

@Ptaurus , je bent er zeker in geslaagd een Prodigy achtig sound neer te zetten....Well done.
er is echter in de beats nog een hoop te winnen, de sequence van de beat is goed, echter de sounds van de kick en snare zijn te iel voor prodigy achtige beats......Ik zou nog even op zoek gaan naar een kick en snare die wat aggressiever zijn dan die je nu gebruikt hebt, en wellicht nog een Drum Bus aanmaken met goeie compressie en daar alle beats die je gebruikt door heen trappen.
 
Zo zie je maar, zelfs als alles stap voor stap word voorgekauwd kan het in de mix nog mix gaan.
PTaurus wel goed dat je hierin duikt en van reverse engineering kan je een hoop leren.

Beetje jammer van de credits, openingspost had "iets" transparanter kunnen zijn, als in "ik heb de SA tutorial van prodigy style nagemaakt, hier is mijn poging o.i.d....
 
Nakken

Waarom zou je geen muziek meer mogen maken uit het verleden
Vernieuwend ben ik toch niet. Dat probeer ik niet eens. (geen talent voor)

Vooropgesteld: van mij mag je alle muziek maken die je wilt maken en ook al mocht dat niet van mij, dan moet je je daar ook niet door laten tegenhouden. :)

Mijn vraag is gesteld uit nieuwsgierigheid. In mijn optiek zijn er stromingen die ontstaan en blijvend zijn en stromingen die je later niet meer terug hoort. Die laatste zijn vaak de voorlopers van een nieuwe blijvende stijl.

Zo zie ik ook de "experience"-tijd, en in minder mate ook de "jilted"-tijd van de Prodigy. Erg invloedrijk en zijn tijd ver vooruit, maar nu doet het mij gedateerd aan. In de muziek hoor ik er de beperkingen van die tijd. Ik draai het nog wel heel soms, maar dan meer uit nostalgie.

Daarom vroeg ik me af waarom je ervoor koos te leren een tijd uit dat, wat mij betreft wat achterhaalde tijdperk te maken, en niet bijvoorbeeld een track in de stijl van de fat of the land.

Het liefst zou ik funkachtige muziek uit de begin jaren 70 maken. Dat is voor mij de echte muziek. Helaas is dat voor mij veel te hoog gegrepen..........

Goed voorbeeld van wat ik bedoel. Funk bestaat al lang maar heeft, in ieder geval voor mij, niet aan kracht ingeboet. Funk hoor je nog overal. Niettemin zou geen moderne band ervoor kiezen voor het exacte geluid van een productie uit het begin jaren ยด70, maar wellicht een combinatie van oude methoden met moderne productietechnieken.


Smaken verschillen, en daarmee ook de muziek die jij wilt maken. Daarom is dit ook geen kritiek, maar belangstelling voor je beweegredenen.

Ik heb interesse in je vorderingen, ik zou het leuk vinden om weer eens een volgende versie te horen.
 
Zo zie je maar, zelfs als alles stap voor stap word voorgekauwd kan het in de mix nog mix gaan.
PTaurus wel goed dat je hierin duikt en van reverse engineering kan je een hoop leren.

Beetje jammer van de credits, openingspost had "iets" transparanter kunnen zijn, als in "ik heb de SA tutorial van prodigy style nagemaakt, hier is mijn poging o.i.d....

Heb je gelijk in, maar ik dacht dat via andere topics had laten weten dat ik met SA tutorials bezig was. Het is misschien wat naief geweest van mij om te bedenken dat elke forumlezer dat gelezen zou hebben en/of zou weten. Ik heb op geen enkel moment schijn willen wekken dat het idee van de song van mijzelf was.
Maar het is vrij simpel: in de openingspost heb ik er gewoon niet aan gedacht om dat te vermelden. Te kort door de bocht, maar zonder enige opzet.

Paul
 
duidelijk, wel goed dat je het geduld kan opbrengen om je door de tutorials heen te worstelen, meestal krijg ik gewoon inspiratie of vind het het meer van hetzelfde en spoel ik vooruit
 
Back
Top