Compressie vraag

woodstock

Ouwe rot
Lid sinds
24 juni 2009
Berichten
737
Locatie
Oss
Beste forumleden,

Ik heb vandeweek een aanbod gehad om een oud nummer van mij op een verzamel album uit te brengen, maar nu zit ik met een probleem.
Ik zit dus te twijfelen aan de hoeveelheid compressie die ik destijds op het nummer heb toegepast, en ik heb helaas dan ook geen losse outtakes meer van dit stuk.
Naar mijn mening staat de bass nogal hard in het geheel, maar dan ook tegelijk mijn vraag aan jullie, is deze te hard?, en zo ja wat kan ik er nog aan doen?
 
De bas is inderdaad behoorlijk aanwezig en wat modderig. Misschien is er met een agressieve multibandcompressor nog wat mee te doen.

Het probleem is ook dat de bas wat presence mist in het hoog, maar dat kun je nu niet meer goed maken zonder de andere stems mee te boosten.

Volgens mij zit het grootste probleem rond de 200 Hz, een flinke eq icm met multibandcompressie op de master zou de trick wel een heel eind moeten kunnen doen.
 
Zoiets? heb wel iets teveel aan de mastervolume gezeten, dus misschien wat zacht
 

Attachments

  • Finalmixfade2011remaster.mp3
    5,4 MB · Bekeken: 37
Volgens mij zit het grootste probleem rond de 200 Hz, een flinke eq icm met multibandcompressie op de master zou de trick wel een heel eind moeten kunnen doen.

Precies
 
Back
Top