hoe doe je dit (highpass) effect?

falcon nine

Nieuwkomer
Lid sinds
20 mei 2011
Berichten
3
hey beste producers,

ik heb een vraagje ivm een bepaald highpass effect dat gebruikt word in een track van tiesto, op 2.29 sec hoor je het
hoe krijg je dit gedaan?
ik denk dat dit een highpass met veel resonance is?
heb al vanalles geprobeerd maar toch bekom ik die sound niet
kunnen jullie mij hier bij helpen?
 
ik denk dat dit een highpass met veel resonance is?

Met hoge resonantie krijg je een "fluitend" effect - immers, je benadrukt een dicht bij elkaar liggende groep harmonischen. Hier is vrij weinig gefluit aan te horen, dus nee, de resonantie staat niet hoog.

Verder heb je natuurlijk filters in verschillende smaken - 12 db, 24 db. Verder - als je toch de beschikking hebt over automation - zou je ook gewoon kunnen overwegen een fatsoenlijke EQ te gebruiken. Met Ableton's EQ8 kun je de steilheid (slope) van een filter precies zo instellen als je wil.

Het schiet natuurlijk allemaal niet op als de basis van het geluid niet in orde is.

heb al vanalles geprobeerd maar toch bekom ik die sound niet
Was jij beun_co of is dit gewoon een typisch Vlaamse uitdrukking?

kunnen jullie mij hier bij helpen?

Dit forum heeft een optie waarmee je bijlagen kunt uploaden. Laat eens horen wat je hebt gemaakt, dan kunnen mensen je tenminste uitleggen wat je niet goed doet.
 
Veel ruis, highpass, melodie door laten lopen, misschien decay tegelijk met de highpass even kort terug naar lang?
 
highpass filter die hoog begint laag eindigt en een pitchbend tegelijkertijd.. denk ik :engel:
 
Met hoge resonantie krijg je een "fluitend" effect - immers, je benadrukt een dicht bij elkaar liggende groep harmonischen. Hier is vrij weinig gefluit aan te horen, dus nee, de resonantie staat niet hoog.

Verder heb je natuurlijk filters in verschillende smaken - 12 db, 24 db. Verder - als je toch de beschikking hebt over automation - zou je ook gewoon kunnen overwegen een fatsoenlijke EQ te gebruiken. Met Ableton's EQ8 kun je de steilheid (slope) van een filter precies zo instellen als je wil.

Het schiet natuurlijk allemaal niet op als de basis van het geluid niet in orde is.


Was jij beun_co of is dit gewoon een typisch Vlaamse uitdrukking?



Dit forum heeft een optie waarmee je bijlagen kunt uploaden. Laat eens horen wat je hebt gemaakt, dan kunnen mensen je tenminste uitleggen wat je niet goed doet.
bedankt yoozer ,

ik ga het eens proberen

"bekom" is iets typisch vlaams denk ik:)
 
Back
Top