Voorstel subforum voor iPad / iPhone apps

+1! :okdan:

Dit zou mijns inziens inderdaad veel toevoegende waarde bieden. Gezien de snelle ontwikkelingen in deze markt en het snel stijgende aantal gebruikers lijkt het me een goed idee om een subforum te maken omtrent mobiele apps.
 
Zou leuk zijn maar wat denken jullie zelf.

Never gonna .... (dan willen andere ook Android etc.)
 
Zouden die apps ook in een bestaand subforum (onder software) kunnen passen als we de forumbeschrijving wat aanpassen? Ik zeg niet dat het dan meteen gebeurt, maar dat lijkt me een slim plan :)
 
een Ipad kan dan wel razend populair zijn maar in principe is het gewoon gelijk aan een computer;
je runt er een stukkie software op... hoort gewoon in het Synth Software » Hardware forum toch?
of wellicht in Synth Software » Soft synths (want daar gaat het uitindelijk om)...
 
Als je het echt zou willen hebben over apps (voor op iOS / Android) vind ik software wel fijner klinken.

Je zou bijvoorbeeld het bestaande Plug-ins forum naar Plug-ins en apps kunnen omprakken, maar dat is even afhankelijk van de verwachte drukte natuurlijk :)
 
Je kan er alleen niet van uitgaan dat alle muziekgerelateerde apps op mobile devices ook meteen softsynths zijn. Een heleboel van deze apps vallen toch al in de buitencategorie sequencer of remote controller of alternatief input device of FX apparaat of zelfs losstaand muziekinstrument. Voor sommige van deze categorien is het nu zelfs al lastig plaatsen... Bijv. zaken die je nergens anders tegenkomt, zoals TouchOSC. En dan nog het nieuws over gerelateerde hardware.

Dat leidt allemaal zometeen tot een nogal gefragmenteerde en subjectieve indeling van dergelijke topics, dubbelposts, moderatiewerk om alles naar de 'juiste' categorie te verplaatsen en al.
Heb ik het nog niet eens over het frustrerende effect van 'misgrijpen' als je als sofsynthliefhebber steeds allemaal *mobile* apps tegenkomt in de plugins categorie en deze niet kan gebruiken.
En je kan gerust aannemen dat er nog een heeeeeleboel nieuws zal volgen over mobile devices.
Te veel, in ieder geval, om gemakshalve allemaal in een thread te blijven plempen. Het is wel degelijk synthgerelateerd en da's toch de kern van dit forum.

Ik was er zelf eerst ook nogal sceptisch over een mobile devices categorie, maar het zou IMHO toch best wat toevoegen, met name op het gebied van (terug)vindbaarheid.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben er helemaal voor.
Zit sinds de ipad/app thread weer regelmatig op het forum.

Ook handig voor de haters toch?
Weten ze dat ze daar niet langs hoeven te browsen en negatief commentaar te geven.
 
Ik denk dat het wel handig is, vooral omdat de tablet markt dit jaar als een malle zal gaan groeien.
Misschien het niet te specifiek voor iPad/iPhone/iPod maken, anders gaan mensen daar weer over valen. ;)
 
Ik vind het best een goed idee om een extra forum voor te maken voor apps, aangezien het nu ook bij het grote publiek aanslaat als verlengstuk in de studio.

Ik zelf zou het het meest logisch vinden om een extra forum aan te maken onder de huidige categorie: Midi & Studio.
Ik zou het forum dan noemen: Mobile devices & Apps.

volgens mij dek je dan alles wat er in de toekomst op dat gebied gaat gebeuren (en dat gaat echt extreem hard op dit moment).
Apps is inmiddels de gangbare naam voor programma's op telefoon's / handhelds.

De tekst aanpassen bij het software gedeelte ben ik net zoals Hanz ook niet voor, vanwege de diversiteit van toepassingen die er mogelijk zijn. deze toepassingen varieren inmiddels van:

- Hardware integratie (midi controllers) naar je DAW & Hardware en Software Synths
- Synthesizers op het apparaat
- Sequencers op het apparaat
- Samplers op het apparaat
- Hardware addons zoals audio docking stations & Guitar hardware voor stompboxes, Midi controllers, etc...
- Officiele integratie vanuit bestaande leveranciers zoals Spectrasonics, met hun eigen synths
- Muziek opleidingen, zoals Noten leren lezen, Noot intervallen herkennen, etc...
- Mastering en Mixing Guides
- Notenschrift op je ipad displayen (muziekboeken)

en zo kan ik nog wel even doorgaan :D :D :D

Maar goed, dit is allemaal in een maandje of 8 op de markt gekomen, en op dit moment zie je dus ook de grote spelers de extra mogelijkheden ontdekken voor in de studio, waarbij leveranciers als Steinberg en Spectrasonics al tijden voorop lopen met hun integraties.

ik vind het nu nog wel meevallen in de ipad thread, maar het is niet moeilijk om te voorzien dat dit over nog een jaar volledig onoverzichtelijk is, nu ook android en windows 7 handhelds op de markt terrein aan het winnen zijn.

Wel grappig was, dat op de NAMM dit jaar de Ipad Presence enorm was :D
 
Ik zelf zou het het meest logisch vinden om een extra forum aan te maken onder de huidige categorie: Midi & Studio.
Ik zou het forum dan noemen: Mobile devices & Apps.

goed voorstel! :okdan:
 
Ik ben voor! KVRaudio heeft al een tijdje zo'n subgroep :)
 

Attachments

  • android.jpg
    android.jpg
    156 KB · Bekeken: 74
Ik sluit me volledig aan bij Hanz en Quifster.
Goede ideeën en goed beargumenteerd.


groet

Tom
 
Pff. nog meer subfori? Ik zie met de huidige index door de bossen de bomen al niet meer.
 
Bump!

Hoelang moet erover nagedacht worden? :)
Heb net een leuke app gepost onder synthsoftware > overig software, helaas daar omdat er nog geen "mobiele apps" subforum is...sniff, sniff..
 
Back
Top