Oefen project "prodigy-style"

ptaurus

Ouwe rot
Lid sinds
28 oktober 2004
Berichten
1.433
Het afgelopen weekend vrijwel dag & nacht bezig geweest met een nieuw oefenproject. Wat minder uitgebreid dan het vorige. Hier een min of meer wat grovere versie. Ik wil het project echt volwaardig afmaken. Er heeft ook geen mastering plaatsgevonden




Paul
 
In de commentaren lees ik (zoals ik zelf ook al aangaf) dat er een aardige basis is, maar dat er nog werk aan de winkel is.

Zou je kunnen proberen te zeggen wat ik volgens jou nog moet verbeteren/veranderen/aanpassen/toevoegen , dan kan ik dit soort dingen meteen gaan verwerken in het uitwerkingsproces.

Paul
 
De midden vocalen waren naar mijn mening iets te lang.....mag de helft minder verder kan je de vocalen aan het eind dan een beetje morphen voor de spanning :) en er een harde vette string inzetten (Het hele XL label heeft goede voorbeelden)
De breakbeat mag iets meer variatie hebben mijns inziens (is op zich goed of is goed maar een beetje spelen met de struktuur kan geen kwaad)
Natuurlijk de klassieke opbouw/structuur een beetje in de gaten houden. 16/32/64 enz ivm de breaks.
Maar dat spreekt voor zich.... al met al zit hier potentie in en dat is goed
 
Dat heb je errug snel gevonden, Oxy - maar ik denk dat dat de reden is dat ptaurus er "oefen-project" heeft neergezet ipv "mijn laatste nieuwe track, helemaal zelf bedacht".
 
dus het is een oefen mix ?
iig leuk nummer , drums alleen wat zwak voor prodigy sound vind ik.
misschien wat minder compressie op de master, het klinkt allemaal nog al vlak.
 
De filmpjes die genoemd werden ken ik uiteraard.
Mooie filmpjes.

Ik ben bezig wat workshops van Sonic Academy te volgen.
Eerder deed ik al de up lifting trance workshop.

Nu leer deze stijl me leuk. Ik leer daardoor veel dingen. Hier bijvoorbeeld het bewerken en het werken met samples.

Deze workshop was wat korter. Het nummer is dan ook slechts een schets. Ik vind het echter leuk om ook eens een andere stijl te doen als die ik gewoon ben. Daarom wil ik deze verder uitwerken.

Ik ben nu overigens ook weer bezig met de workshop minimal techno.
Ik moet in die 3 maanden toch een beetje de kosten eruit halen :P

Paul
 
De filmpjes die genoemd werden ken ik uiteraard.
Ik leer daardoor veel dingen. Hier bijvoorbeeld het bewerken en het werken met samples.
Juist ja, het zal wel aan mij liggen hoor...
Dus ze sturen je de kant-en-klare samples/loops van alle afzonderlijke delen, die je dan zelf met behulp van een instructievideo in elkaar kunt knutselen....?
Dan is het gewoon net als "Iedereen kan schilderen met Ravensburger".
Zonde van je tijd en geld.

Geef er dan op zijn minst je eigen draai aan Ptaurus!
Wijzig eens iets, bijv. een andere toonsoort, ander tempo, andere beat/bassline/vocal etc etc. Ben erg benieuwd.


PS. Je was er toch dag en nacht mee bezig geweest, en je wilt het "volwaardig afmaken"?
Waarom dan nu al weer een workshop minimal techno?
 
Toch vind ik dat je wel op de goeie weg bent klinkt best wel lekker.
Deze gast Jim Pavloff kan er wat van en is leerzaam.
Mischien dat er wat mee kan.
Succes :okdan:

 
Juist ja, het zal wel aan mij liggen hoor...
Dus ze sturen je de kant-en-klare samples/loops van alle afzonderlijke delen, die je dan zelf met behulp van een instructievideo in elkaar kunt knutselen....?
Dan is het gewoon net als "Iedereen kan schilderen met Ravensburger".
Zonde van je tijd en geld.

Geef er dan op zijn minst je eigen draai aan Ptaurus!
Wijzig eens iets, bijv. een andere toonsoort, ander tempo, andere beat/bassline/vocal etc etc. Ben erg benieuwd.


PS. Je was er toch dag en nacht mee bezig geweest, en je wilt het "volwaardig afmaken"?
Waarom dan nu al weer een workshop minimal techno?

Het is natuurlijk aan mij om te bepalen of het zonde van mijn tijd en/of geld is, maar om daar iets aan toe te lichten:
(ik denk dat je bedoeld dat jij het zelf zonde van je tijd en geld vindt)
Ik vind dat je om software te leren gebruiken je tenminste op de hoogte moet zijn van de mogelijkheden. Dan kan je natuurlijk in een droge manual kijken, maar ik doe het liever "spelenderwijs". Dan weet je van het bestaan van de mogelijkheid af en dan kan je die in nieuwe projecten (eigen projecten) gaan gebruiken. Die zaken die jij noemt zijn voor een later stadium van belang.

Die vocals overigens zijn wel gewoon kale vocals en tevens in andere toonsoort en compleet ander tempo. Hier heb ik bijvoorbeeld de warp functie mee ontdekt. Kende ik nog niet en kan ik nu gebruiken. Heb dat natuurlijk ook al uitgeprobeerd op andere dingen. Het effecten gebeuren erop om dat beetje grauwige te krijgen weet ik nu ook te doen. Enzovoort enzovoort.

Het is net als ik iemand een stuk wiskunde uitleg. Je gaat het eerst ahw gewoon de methode nadoen. Om de routine in te trainen en daarna komen dan de sommen waarmee er meer gevraagd wordt. Het inzicht gaat dan getraind worden en gaan leerlingen zelf dingen verzinnen. Zo bekijk ik het dus. Eerst de routines beheersen en daar mee aan het werk gaan.

Ook is het natuurlijk aan mij om al weer een volgende oefening te doen. Al was het alleen maar omdat ik na 3 maanden weer moet beslissen of ik mijn abonnement weer verleng. Voorlopig pak ik eerst even die 3 maanden en doe dus gewoon een aantal van die workshops. Ik schrijf ook veel op. gewoon in een ouderwets schriftje. Dan stel ik me straks als opdracht om zoveel mogelijk daarvan in een nummer te gaan gebruiken. (eigen nummer) en pas veel later ga ik denken aan echte volledige nummers.

Alles staat nu in het teken van investeren in mijn kennis en kunde.
Ik vind dat een goed manier en ik wil daar tijd in stoppen. Dat betaalt zich straks dan weer terug.

Iemand met talent zal dat anders doen. Ik moet het hebben van hard werken.

NB: er is niets kant & klaar
Bekijk eens een instructie video op Youtube. Daar staan er een aantal als preview op.
Je bouwt alles vanaf nul op.

Paul
 
Laatst gewijzigd:
dus het is een oefen mix ?
iig leuk nummer , drums alleen wat zwak voor prodigy sound vind ik.
misschien wat minder compressie op de master, het klinkt allemaal nog al vlak.

Er zit geen compressie op de master.
Er is nog helemaal niet gemasterd.

paul
 
alleen de lead sound moet echt zachter voor de rest is ie goed
 
He Paul,

Klinkt inderdaad wat als een track van "experience" (bijvoorbeeld het pianotje). Ik vraag me alleen af waarom je een track van die periode zou willen maken. De tracks van dat album kan ik uit nostalgische overwegingen erg goed waarderen, maar het is wel een kind van de tijd.

Zeer invloedrijk geweest en daarom belangrijk, maar wat mij betreft wel achterhaald. Dat heb ik zelfs met jilted generation (daar heeft je synthlead wel wat van weg). Ik vind de sound van fat of the land nog wel urgent.

Ik realiseer me natuurlijk dat het een kwestie is van smaak, maar ik proef het wel bij meer bekenden.

Wat waren jouw overwegingen?

Voor het overige kan ik me in het bovenstaande commentaar wel vinden. Van mij mag het wel wat viezer en er mag wat meer beweging in. Speel met delays en reverbs. Als je nog ergens een boss se70 kunt krijgen ben je klaar!
 
Het is natuurlijk aan mij om te bepalen of het zonde van mijn tijd en/of geld is

Laat ze toch ;) Mensen op internet moet je niet proberen te overtuigen. Laat ze maar lekker klagen, hebben ze uiteindelijk alleen zichzelf mee.
 
Nakken

Waarom zou je geen muziek meer mogen maken uit het verleden
Vernieuwend ben ik toch niet. Dat probeer ik niet eens. (geen talent voor)

Dan blijf je vaak zelf hangen bij de muziek uit je jeugd. Nu is prodigy niet echt mijn jeugd (was het maar zo, dan was ik ook nu nog veel jonger geweest :P)

Het gaat er mij vooral om dat ik gewoon wat dingen wil oefenen. Dan maakt het opzich niet zoveel uit welke stroming het is, zolang het maar geen muziek uit Volendam is of zo :D

En normaal maak ik alleen trance achtige dingen. Dit was weer eens wat anders en dan kom je ook weer andere dingen tegen. (nu vooral het werken met en bewerken van samples)

Het liefst zou ik funkachtige muziek uit de begin jaren 70 maken. Dat is voor mij de echte muziek. Helaas is dat voor mij veel te hoog gegrepen..........

De nieuwe muziek laat ik dus aan de jeugd over. Ik klooi gewoon wat aan zonder daarbij ook maar de illusie te hebben er ooit iets mee te kunnen doen. Dat aanklooien is overigens bij mij wel iets dat ik dan ook zo goed mogelijk binnen mijn beperkingen probeer te doen. Die trance track die ik elders postte was zeker 6 weken werken, maar dat was dan ook een zeer uitgebreid project. Nu weet ik ook wel dat er mensen zijn die maanden aan 1 track werken en dus in dat kader gezien valt het ook wel weer mee.

Paul



Paul
 
Back
Top