waar een ju106 laten repareren?

EDP

elke dag pannekoeken
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
4.475
Locatie
Roffa
ja toch!

ik heb hier dus een (al een tijdje) een ju106 staan met jawel een defecte chip(nummer 3) het bekende juno106 probleem dus. rond gebeld/gemaild maar zelfs serviceconnection kan hem niet meer repareren.

dus weet iemand nog iemand die die dingen kan repareren.
anders mag iemand hem voor een zacht prijsje overnemen.
 
Bij Zoe, heeft die van mij helemaal gereviseert. Was weer als nieuw. Hij heeft trouwens een boel onderdelen voor de 106 liggen dus dat zal e.e.a. wel bespoediigen.
 
nou boemtjak had ze ook niet meer laatst dus ging ik er van uit dat hij ze ook niet meer had
 
Origineel geplaatst door EDP
nou boemtjak had ze ook niet meer laatst dus ging ik er van uit dat hij ze ook niet meer had


klopt ik heb de stemmen ook niet meer
ff afwachten misschien komen ze eerdaags wel weer ik had er toen een paar liggen maar als ze eenmaal iets horen dan is het ook zo weg
als je handig bent kan je zelf een stem module maken voor de juno 106 maar dat neemt wel tijd in beslag
 
Origineel geplaatst door zoe
klopt ik heb de stemmen ook niet meer
ff afwachten misschien komen ze eerdaags wel weer ik had er toen een paar liggen maar als ze eenmaal iets horen dan is het ook zo weg
als je handig bent kan je zelf een stem module maken voor de juno 106 maar dat neemt wel tijd in beslag

yep ik ben redelijk handig kan je me vertellen hoe?
 
je zal als eerste 3 chips moeten zoeken dat zijn de BA662 2x en een roland
IR 3109 filter en deze moeten op een printplaat bevestigd worden zie schema
juno 106 dan plaatsen op de plek van de stem en klaar

maar zoals ik al zei het is niet zo makkelijk als het lijkt en al die roland
chips beginnen uit te sterven en als je gebruikte chips gaat gebruiken dan
heb je kans dat ze al stuk zijn omdat ze niks kunnen hebben wat hitte
betreft

juno 106 blijft een appart verhaal en volgens mij is er ook een
mogenlijkehid dat je hem ipv 6 stemmig 5 stemmig kan maken zonder dat je die
stukke stem meer hoort maar dat zou je op het net eens moeten zoeken
 
Origineel geplaatst door zoe
als je handig bent kan je zelf een stem module maken voor de juno 106 maar dat neemt wel tijd in beslag

huh, je kan zelf die stemmen maken ?

over tien jaar zijn er dus geen Juno 106-en meer, als ze langzaam kapot gaan allemaal zal er geen eeentje meer overblijven, tenzij iemand dus die oplossing voor de stemmen heeft.
Tja je zal uiteindelijk als die stemmen zo zeldzaam worden, een prijs betalen die straks zo hoog ligt als de synth zelf !
Er moet toch een third party bedrijf zijn die zelf die chips gaat leveren of zie ik t verkeerd?
 
juist goed gelezen je kan ze zelf maken maar de onderdelen die je er voor nodig hebt beginnnen ook al zeldzaam te worden met namen de ba662 chips
het word dus synthesizers slopen om een andere te maken die kant ga je op of er moet iemand zijn die die chips gaat laten maken in honderdtallen
 
na twee keer deze ellende meegemaakt te hebben heb ik mijn juno dus de deur uitgedaan en een nord lead gekocht......
 
Origineel geplaatst door zoe
juist goed gelezen je kan ze zelf maken maar de onderdelen die je er voor nodig
hebt beginnnen ook al zeldzaam te worden met namen de ba662 chips
het word dus synthesizers slopen om een andere te maken die kant ga je op of er
moet iemand zijn die die chips gaat laten maken in honderdtallen

Helaas, als dat zo was had al lang iemand die BA662A laten produceren, want er is
aardig wat vraag naar.
Maar met een produktie van een paar honderd custom IC's kom je al gauw op een prijs
van 200 euro per stuk of meer. Commercieel interessant wordt het pas echt bij 10.000
stuks.
CEM IC's idem. Alle uitverkochte types zijn nog gewoon te bestellen, maar dan
moet je er wel meteen 25.000 afnemen. :stupid
Maar als je er maar ééntje nodig hebt voor een 106 kun je ook een Jupiter 4 slopen.
Daar zit die 662 ook in :D
 
zo heb ff naar dat 5 voice verhaal op internet gezocht maar kan niks vinden mocht iemand wat weten laat het me weten
 
ok dan ik ga dus alle jp4 opkopen en 100m en sh9 trek alle chips er uit en wordt dan de ongekroonde juno 106 chip koning!!
 
In de mks 80 zitten toch ook BA622,s. Heeft Roland ook goedkopen spullen gemaakt met die BA622,s er in :eureka:
 
in heel veel roland synths zitten de ba 662 chips in
kijk maar eens in je juno60 sh101 mc202 tb303 etc etc etc je komt ze telkens weer tegen die chips in die oude roland bakken en het ir3109 filter kom je ook heel veel tegen in die synths en dit is toch een bekend filter geweest waar roland toen der tijd goed mee uit de voeten kwam
 
Origineel geplaatst door zoe
in heel veel roland synths zitten de ba 662 chips in
kijk maar eens in je juno60 sh101 mc202 tb303 etc etc etc je komt ze telkens weer tegen die chips in die oude roland bakken en het ir3109 filter kom je ook heel veel tegen in die synths en dit is toch een bekend filter geweest waar roland toen der tijd goed mee uit de voeten kwam


zijn dat de stemmen van de Juno 106? die BA662 chips? Ik dacht nl dat in de Juno 60 weerandere chips zitten.
Volgens mij ligt t gewoon aan de warmte die z'n chip elke keer op zijn dak krijgt. na zoveel keer warm te zijn geworden is ie gewoon op, net als een processor in een PC zou je ze moeten koelen, dan gaan ze veel langer mee, BV door en een plaatje metaal op te plakken die zo veel warmte overneemt en zo is het dan verspreid over een groter oppervak.
 
Back
Top