Samples gebruiken in de Midi aangestuurde Robertsonics WavTrigger

Grumble

Happy Drumming
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
966
Locatie
Eibergen
Ik heb een Euro module gemaakt rond de WAVTRIGGER van Robertsonics. Dit, zoals ze zelf schrijven, developement platform, heeft de mogelijkheid om samples opgeslagen op een Micro SD card af te spelen en dat kan op verschillende manieren gedaan worden.
Ik heb de midi manier gekozen (om voor de hand liggende redenen) en doe dat op de volgende manier:
schema.jpg

Omdat ik veel last had van storing als een zachte passage werd afgespeeld heb ik op de WavTrigger print zelf een 100uF capaciteit geplaatst.
Om de WavTrigger naar midi te laten luisteren is een config filetje nodig genaamd wavtrigr.ini en dat ziet er als volgt uit:
#LPWR 300
#MIDI 1
********************************************************************
This file was generated by the WAV Trigger Init File Maker v1.20
It is only required if you wish to over-ride default settings. You
may add your own comments below this line -->
@kobuz was zo vriendelijk om samples van zijn synthesizers op te nemen als één file per synthesizer.
Als eerste heb ik deze (lange) files in stukjes geknipt met Audacity, zodat ik per noot een kleine file heb en dat ging als volgt:
geselecteerde audio opslaan.jpg


En dan opslaan als Signed 16bit PCM!
ik heb deze genummerd beginnend bij 000 en bij elke noot die ik opsloeg één erbij opgeteld.
Dit was voor mij het gemakkelijkste, en ik zal je uitleggen waarom.
Als je WAV_Trigger_MIDI_Chart_-_Nic_Danielson-2.pdf opent, zie je met welk nummer de gewenste noten moeten beginnen.
Deze pdf is een lijst van Bank (van 1 t/m 16) nummers en de bijbehorende sample nummers, bv voor bank1, C3(midden) hoort de sample naam met 060 te beginnen, en wat er na die 060 komt mag je zelf weten, ik zet daar de naam van de synthesizer neer waar deze desbetreffende sample vandaan komt.
Ik schreef al dat ik nummerde van 000 enz, en dat doe ik omdat dit makkelijk is en ik later de naam verander zoals ik dat wil hebben.
En daar gebruik ik een labview programmaatje voor wat ik geschreven heb, in dat programmaatje geef ik het folder adres in, en het getal waarmee de eerste sample moet beginnen én ook de tekst die daarna moet komen te staan. Als volgt:

labview programm.jpg


Als ik dit programma run krijg ik:

files after labview.jpg

de files 1045-MAMM MB33.wav t/m 1094-MAMM MB33.wav zet ik op het uSD kaartje voor in de WavTrigger en die zullen nu reageren op Bank nummer 9, noot A-1 t/m A#3 (edit: ik zie nu dat ik uiteindelijk de MAMM MB33 op de uSD kaart heb staan van 1072 t/m 1120 wat Bank 9 C2 t/m C6 is)
 

Attachments

  • Midi2WavTrigger_SCH.pdf
    151,6 KB · Bekeken: 95
  • WAV_Trigger_MIDI_Chart_-_Nic_Danielson-2.pdf
    73,4 KB · Bekeken: 115
Mooi werk! De Robertsonics Tsunami staat op mijn lijstje om nog eens aan te schaffen, lijkt me leuk om eens wat mee te prutsen. DIY Mellotron maken bijvoorbeeld...
Ja, de Tsunami is geavanceerder, ook duurder. Ik geloof dat je daar ook mee kan opnemen?
De eerste samples die ik op mijn euro module zette waren de mellotron samples van de fluit, die de Beatles ook gebruikten...

 
Ik geloof dat je daar ook mee kan opnemen?
Nee, dat niet. Maar wel meer tracks afspelen en in hogere sample- en bitrate, 8 outputs en nog wat andere verbeteringen. Hij is ook niet veel duurder dan de Wav Trigger, dus dan is de keuze wat makkelijker..
 
Back
Top