modulair ++++ op zoek naar audio/midi interface voor lightning ipad iphone

Modulaire synthese
Status
Please reply by conversation.

japinsky

Ouwe rot
Lid sinds
22 januari 2004
Berichten
554
Locatie
lima, peru soms ook in de limburg met pa in de oto
eo,

op zoek naar n degelijke audio/midi interface voor lightning iOS apparaten
black friday komt eraan & kwil wat midi sequencers aanschaffen ...

In een vorige thread waar niet meer op te reply'en valt, deelde ik mee
dat ik op een oudere ppc macbook de oudere niet meer verkrijgbare rebirth had geïnstalleerd, met succes
maar dat ik het wel eens wilde proberen ook op een ipad /// dat is ondertussen ook gelukt
met een app sideloadedly genaamd, je moet wel n ios officiële icloud account hebben &
als je geen officiële developer account hebt, wat 99 dollar/jaar kost, dan is het maar 7 dagen geldig blijkbaar tgo. 1 jaar met account ...
je ipad / iphone hoeft niet ge jailbreaked te zijn !!! hiervoor
maare geen probleem aldus , je sidedloaded het gewoon opnieuw & je kan gewoon weer verder ... 5 minuutjes werk


ivm hiermee ben ik ook op zoek naar oudere midi sequencers zoals phaedra, ... wil .ipa's wel uitwisselen indien interesse
 
Heb je wat meer info over het aantal inputs/outputs dat je op het oog hebt?

Voor zover ik weet werkt iedere USB audio/midi interface die class-compliant is (dus zonder drivers) op iOS, maar ik heb er zelf niet heel veel getest. Over de RME BabyFace Pro FS (in class compliant mode) ben ik zeer tevreden (wel loss voeding nodig), maar er zijn ook veel andere prima class compliant audio interfaces natuurlijk (bv. van Focusrite, Presonus of MOTU). Er is genoeg keuze, maar het hangt dus vooral van het aantal inputs/outputs af, en hoe high-end je wilt gaan qua kwaliteit en budget.

De meeste USB devices sluit je via de Camera Connection Kit van Apple aan (volgens mij heet dat verloopje wel anders tegenwoordig), dan kun je direct je iPhone/iPad van stroom voorzien. Wel handig om dan een alles-in-1 audio+MIDI ding te hebben, want van losse devices plus een USB-hub wordt je niet blij.
 
zo cheap mogelijk, ipad/ iphone & ios zijn toch wel heel update gevoelige, labiele environments, weet ik uit ervaring, ... typisch apple

heb al veel tussenstukjes gekocht, offciële apple , die het dan toch niet deden e.d. foutmelding this accessory may not be supported e.d. :)
een alesis io dock 2, die zowel met 30 pin als lightning pin kan, zou ideaal zijn ...

veel gedoe wel :---)
 
voorbeeldjes van gedoe




" It's an Apple firmware issue. It happends with many external devices and accessories. (Charge cables, interfaces, even with apple's accessoriies such as camera's usb kit). If Apple does not write a code to "free" in general accessories, this problems will continue to happen... " typisch appel

50€ tegenwoordig voor n usb3 camera kit lightning kabeltje
 
nieuws ::: class compliant sound devices mix pre's 6 (de oudere versie , mk2 meer dan wsslk ook dan) marcheren, functioneren alvast met lightning ios apparaten
met ios 12.3, 13.5.1 & 15.7 via de usb output & dus zonder enige dongle, gewoon lightning-usb kabeltje, geen camera kitshit ;) e.d.

nou nog iets vinden voor midi,
waar wellicht wel een kit kit gebruikt zal moeten worden, ios - camerakit usb - usb hub -< 1. usb audio interface =<2. usb midi interface

had toevallig nog een SD liggen :yamaha::dj::mexico:

 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top