Nieuw project en naam.

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.245
Locatie
velserbroek
Hey beste mensen,

Na paar avondjes klooien weer wat afgemaakt.
Heb een paar drankjes op, dus met het risico dat ik het morgen niet meer zo cool vind;

DIt is de track waar het meeste sounddesign vanaf scratch in zit tot nu toe.
Het meest tevreden ben ik met en aardig geslaagd noise effect met heel veel distortion die af en toe hard door de muziek heen prikt. En een lead die ik gemaakt heb door een ChipSFC sound te lageren met serum die het low fi karakter van sfc aanvuld tot een wat vollere dikkere lead. Ook de franse hoorn die ik door granulator II gehaald heb en met wat distortion afgemaakt heb tot een beetje "hollywood" achtige dikke brass, vond ik niet onaardig gelukt.

De track zelf ging ik voor een afwisseling van dreigend en naargeestig (met een geiger teller effect) en hoopvol, met een warme pad melodie.

Ik heb getracht de mix weer wat beter te doen dan de vorige keer, maar wel de "mixen doe je nuchter" - regel overtreden... (dus waarschijnlijk zit ik morgenochten te facepalmen bij t terugluisteren 😅)

Luister naar Ionization Event van Rene Van Ommen op #SoundCloud Ionization Event

Als iemand er iets van vind... ik hoor t graag, ook de kritiek. Ik leer graag elke track iets nieuws.

En ik heb dankzij mn vrouw een artiesten naam bedacht. Als ik mn tracks op wat hoger niveau krijg ga ik ze uploaden onder een nieuwe naam "laws of conservation". Nu nog een lege soundcloud account, maar dat uploaden onder mn eigen naam moet maar eens klaar zijn binnenkort ^^
 
Laatst gewijzigd:
. . . Hij is voor mij werkelijk ijzersterk een topper en heb hem helemaal uitgeluisterd.
Lijkt me heel goed voor een single van normale lengte 2 à 3 minuten.
Omdat er daarna toch wat herhalingen in komen.
En zodoende ook wat verveling.
Vanaf 4:37 komt er gedurende twintig seconden ook een mooie variatie aan.
Het einde is ook perfect goed.

Ga door met `zuipen` 🤢 oh NEE niet goed voor de gezondheid.😋
 
Er zitten heel knappe elementen in verwerkt. De ´flow´ van de lead als contrast met de arpeggio´s en sequences. Ook die burst die terugkomt geeft karakter.
Persoonlijk vind ik hem een beetje langdradig worden om te luisteren. Sta je echter volledig in de mood op een dansvloer van een donkere club, dan valt je dat helemaal niet op en kabbel je lekker het ganse nummer door op het ritme.

:okdan:
 
Er zitten heel knappe elementen in verwerkt. De ´flow´ van de lead als contrast met de arpeggio´s en sequences. Ook die burst die terugkomt geeft karakter.
Persoonlijk vind ik hem een beetje langdradig worden om te luisteren. Sta je echter volledig in de mood op een dansvloer van een donkere club, dan valt je dat helemaal niet op en kabbel je lekker het ganse nummer door op het ritme.

:okdan:
Dank je wel!
Ja weillicht zijn sommige stukjes net te lang om aandachtig te blijven luisteren. Ik heb wel overal variatie kwa stabs, ritme en andere kleine accenten in getracht te verwerken, maar wellicht te subtiel. Overigens vind ik zelf een klein beetje hypnotiserende eentonigheid in muziek niet heel vervelend (zeker niet om op te dansen inderdaad), maar dat is toch lastig om te reproduceren zonder saai te worden.

Ik blijf mn best doen :)
 
Fijne track hoor, klinkt heel gebalanceerd bij mij, veel leuke details er in :okdan:
En ja, het gaat wel wat lang door, maar heeft mij toch niet gestoord.
Thanks!
Goed om te horen dat het je niet heeft gestoord. Dan zit het misschien net op het randje, waar de een het net niet meer leuk vind, en de ander nog net wel.
Dat is hoopvol voor volgende projecten. Dan ga ik daar toch nog net wat meer in varieren (maar niet te veel) in de hoop dat ik op een soort 'sweet spot' ga uitkomen.
Nummers korter maken kan ook natuurlijk, maar das misschien vals spelen. Er in slagen om een wat langer nummer interresant te houden is wellicht interreser/leerzamer.
 
Je hoort er aardig wat invloeden in, ik zou er ook niet zo een stempel op kunnen drukken. Daardoor weet ik ook niet zo goed wat ik er van moet vinden om heel eerlijk te zijn, heel veel mooie elementen, die mijn inziens niet altijd helemaal goed samen komen, of bij elkaar passen. In het begin denk je richting een soort drumcode techno te gaan, maar dan lijkt het toch meer richting een soort melodic techno te gaan... terwijl het ook weer wat oudere trance vibes heeft. Het klinkt allemaal goed, begrijp me niet verkeerd, maar het kwartje valt voor mij niet als je begrijp wat ik bedoel ;)
 
Je hoort er aardig wat invloeden in, ik zou er ook niet zo een stempel op kunnen drukken. Daardoor weet ik ook niet zo goed wat ik er van moet vinden om heel eerlijk te zijn, heel veel mooie elementen, die mijn inziens niet altijd helemaal goed samen komen, of bij elkaar passen. In het begin denk je richting een soort drumcode techno te gaan, maar dan lijkt het toch meer richting een soort melodic techno te gaan... terwijl het ook weer wat oudere trance vibes heeft. Het klinkt allemaal goed, begrijp me niet verkeerd, maar het kwartje valt voor mij niet als je begrijp wat ik bedoel ;)
No worries. Dat kan natuurlijk dat het niet je ding is. Het is ook niet mijn ambitie om binnen een genre lijntje iets te maken en dan loop je het risico dat het bij geen een genre meer past en dat er ook geen 'markt' voor is.
Scheelt wel dat ik niet op zoek ben maar een markt, maar natuurlijk hoop ik wel dat een handje vol mensen het wel waarderen wat ik maak natuurlijk, dus ik probeer ik wel een klein beetje te leren en beter te worden om wat meer mensen aan te spreken met mn efforts.
Dus ook zeker bedankt voor die feedback!
 
Interessante track. Beetje lastig om exact aan te geven wat ik anders zou 'willen', maar het komt er op neer dat hij voor mij wat te druk is. Teveel lijntjes die om aandacht vragen en elkaar niet direct versterken.
wat te druk. dat kan... is dat een mix probleem denk je? of een kwestie van smaak?
sowieso bedankt voor t luisteren in elk geval :)

PS:

ik heb hem op verzoek van vrienden ook op youtube gezet en zal dat in de toekomst naast Soundclound ook doen.
https://www.youtube.com/channel/UCFcd9Fqr9fSvsYlEfjkC7mA
 
wat te druk. dat kan... is dat een mix probleem denk je? of een kwestie van smaak?
sowieso bedankt voor t luisteren in elk geval :)
Het is wel op te lossen met de mix, door lijntjes weg te halen op bepaalde momenten.
Maar het is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Wat vind je fijn om te horen.
Mijn 'nieuwe oren' verdwalen tussen de (vaak) 2 of 3 prominente lijnen momenteel.

Ik zou zelf proberen om daar max 1 van te maken die de aandacht vraagt en de rest naar de achtergrond brengen (of weglaten op bepaalde momenten)
Dit is overigens niet mijn sterkste punt bij m'n eigen brouwsels hoor. Die prop ik vaak veel te vol.
Maar verse oren luisteren anders dan iemand die tot in de details weet wat er gebeurt.

PS:

ik heb hem op verzoek van vrienden ook op youtube gezet en zal dat in de toekomst naast Soundclound ook doen.
https://www.youtube.com/channel/UCFcd9Fqr9fSvsYlEfjkC7mA
 
Het is wel op te lossen met de mix, door lijntjes weg te halen op bepaalde momenten.
Maar het is ook een kwestie van smaak natuurlijk. Wat vind je fijn om te horen.
Mijn 'nieuwe oren' verdwalen tussen de (vaak) 2 of 3 prominente lijnen momenteel.

Ik zou zelf proberen om daar max 1 van te maken die de aandacht vraagt en de rest naar de achtergrond brengen (of weglaten op bepaalde momenten)
ik snap wat je bedoelt, ik vind het vrijwel onmogelijk om mn eigen werk te beoordelen en na een paar uur hoor je zelfs de meest desastreuze beslissingen niet meer als zodanig terug.
Ik heb wel een paar mensen die vaste feedback leveren, maar dat zijn geen professionals. hebben vaak wel iets van commentaar, maar meestal in vage subjectieve termen (een van de redenen dat ook de laatste 2 hier geplaatst heb... hoop op wat concretere feedback).

Als het gaat om deze track heb ik wel echt geprobeerd om keuzes te maken. afwisselend een warm melodieus stuk met pads en een stuk met een aggresievere lead sound die een hele simpele melodie speelt (eigenlijk niet veel meer dan een toonladder in D-mineur) en die dan op die momenten de hoofdrol laten spelen. het als hgeheel aan elkaar genaaid met wat aggressieve stabs.
Dus als er elementen waren (zoals de arpss) die daar afbreuk aan deden dan was dat niet mijn intentie. Als de aggresieve stabs hetgene zijn wat afleid, dan was dat denk ik wel mijn bedoeling... die wilde ik wel hard laten klinken (met name die distorted noise stabs). ik heb verder nog wel wat getwijdfeld over de bassline, maar in mn directe omgeving vonden ze die wel lekker dus heb daar toen niet veel meer mee gedaan.
 
ik snap wat je bedoelt, ik vind het vrijwel onmogelijk om mn eigen werk te beoordelen en na een paar uur hoor je zelfs de meest desastreuze beslissingen niet meer als zodanig terug.
Ja dat idd! Heel herkenbaar
Ik heb wel een paar mensen die vaste feedback leveren, maar dat zijn geen professionals. hebben vaak wel iets van commentaar, maar meestal in vage subjectieve termen (een van de redenen dat ook de laatste 2 hier geplaatst heb... hoop op wat concretere feedback).

Als het gaat om deze track heb ik wel echt geprobeerd om keuzes te maken. afwisselend een warm melodieus stuk met pads en een stuk met een aggresievere lead sound die een hele simpele melodie speelt (eigenlijk niet veel meer dan een toonladder in D-mineur) en die dan op die momenten de hoofdrol laten spelen. het als hgeheel aan elkaar genaaid met wat aggressieve stabs.
Dus als er elementen waren (zoals de arpss) die daar afbreuk aan deden dan was dat niet mijn intentie. Als de aggresieve stabs hetgene zijn wat afleid, dan was dat denk ik wel mijn bedoeling... die wilde ik wel hard laten klinken (met name die distorted noise stabs). ik heb verder nog wel wat getwijdfeld over de bassline, maar in mn directe omgeving vonden ze die wel lekker dus heb daar toen niet veel meer mee gedaan.
Ik ben zeker geen pro. Ik zal proberen wat concreter te zijn, maar kan je niet beloven wanneer. Beetje drukke agenda momenteel.
Maar het is absoluut een persoonlijk iets en ik vraag me vaak ook af of het zin heeft om veel te sleutelen aan iets wat je met hart en ziel hebt gemaakt.
Ik doe het zelf iig heel zelden. Ik neem de opmerkingen wel mee in m'n achterhoofd voor een volgende keer (mits ik er wat mee kan en wil).
Als ik al zo ver ben met een track / jam, dan 'is het wat het is'.
Maar ik hoef er niet van te leven, dus als niemand het wat vindt, heb ik alleen mijzelf ermee.
 
Ja dat idd! Heel herkenbaar

Ik ben zeker geen pro. Ik zal proberen wat concreter te zijn, maar kan je niet beloven wanneer. Beetje drukke agenda momenteel.
Maar het is absoluut een persoonlijk iets en ik vraag me vaak ook af of het zin heeft om veel te sleutelen aan iets wat je met hart en ziel hebt gemaakt.
Ik doe het zelf iig heel zelden. Ik neem de opmerkingen wel mee in m'n achterhoofd voor een volgende keer (mits ik er wat mee kan en wil).
Als ik al zo ver ben met een track / jam, dan 'is het wat het is'.
Maar ik hoef er niet van te leven, dus als niemand het wat vindt, heb ik alleen mijzelf ermee.
haha, dank je wle hoor! maar ik ga niemand aan het werk zetten hier :D ik pak alle feedback die ik pakken kan, maar ga me niet opdringen ;)

verder denk ik ook niet dat ik heel veel wil sleutelen aan iets wat ik zelf al "af" vond, maar ik hou wel rekening met wat er gezegd word in het volgende project (momenteel zit ik een aanzienlijk deel van nn vrijetijd achter de pc en/of synths om beetje muziek te maken, dus al die feedback heeft zeker invloed op wat ik doe).
voor mij geld verder ook dat ik er niet van hoef te leven (deze hobby kost alleen maar geld, lol), maar neemt inderdaad niet weg dat ik het stiekum wel leuk vinden als iemand anders er ook een pleziertje aan beleefd.
 
haha, dank je wle hoor! maar ik ga niemand aan het werk zetten hier :D ik pak alle feedback die ik pakken kan, maar ga me niet opdringen ;)

verder denk ik ook niet dat ik heel veel wil sleutelen aan iets wat ik zelf al "af" vond, maar ik hou wel rekening met wat er gezegd word in het volgende project (momenteel zit ik een aanzienlijk deel van nn vrijetijd achter de pc en/of synths om beetje muziek te maken, dus al die feedback heeft zeker invloed op wat ik doe).
voor mij geld verder ook dat ik er niet van hoef te leven (deze hobby kost alleen maar geld, lol), maar neemt inderdaad niet weg dat ik het stiekum wel leuk vinden als iemand anders er ook een pleziertje aan beleefd.
Ik denk dat we er ongeveer hetzelfde inzitten.
En dat er wel meer lotgenoten zijn hier.
 
Hola r van Ommen.
Mooie track.
Ik zou maar dat is persoonlijk
in het begin dat hoge knispertje weglaten.
Het draagt niets bij.
Maar goed gedaan.

Groeten van andreos
 
Hola r van Ommen.
Mooie track.
Ik zou maar dat is persoonlijk
in het begin dat hoge knispertje weglaten.
Het draagt niets bij.
Maar goed gedaan.

Groeten van andreos
Dank je wel :)
Dat hoge knispertje is het geluid van een geiger teller. Dat apparaat detecteerd radioactieve straling. Elk knispertje is een gedetecteerd "ionization event".
Meer een thematisch geintje dan een muzikale keuze dus :D

Mag je overbodig vinden hoor. Ik heb er zelf wel wat mee.
 
Back
Top