Nieuwe synth met groot klavier,welke?

dixxy

There are keys to be play
Lid sinds
9 april 2003
Berichten
291
Locatie
soest
Ik ben van plan een nieuwe synth aan te schaffen.
Alleen weet ik nog niet welke het wordt.
De meeste muziek die ik maak is trance muziek.
Dit maak ik in flstudio.
Ik heb nu een Roland gaia en een dsi mopho.
Het klavier van de gaia is mij wel erg te klein en wil dus nog 1 synth erbij gaan kopen.
Daarna wil ik ook geen andere synth meer erbij kopen.
Nu ben ik op zoek naar een alleskunner met een goed klavier die minimaal 5 oktaven is en ook goed klinkt.iets wat ook echt een aanvulling is .
Aan de ene kant denk ik eraan om een goede va of analoge synth te kopen zoals een ti of prophet vanwegen het mooie geluid en de edit mogenlijkheden,en aan de andere kant denk ik aan een fantom of iets vergelijkbaars vanwegen zijn vele mogenlijkheden zoals sequensing,sampler,fx en drums.
Dus blijf ik bij flstudio met een dikke synth erbij en een goed klavier,of ga ik over op een DAW waar ik misschien gelijk alles in 1 heb met daarop de gaia en de mopho.
Hebben jullie misschien wat sugesties voor me waarom juist wel of geen DAW of juist wel of geen VA/analoge bak.

Alvast bedankt
 
Sowieso kun je prima bij FL blijven, alles wat er nog ontbreekt aan je huidige setup in FL zal ook bij andere DAW's er niet zoveel zijn. Standaard samples wil je toch vermijden. FL kun je uitbreiden met vst's, zodat je akoestische piano's/strijkers/blazers - noem het maar op , alles is mogelijk, kunt gebruiken in FL. Fantoms of Motifs en alles wil je echt niet gebruiken als sequencer/sampler voor je track. Daar zijn die in mijn opinie ook niet voor bedoeld. Met een DAW heb je gewoon veel meer controle over alles, meestal werk je sneller etc. Als je FL fijn vind werken, blijf dan ook gewoon met FL werken ;)

Ik zelf gebruik FL naast mn Novation KS, Polysix, en basgitaar. De hardware synths dus voor 90% van al m'n synthwerk, FL als host/sequencer/mixer, VST's binnen FL voor de overige 'echte' geluiden.

Ik zou zeggen, check die Novation KS-5 eens uit! Prima klavier met aftertouch, behoorlijk uitgebreid en niet al te duur (300-500 euro..)
 
Als klavier kan ik je ook de Kurzweil PC3X aanbevelen. Ik vind het toetsenbord erg prettig, en de geluiden erg goed. Er zitten ook veel masterkeyboard mogelijkheden onder de motorkap - hoewel ik daar nog geen ervaring mee heb, heb 'm nog maar net en zit nog onderin de leercurve... Overigens is hij wel vrij zwaar!
 
Als je een Prophet 08 budget hebt zou ik lekker daar voor gaan hoor!
 
.. Als je maar een potmeter editie koopt dan ;)
 
Sorry voor de wat late reactie, maar ik heb inmiddels een besluit genomen en ook al aangeschaft.
Het is een digitale piano geworden van Yamaha .
Ik ben bij feedback geweest en heb daar ongeveer alle synth's geprobeerd en kwam tot de conclusie dat ze niet echt veel meerwaarden zouden toevoegen aan mijn huidige setup.
En de prophet klonk natuurlijk ook geweldig, maar zo veel geld heb ik er niet voor over en ik heb ook al een mopho die wliswaar mono is, maar het is voor mij voldoende.
Met de vele vst synth's, een Roland gaia en een mopho plus de nieuwe Yamaha ben ik helemaal tevreden.
Misschien eens kijken in hoeverre ik mijn iPad kan integreren in mijn setup.

.
 
Back
Top